2022-11-15, 16:57
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Anser du att Sveriges vapenskramlande till Ukraina bidrar till fred?

Du tycker att man ska bedriva fredsförhandlingar genom att ta till vapen?

Då har vi olika åsikter där.

Självklart bidrar det till en fred på rimligare premisser än om Ukraina skulle tvingas lämna ifrån sig landområden enbart på grund av rysk övermakt. Att stärka Ukrainas militära kapacitet är dessutom att verka för långsiktig fred i hela regionen. Om det leder till att Ryssland försvagas, vilket det ju gör.

Opinionen kan svänga snabbt men just nu har Ukraina ett kraftigt momentum på grund av framflyttade positioner på slagfältet, tillbakagång för MAGA-rörelsen i USA och de lika horribla som patetiska terrorbomnngar som Ryssland genomför as we speak. Dessa behöver stoppas med medel som Ukraina hittills inte haft till sitt förfogande, men som jag tror att de får nu. Efter att Ryssland kramat ut de sista lilla de har i fråga om kryssningsmissilier har det knappt något med sig till förhandlingsbordet. Då kan det skapas en fred där den som bör kompromissa tvingas att göra det.
Citera
2022-11-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bbc nu!
Över100 robotar har smällt i flera städer nu.
En person död.
Det e ju bra att få personer dött men det låter väldigt lite med tanke på attackernas omfattning.
Citera
2022-11-15, 17:00
Medlem
KillPus avatar
Världens vidrigaste folk visar sig igen. Man fick stryk i kampen 1 mot 1. Vad gör man då? Ja, agerar som kräk. Typ punktera bildäck, spränga postlådan, kasta sten i fönstret på natten. Z-mikrober är skadevarelser som bör utraderas fr Jordens yta. Ingen kommer sakna dem. Och världen blir mycket renare utan dem.
Citera
2022-11-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
100-tals och åter 100-tals raketer har i dag dränkt olika mål runtom i Ukraina. Det smäller och det tjuter och i alla landsändar dör det folk. Sån här massiv beskjutning har aldrig förr under detta krig skådats. Folk springer som rädda harar åt olika håll i förhoppningen om att hitta nåt slags skydd tillfälligtvis.

Detta är den ryska hämnd jag skrev om i mitt senaste inlägg för nån vecka sen. Kievs borgmästare är skakad efter det massiva anfall staden varit utsatt för. Kiev fasar för nästa anfallsvåg från nordost. Det var synd att EU skulle agera på ett sätt som i har förlängt detta krig med många år och som redan kunde varit slut om EU inte hade lagt sig i med sina otvivelaktiga fientligheter mot ryssen.

EU:s gracer på den internationella arenan har tyvärr varit långt ifrån oklanderliga. Tvärtom. EU ska hålla sig till sin egen domvärjo och inte lägga sej i krig som dom i bästa fall borde ge fan i. Få se nu hur många år som detta krig kommer att hålla på.

Ryssarna är verkligen patetiska. Snacka om dåliga förlorare. Nu tappar de staden Kherson och invånarna jublar. Sedan får de en rejäl utskällning på G20.
Då hämnas ryssarna genom att bomba sönder civila mål runt om i Ukraina. Det är samma mönster vi har sett hela tiden i detta krig. Varje gång Ukraina har någon större framgång så skall det hämnas på oskyldiga civila. Det är fruktansvärt lågt och man undrar vad det egentliga syftet är.
Är det att skrämmas, är det att försvaga motståndaren eller är det ämnat den blodtörstiga hemmaopinionen?
Citera
2022-11-15, 17:01
Medlem
swebarbs avatar
va stolta rysskräken måste vara nu efter g20 mötet

The mayor of Lviv reports a difficult situation: 80% of the city is without electricity, the heat supply has been stopped, and electric transport is not running.
https://t.me/intelslava/41136
Citera
2022-11-15, 17:02
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bbc nu!
Över100 robotar har smällt i flera städer nu.
En person död.

Så över 100 robotar och en är död? Jag är ingen militärstrateg som alla rysstroll, men jag anar att priset för en robot är väldigt hög, vinner man inget strategiskt på att skjuta så är det väl smartare att spara det lilla man har, men som sagt, jag är ingen militärexpert. Jag ser inte poängen med att döda oskyldiga barn och kvinnor, här får rysstrollen fylla i med sin kunskap.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
EU? Vad svamlar du om? Det är Ryssland och dess fascistiska regim som anfallit och anfaller Ukraina och dödar dess invånare. Håll dig till sanningen och hur världen ska lösa det ryska problemet!

Du måste försöka skilja på beskrivning och kritik av kriget och stöd för Ryssland. Ryssen skulle inte ha uppbådat som här massiv eldgivning om dom inte ansetts sej tvungna. Fundera på vem som har fått dom att känna sej tvungna. Jag säger att det är brittiska, franska och USA-trupper som ligger bakom upptrappningen av striderna. Om du säger att jag för att jag gör den analysen stödjer den ena eller andra sidan så är du lomhörd och inskränkt.

Jag anser fortfarande att Putin är en totalitär giftmördare.
Citera
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
va stolta rysskräken måste vara nu efter g20 mötet

The mayor of Lviv reports a difficult situation: 80% of the city is without electricity, the heat supply has been stopped, and electric transport is not running.
https://t.me/intelslava/41136

Ja de överlever det, bara laga. Det viktiga är att inga blir dödade.
Citera
2022-11-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Självklart bidrar det till en fred på rimligare premisser än om Ukraina skulle tvingas lämna ifrån sig landområden enbart på grund av rysk övermakt. Att stärka Ukrainas militära kapacitet är dessutom att verka för långsiktig fred i hela regionen. Om det leder till att Ryssland försvagas, vilket det ju gör.

Opinionen kan svänga snabbt men just nu har Ukraina ett kraftigt momentum på grund av framflyttade positioner på slagfältet, tillbakagång för MAGA-rörelsen i USA och de lika horribla som patetiska terrorbomnngar som Ryssland genomför as we speak. Dessa behöver stoppas med medel som Ukraina hittills inte haft till sitt förfogande, men som jag tror att de får nu. Efter att Ryssland kramat ut de sista lilla de har i fråga om kryssningsmissilier har det knappt något med sig till förhandlingsbordet. Då kan det skapas en fred där den som bör kompromissa tvingas att göra det.
MAGA-rörelsens tillbakagång e naturligtvis dåliga nyheter för Ryssland men e det inte en del som talar för att opinionen något har börjat svänga i Europa. Flera högerländer som Ungern, Tjeckien, Slovakien och Italien verkar vara tveksamma till att öka stödet till Ukraina.
Citera
2022-11-15, 17:11
Medlem
Citat:
100-tals och åter 100-tals raketer har i dag dränkt olika mål runtom i Ukraina. Det smäller och det tjuter och i alla landsändar dör det folk. Sån här massiv beskjutning har aldrig förr under detta krig skådats. Folk springer som rädda harar åt olika håll i förhoppningen om att hitta nåt slags skydd tillfälligtvis.

Detta är den ryska hämnd jag skrev om i mitt senaste inlägg för nån vecka sen. Kievs borgmästare är skakad efter det massiva anfall staden varit utsatt för. Kiev fasar för nästa anfallsvåg från nordost. Det var synd att EU skulle agera på ett sätt som i har förlängt detta krig med många år och som redan kunde varit slut om EU inte hade lagt sig i med sina otvivelaktiga fientligheter mot ryssen.

EU:s gracer på den internationella arenan har tyvärr varit långt ifrån oklanderliga. Tvärtom. EU ska hålla sig till sin egen domvärjo och inte lägga sej i krig som dom i bästa fall borde ge fan i. Få se nu hur många år som detta krig kommer att hålla på.

Vilket hysteriskt inlägg.

Ett tydligt mönster går nu att se under hösten: så fort Ryssland möter motgångar på slagfältet så svarar man med terrorattacker mot civila några dagar senare. Det är bäst ryssarna sparar på sina missiler, de lär behövas snart igen eftersom att nya motgångar väntas.

Den här typen av bombningskampanjer har inte fungerat för att få ett land att kapitulera förut och kommer inte att göra det den här gången heller.
Senast redigerad av gomersgotoground 2022-11-15 kl. 17:20.
Citera
2022-11-15, 17:11
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Känns som vi börjar närma oss en gräns där världen inte längre kan acceptera Rysslands barbarism och statsterrorism. Upphäv deras veto i FN och gå all in. Arrestera Lavrov på Bali för krigsbrott, man tog ju Hess i VK2 trots hans ”fredsuppdrag”. Assasinera Putin, eller hur ska vi annars eliminera den ryska fascistregimen? Att bemöta framgångar på slagfältet och politiska tal med angrepp på civil infrastruktur och civila är inte acceptabelt, som våra politiker brukar säga.

USA har sagt att tillsammans med vissa allierade i väst kan man gå in om lidandet för befolkningen blir för stort. Känns som att det kommer närmare för varje dag nu. OBS det är inte NATO som kommer att gå in. rySStrollen har svårt att förstå vad NATO är. USA med allierade går in och säkrar vissa punkter för att frigöra Ukrainska styrkor som bekämpar rySSnaZZarna. Skulle rySSland råka bomba USA eller dess allierade så kommer putler att få känna på en stålnäve i röven. Den kommer att göra ont nått så inåt helvete för putler. Det positiva är att han kommer aldrig mer jävlas med något annat land
Citera
2022-11-15, 17:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Ryssarna och deras stödtrupper här i tråden fortsätter att skryta med hur de får civila att lida med attacker som är irrelevanta ur militär synvinkel.

De verkar inte fatta att det bara cementerar bilden av dem som svin och ökar stödet för Ukraina i hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in