2022-11-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Genom att hindra henne från att lämna lägenheten tex.

Menas det om hon höll henne så JJ kunde döda henne?
Är inte det medhjälp till mord?
Eller fixade M in henne i ett utrymme bara så JJ kunde döda henne själv?
Citera
2022-11-15, 13:29
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Fast bara ljud är inga bindande bevis, det blir svårt att bara gå på indicier, ljuden kan inte binda de misstänkta till brottet. Mer teknisk bevis behövs
Det jag kommenterade var inlägget om tydligheten i grannens uttalande om ljudens tidpunkt, plats och karaktär. Varför polisen letar bevis oavsett kunskapsläget och jobbar med att knyta dem till dödsorsak, gärningsman/-män och respektive brott är en annan fråga, som vi diskuterade inatt, f.ö.

Naturligtvis krävs bindande bevisning för att få dem fällda.
Citera
Medlem
Expressen har nu ändrat sin artikel och det låter nu mer som att båda är misstänkta för alla tre punkterna. Rörigt det här.
Citera
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Båda, läs!!
Kollar du så ser du jag rättade mig själv sekunder senare!
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Båda, läs!!

Nej

JJ på alla punkter och MH på gravfridsbrott och kidnappning
Citera
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfia
Är det någon som har häktningsframställan på den nya häktningen?
Kanske på fredag. EFTER häktningsförhandlingen…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludda
Antar att JJ ska vara misstänkt för alla tre, MH "bara" för gravfridsbrott och männskorov

Finns inte en läskunnig kotte här inne??
Citera
2022-11-15, 13:30
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Andra fall kan jag inte hjälpa dig med men i detta fallet pga att brottet antagligen i princip är uppklarat. Jämför med att häktade kan bli släppta pga bra bevisläge vid mindre allvarliga brott, de blir sen ändå åtalade och dömda.

Precis, exakt det jag menar. Risken finns att även om man underbygger den tanken med fakta så kommer få ta till sig det, eftersom användare i tråden i mitt tycke verkar vara mer intresserade av att lufta sina ogrundade spekulationer än att diskutera faktiska omständigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludda
Antar att JJ ska vara misstänkt för alla tre, MH "bara" för gravfridsbrott och männskorov

vart har du läst det där hittar inget när jag söker på google om det du nämner kan du länka tack?
Citera
Medlem
Jag har begärt ut de senaste från Eksjö tingsrätt och det är MH som är misstänkt för alla 3 punkter och JJ för mord endast i nuläget.
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Fast det verkar som om åklagaren vill begära BÅDE JJ och MH häktas för samtliga rubriceringar.

”Jag kommer begära att båda ska häktas för människorov, mord och gravfridsbrott vid kommande förhandling” skriver åklagare Adam Rullman till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=990713
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
vart har du läst det där hittar inget när jag söker på google om det du nämner kan du länka tack?

https://www.expressen.se/nyheter/atalstiden-forlangs-kvinnorna-misstanks-for-fler-brott/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in