2022-11-15, 10:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Jo men om de ska överleva får de nog sluta använda granatkastarna direkt!

En sån trupp i deras läge lär ju slås ut på några timmar med drönare?

Det lär räcka, alternativt en M30A1.
Citera
2022-11-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Om hans huvud skulle rulla, vilka finns att ta över efter det? Finns det någon alls som inte skulle orsaka mer krig och död?

Ja, att ge upp från Putlers sida ser jag nästan omöjligt om han vill fortsätta ha makten efteråt. Han skulle framstå som riktigt svag (som du är inne på).

Om Putin faller måste det väl bli nyval - han är ju envåldshärskare tillsatt genom val-
o då blir det läge med val o riktig demokrati
Citera
2022-11-15, 10:20
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Det som svider mest för Putin är nog att inte få behålla något av det han stulit för då har ju
tiotusentals Ryska soldater offrats för ingenting. Hur skall han förklara det för folket ?
Svaret är nog att det inte går och därmed sitter hans huvud djävligt löst.

Putin har aldrig visat sig i någon av de olagligt annekterade regionerna. Och ändå fortsätter RyZZland att påstå att det är deras mark.

Zelenskij, däremot, tar första bästa tillfälle att beträda moderjorden.

Borde inte den ryska befolkningen reagera på det? Obegripligt!!
Citera
2022-11-15, 10:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det går stick i stäv mot hur Ryssland tänkt under lång tid.

Varför skulle de bygga en ny dyr stridsvagn med detta system? Vad är meningen ska hända efter tornet är bortsprängt och besättningen klarat sig?

Varför spendera så mycket pengar och resurser på att bygga t ex 50 T-14 när du för samma pengar kan rusta upp 200 T-72/T-90 och bemanna dessa med tvångsrekryterade slagna värnpliktiga?
Jag håller med om att det är ett väldigt underligt tänk.

Samtidigt som Ryssland vill vara ett modernt land med modern utrustning utåt sett så krigar och beter de sig som om det vore vk2. Men jag kan ärligt säga att jag blev lurad. Jag trodde att Ryssland hade blivit en modern krigsmakt och jag trodde att Ukraina skulle falla på ett par veckor. Jag trodde ryska soldater skulle bete sig professionellt. Men jag hade fel.

Varför bygger de moderna vapen där man tänker på besättningens välfärd när man fortfarande slår ihjäl varandra med släggor. Det är ett mysterium som heter duga.
Citera
2022-11-15, 10:21
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Några nyheter som kommit in nu på morgonkvisten?

Finns det bekräftat kring deras push i Cherson, vid floden? (Vet att det förekommer mörkläggning).

Vad tror ni finns med på Zelenskys lista på för fred?

- lämna Ukraina (är väl en självklarhet).
- betala skadestånd (självklarhet)
- inte attackera igen (självklarhet)

Vad tror ni på för mer punkter? 🙂

FN styrka som övervakar gränsen på den rySSka sidan. rySSen har visat att de inte går att lita på. Efterdyningar kommer att vara flera år efter att rySSen har lämnat Ukraina. Vid brott mot vapenvila ska rySSland straffas hårt.
Citera
2022-11-15, 10:21
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Eller så går hans huvud på dejt med en slägga.

De är barbarer det där folket.

Ah, fast att Wagner skulle komma så nära inpå och likvidera honom ser jag nästan som en omöjlighet. Med tanke på kocken och Putins "varma" och kärleksfulla förhållande tror jag mer på att någon som vill ta över, kommer göra slut på han. (Förhoppningsvis på något sätt som verkligen plågar han).
Citera
2022-11-15, 10:22
Medlem
Citat:
Om hans huvud skulle rulla, vilka finns att ta över efter det? Finns det någon alls som inte skulle orsaka mer krig och död?

Ja, att ge upp från Putlers sida ser jag nästan omöjligt om han vill fortsätta ha makten efteråt. Han skulle framstå som riktigt svag (som du är inne på).

Nej han kan egentligen inte backa med mindre än att ha behållit något av erövringen.
Så om han inte lyckas med det är det nog bara att dö i en trafikolycka eller eventuellt
råka falla handlöst nedför en stentrappa som är sista utvägen.
Även Lavrov ligger nog illa till för en trafik olycka i det läget.
Men jag håller med om att det kan bli någon mycket värre som tar över sen.
Citera
2022-11-15, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Putin har aldrig visat sig i någon av de olagligt annekterade regionerna. Och ändå fortsätter RyZZland att påstå att det är deras mark.

Zelenskij, däremot, tar första bästa tillfälle att beträda moderjorden.

Borde inte den ryska befolkningen reagera på det? Obegripligt!!

Det stämmer sista gången han visade sig där var 2014 i Sevastopol
Citera
2022-11-15, 10:24
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jävlar vad fel jag hade.
Med dessa siffror så måste man väl nu påbörjat ännu en offensiv?
Eller släpande rapportering som kom i en stor klump?

Ingen "paus" enligt Ukraina.....
Citera
2022-11-15, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hittade en bild som påstår att Lavrov var på ett sjukhus när han tog en selfie för att bevisa att han inte var på ett sjukhus.

https://i.redd.it/ctql3xcyvxz91.jpg

Ja - det var ganska komiskt.

Det verkar vara ett snabbt drag för att visa att han inte låg i koma eller liknande.

De måste ju ha insett att folk skulle känna igen sjukhuset.

"Lavrov lades in på sjukhus på Bali!!!"

"Nej - det är HELT fel. FAKE NEWS!!!!. Han lades inte alls in på sjukhus. Här kommer en bild!"

"Men bilden är ju från ett sjukhus!"

"Ja - han BESÖKTER ett sjukhus!".

Enligt Google Maps så har sjukhuset en dialysavdelning. Är väl inte en högoddsare att han går på dialys?
Citera
2022-11-15, 10:27
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
FN styrka som övervakar gränsen på den rySSka sidan. rySSen har visat att de inte går att lita på. Efterdyningar kommer att vara flera år efter att rySSen har lämnat Ukraina. Vid brott mot vapenvila ska rySSland straffas hårt.

Jo, det är ju ett alternativ. (Rimligt med).
Men att se hur det i praktiken skulle fungera har jag svårt att se. Speciellt om vi tänker på vad vi lärt oss om ryssen nu under kriget och all information vi haft sedan innan. Dom går inte och lita på, och jag ser framför mig hur ryska soldater (i elller utan uniform) på olika sätt skadar och dödar dessa fn soldater. Men i stort sätt så tror jag det vore en rimlig lösning för att skydda Ukraina och alla andra från Ryssland.
Citera
2022-11-15, 10:28
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Hittade en bild som påstår att Lavrov var på ett sjukhus när han tog en selfie för att bevisa att han inte var på ett sjukhus.

https://i.redd.it/ctql3xcyvxz91.jpg

Solklart, han har ju t.o.m. EKG-kurvan på tischan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in