Citat:
Ursprungligen postat av
honn
När man blir kvävd eller strypt kan man tyvärr inte skrika. Jag har själv blivit det, först nedslagen på golvet i hallen, sedan la sig personen så jag inte kom loss och med ena handen om jag minns rätt över min mun. Jag minns inte exakt hur det var mer än jag varken kunde andas eller skrika på hjälp eller röra mig. Om det funnits en vägg vid mina fötter så hade jag kanske kunnat sparka, vilket jag gissar att Tove gjorde. Jag hade dödsångest och önskar ingen ska behöva uppleva det. Plötsligt släppte han taget och jag hann fara upp och springa mot dörren som han låst och ut.
Men så fruktansvärd upplevelse för dig! Så skönt att du klarade dig ur det!
Tack också att du delar med dig!
Det är nog många här inne som inte varit i en liknande situation eller ens i närheten inser jag med då man så självklart förväntar sig skrik.
Jag har varit med om misshandel där jag blivit överrumplad de gånger det hänt mig, jag fick inte ur mig ett enda skrik och än mindre ett rop på hjälp, en av gångerna ( två helt olika personer) hann jag säga till personen ” vad gör du”?
I mitt fall hölls munnen aldrig för och inget strypgrepp, ingen satt på mig heller, allt skedde tyst för jag kämpade o slogs för mitt liv .
Med den erfarenheten jag har så tror jag bara att Tove inte varit beredd o ramlade i golvet, slog i huvudet hårt pga att hon var helt oförberedd o inte drogad, full eller strypt…. O ev sen att de försökt eller kvävt henne alternativt slagit huvudet i golvet ett par ggr till