2022-11-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssland väntade i åtta år på en lösning och att det annars skulle bli en militär hade dom varnat för, det visste CIA och Washington så dom lutade sig bara tillbaka och njöt av helvetet och kastar nu lite pengar på brasan då den ser ut att släckas.

USA har också varnat om vad som händer om Kina eller Ryssland etablerar militärbaser eller placerar kärnvapen på Kuba, i Mexico eller Venezuela.

USA (washington) är ondskans imperium och det tycker en stor del av befolknigarna utanför väst. Det är inte Ryssland som har 800 militärbaser runt om i världen och ställer till krig överallt. Många i väst, även i USA, börjar också att upptäcka det då dom ruskar av sig sin hjärtvätt då dom ser välfärden nu sjunka.
Är väl i Ryssland välfärden börjar rasa, är ingen direkt höginkomsttagare och förutom något högre prisläge för tillfället har jag inte direkt märkt av något. Trodde faktiskt det skulle bli betydligt värre
Citera
2022-11-14, 21:58
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det här är tunga nyheter:

UN General Assembly adopted a resolution on the payment of reparations by Russia to Ukraine.
Including frozen Central Bank Reserves, around $500B is being held.
Ojoj det goda nyheter om det är sant
Citera
2022-11-14, 21:58
Medlem
Funderat mycket på vad som motiverar de ryska soldaterna. Svaret va egentligen ganska enkelt.
Intressant tråd om Wagner:

https://twitter.com/kamilkazani/status/1591807404714369024
Citera
2022-11-14, 22:00
Medlem
Tvonds avatar
Arestovich säger i direktsändning att Oleskhy är befriat från Ryssar och att Ukrainska armén har kontroll.
Citera
2022-11-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det leder mest trolig till tre saker. Länder som USA invaderat och förstört kommer att kräva skadestånd i framtiden då FN blivit mer oberoende. Frysta och stulna pengar kommer att underminera västs ekonomiska system, "den fria marknadsekonomin" och BRICS reservaluta blir ännu mer viktig att snabba på med för länder utanför väst. Ryssland kan komma att känna sig tvungen att ta över hela Ukraina för då finns inget dessa stulna pengar kan ges till, men väst festar väl på pengarna ändå. För vi tror väl inte att man hjälper det ukrainska folket om Ryssland ockuperar landet lika länge som USA brukar ockupera länder?
I början av tråden hävdade kommunisterna att BRIC skulle ta över inom kort.
Verkligheten är att BRIC i princip bara finns på pappret och det är väl bara en tidsfråga innan det blir ett BIC som kommer att brinna lika fint som tändaren med samma namn.
Kina och Indien hjälpa ett kollapsande Ryssland? Knappast!
Indien kommer inte ens att köpa en vänstergängad skruv av det inkompetenta Ryssland.

Det blir bara aska kvar av den tandlösa papperstigern oavsett hur mycket du än tjatar om den.
Kommunisterna får leta efter ett annat halmstrå.
Citera
2022-11-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag är definitivt inte sakkunnig i frågan men byggde mitt uttalande på militärhistoriapodden med Martin Hårdstedt. De har ett ganska aktuellt avsnitt om Ukrainakriget. Tips

Podden? Du skickade nog till fel person.
Jag har inte referat till nån podd.
Citera
2022-11-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Arestovich säger i direktsändning att Oleskhy är befriat från Ryssar och att Ukrainska armén har kontroll.
Frågan nu är om han trollar oss eller om ryssarna faktiskt är så usla. Jag börjar tro att ryssarna faktiskt förlorade fördelen av floden på första dagen efter reträtten...

Putin måste defenestrera fler generaler!
Citera
2022-11-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
När man hör sånt här så börjar man ju fundera på om siffrorna för ryssen är underskattade

Dö som hjälte eller fängelse om du överlever verkar vara dealen.
Citera
2022-11-14, 22:06
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond

Det är förmodligen sant då men det är fan helt absurt. Det är tur att ryssmongolerna är totalt värdelösa på vad de håller på med.
Citera
2022-11-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vilket av dem?

1) Sparka ut Ryssland ur Ukraina?

2) Få tag i förbrytarna?

Du gör mig orolig för dig när du skriver så.

Nr 2 tänkte jag.
Citera
2022-11-14, 22:09
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Podden? Du skickade nog till fel person.
Jag har inte referat till nån podd.

Nja var jag som lyssnar på den. Specialutbildade truppslag vid nyttjandet av taktiska kärnvapen etc.
Citera
2022-11-14, 22:11
Avstängd
Äntligen!!!
Nu har USA tagit initiativ till att börja en dialog med Ryssland om konflikten i Ukraina.
De möttes idag i Ankara.
Det kanske finns ett ljus i tunneln

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/11/14/russias-spy-chief-talk-us-g20-leaders-meet-discuss-ukraine-war/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in