Citat:
Ursprungligen postat av
D3adknight
Jag skulle vilja påstå att jag blev besviken, jag hade själv också byggt upp ett stort monster. Kraftfullt och farligt. Visade sig vara en råtta med kärnvapen. Inte en stor farlig björn.
Tror du att rösterna inom försvarsmakten har ändrats sig sedan krigets start? Att man nu lägger om och fokuserar ännu mer än innan på Ryssland. Vet att det varit en röd linje Ryssland, (men att det varit nedåtgående trend i fokus).
Självklart har Ryssland fått mer fokus, fast då genom att stoppas i Ukraina. Hur vingklippta de kommer vara i framtiden är nog 1000 krpnors frågan.
Vad jag och många andra misstänker är att om de inte går segrande ur detta och får bibehålla samma typ av styre så kommer allt de gör i framtiden bygga på revansch. En stormakt som fortsatt har ilusionen av att de fortsatt är en stormakt kommer aldrig komma över en förnedrande förlust. Därför måste vi se till att ryssland aldrig mer ens tänka att de är eller kan bli en sådan mer.
Nu kommer de ju inte att komma vinnande ur detta..
Paradoxen är att om ryssland försvinner behövs inte NATO heller mer, så för alla natohatare borde detta vara ett gemensamt mål..