2022-11-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag gissar att de bara vill plåga dem. Det får nog dem att må bra.

Stor skillnad mot ukrainska soldater, som tar väl hand om djuren:

Det sas att ryssarna tog med sig alla djuren från ett zoo i Kherson. Detta skulle vara för att skydda de stackars djuren från de ukrainska soldaterna.

Så här såg det ut:
https://www.newsweek.com/russia-soldiers-steal-zoo-animals-kherson-1759303

Rena djurplågeriet. Det är nog ingen vild gissning att dessa djur har plågats till döds och sedan ätits upp av de ryska soldaterna.
Citera
2022-11-14, 17:12
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Uppgifterna får nog anses bekräftade när indonesiska myndighetspersoner faktiskt bekräftar att Lavrov varit på sjukan med sitt hjärta.

Det tycks ju som att han faktiskt var på Sangkah för ett kortare besök. Dock blev han ju inte inlagd eller något sådant.
Fast det handlade ju inte om "att han varit på sjukan", utan att han faktiskt låg inlagd, vilket är inkorrekt. Det är först nu man gått ut med dessa nyheter att det bara handlade om en hälsokontroll.
Senast redigerad av OlleLiss 2022-11-14 kl. 17:14.
Citera
2022-11-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nej, det handlar om att sparka ut Ryssland ur Ukraina.

Jag tror inte att de går att komma åt förbrytarna i Ryssland nej. Inte om inte Ryssland själv tillhandahåller dem.

Tror du verkligen dom kommer göra det?

Bara att du ser det som möjligt för mig. orolig
Citera
2022-11-14, 17:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tror du verkligen dom kommer göra det?

Bara att du ser det som möjligt för mig. orolig
Vilket av dem?

1) Sparka ut Ryssland ur Ukraina?

2) Få tag i förbrytarna?
Citera
2022-11-14, 17:21
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/nyheter/putin-utlandska-medborgare--far-strida-pa-rysslands-sida/

Lille Putte allt mer desperat.
Läste artikeln och de säger att de med dubbla medborgarskap tillåts tjänstgöra i ryska armén.
Av någon anledning känns det som att även dessa nu kommer bli tvångsmobiliserade...
Citera
2022-11-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/nyheter/putin-utlandska-medborgare--far-strida-pa-rysslands-sida/

Lille Putte allt mer desperat.
🤣🤣 fan vad patetiska ryssarna är.
Citera
2022-11-14, 17:22
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Om Ryssland använder taktiska kärnvapen krävs specialutbildat trupp som följer upp insatsen för att den skall ha någon verkan. Och det är ytterst tveksamt om Ryssland har dessa resurser med den kompetensen i närtid.
Jag har sagt tidigare att Kina inte tillåter kärnvapen om de ska fortsätta stödja Ryssland.

Men om Ryssland använder kärnvapen. Vad är skälet? De förstör marken för generationer om de gör det? Strålningen kan även påverka ryska trupper.

Jag ser inga skäl till vare sig taktiska eller strategiska kärnvapen.

NATO hade tidigare taktiska kärnvapen med i sin doktrin men det var endast för att stoppa den ryska horden i Europa tillräckligt länge för att NATO skulle kunna organisera ett försvar med amerikanska vapen. Det var skälet. Vilken annan taktisk fördel finns det?
Citera
2022-11-14, 17:25
Medlem
leachs avatar
Det ryktas att Ukraina passerat Dnipro.

The mayor of Oleshky hinted that the Armed Forces of Ukraine returned Oleshky under the control of Ukrainian Armed Forces.
The information is preliminary, but if it is true, it means that the Armed Forces have already crossed the Dnipro and are on the left bank.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592188567119630338
Citera
2022-11-14, 17:29
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Fast det handlade ju inte om "att han varit på sjukan", utan att han faktiskt låg inlagd, vilket är inkorrekt. Det är först nu man gått ut med dessa nyheter att det bara handlade om en hälsokontroll.

Du borde kontakta de nyhetskanaler som gått ut med sådan missvisande information
Vilket blamage, alltså.
Det som är det fina med rysk media. Man kan alltid lita på att nyheter och information är grundlig granskad och att sanningshalten därför i det närmaste 100%
Men stäm av med de som skickat ut dessa fake News.
Postat här igen när du fått svar, inte innan
Citera
2022-11-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kina vill kunna attackera andra länder utan att de tar till kärnvapen;-) Tänk om Taiwan hade haft kärnvapen.....

Om ryZZland använder kärnvapen i Ukraina riskerar de göra sin egen jordbruksmark radioaktiv. Tänk vilken svält några kärnvapen i Ukraina kan orsaka.
Precis. Att bruka kärnvapen mot Ukraina riskerar Ryssland att skapa trubbel för sin egna miljö..
Citera
2022-11-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Om Ryssland använder taktiska kärnvapen krävs specialutbildat trupp som följer upp insatsen för att den skall ha någon verkan. Och det är ytterst tveksamt om Ryssland har dessa resurser med den kompetensen i närtid.

Varför krävs specialutbildad trupp? Man tvekade ju inte att låta vanliga bassar gräva skyttegravar i röda skogen runt Tjernobyl.
Citera
2022-11-14, 17:32
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja vi var glada när Sovjetunionen föll och vi trodde inte att helvetet skulle uppstå på nytt. Detta känns värre än Sovjetunionen för det är någon sorts revanschism som tar bort all vettig utveckling. Din gissning var ganska bra. Det slår ju lite upp och ner med eftersläpning ibland.

Jasså, fler medverkande i denna tävling. (gissningslek).

Ni får fundera, jag har ett nr som jag tror kommer bli bra för imorgon.

Vågar inte på mig på tanks eller annat material, gick åt skogen senast.

Ni som växte upp och gick i det militära när spänningarna va som värst (innan kriget o Ukraina). Hur var det?

Känner ni igen mentaliteten som nu eskalerar i dagens samhälle? (Vi mot dom, "ryssar"). Är bara nyfiken, eller är det värre nu tro?

Vågar någon spekulera i vad nästa offensiv sker?
Räder mot Krim verkar ju hända nu i form av spec.ops.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in