2022-11-14, 14:18
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Jakten på dom ryska angivarna igång.
Om några är så korkade att de inte flytt, lär de snart ångra sig…
Citera
2022-11-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Denne pensionerade brittiske armé chef hävdar att Zelensky inte kan klara att "segra" över ryssarna och har dessutom sakliga argument
(du tror väl inte att kriget är över ännu?)
Varsågod:
https://youtu.be/SWGjt7n7PtE

Vad han säger är just att Ukraina inte har kraften att militärt driva ut ryssarna helt från Ukrainskt territorium. Det är ju möjligt, men det innebär inte heller någon rysk seger, snarare någon sorts status quo. Ryssland kanske kontrollerar en del av landet, men det erkänns aldrig av något land förutom Ryssland och deras närmaste allierade, så som med Krim.
Denna intervju är 2 månader gammal och gjordes innan Kherson befriades. Det är väldigt svårt att veta vad som kommer att ske. Situationen förändras från dag till dag.
Man kan i alla fall säga att om inte Ukraina lyckas få bort ryssarna så kommer det aldrig att bli någon riktig fred. Några fredsavtal kommer aldrig att undertecknas så länge ryssarna är kvar i Ukraina.
Citera
2022-11-14, 14:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Denne pensionerade brittiske armé chef hävdar att Zelensky inte kan klara att "segra" över ryssarna och har dessutom sakliga argument
Varsågod:

Det går säkert att hitta folk med alla möjliga åsikter. Klippet du ideligen länkar till är dock två månader gammalt. Det har som du vet hänt en hel del på dess månader.
Citera
2022-11-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Deras riksbankschefen. Hon räddade Rysslands ekonomi.

Ja just det. Men på sikt räddar det inte Ryssland. Dom måste tänka om och inte skapa fiender. Att landet skulle bli ett asshole country är en besvikelse.
Citera
2022-11-14, 14:37
Medlem
Detta krig är inte nyttigt för vår själsliga hälsa jag brinner av lust att trycka till ryssen. Det är svårt att följa detta. Jag gillar inte underhandsförhandlingar mellan USA och Ryssland, Ukraina får aldrig påtvingas en fred som innebär att landets suveränitet KRÄNKS!

Men jag är inte emot en BÖGANALYS före den slutliga segern över BÖGIMPERIET.

Återkommer när jag är mer samlad.
Citera
2022-11-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Där snackar vi " Negerjobb " pågar med den Chefen .. tacka fan att hälsan Åker
har för mig han försökte sluta men si det gick inte .Får .Resa runt med olje stället sydvästen på mot Spottloskorna

Sedan är det ju annan sak Missuppfattningen Allt ryssen säger är fel och allt Juden säger är sant .
( EN med kosingen på Offshore konton )
Det gick snett redan på 40 talet
VI får aldrig glömma --Om detta må ni berätta .. Jamen då gör vi ju inte DET --- Släpp för fan inte fram Juden -- Då går det på detta viset .Boxaren som No 2

Var det inte en vits om Ingemar Johansson som erbjöds 50 % och upprört svarade nej nej jag skall ha hälften...

En Läderbög och en Boxare ..ja hur måste det GÅ ?? -- ingen raket forskning..

Det är ju sensmoralen..Heja Orban .. sparkade ut Soros.
Det önskar Ukrainarna nu att dom också hade gjort..
" Dumb Ass " har F*ckat upp det Big Time
Någon börjar yra om Judebolsewitsche Untermensch igen Blitzieg Ser inte så bra ut.. Inför vintern
NU HELLER lika lite som vid Stalingrad på Vintern förra gången ..

Clean up your Act..
Med en kopp kaffe i hand började jag läsa tillbaks några sidor i tråden för att se om där var någon trevlig uppdatering från östfronten. När jag kom till detta inlägget så fann jag mig själv helt sonika stirrandes på monitorn medans kaffet mitt sakteligen kallnade.
Vad ända in i helvete? Jag läste ännu en gång för att försäkra mig om att min monitor fortfarande var hel och att det inte hade skett en massflykt av pixlar, men nope....allt väl på den fronten. Men på denna herres (postaren av inlägget) östfront, så som alla fronter, verkar det mesta gått käpprätt åt helvete. Så då är frågan - är det befriande att vara så fullständigt borta?

Att du lyckades få in ett Ukraina i det hela är inget annat än imponerande, även om den stora bokstaven hade hamnat lite galet......som i resten av HELA skriften. Snacka om att det översättningsprogrammet har fått arbeta på högtryck i ditt inlägg. Tveklöst både en och fler IC som gick åt fanderns där.

FRÅGORNA kvarstår - Kommer det snöa i LENINGRAD även denna sommaren? Kommer alla judar sätta ett åttonde ljus i ljusstaken? Kommer Joulupukki ge herr Rayban några nya monokler i år? Och sist men inte minst....Kommer Ryssland attackera Taiwan efter att de misslyckats i Ukraina?
Citera
2022-11-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det går säkert att hitta folk med alla möjliga åsikter. Klippet du ideligen länkar till är dock två månader gammalt. Det har som du vet hänt en hel del på dess månader.

Ja - han pratat i klippet om att han inte ser hur Ukraina kan anfalla i Kherson - detta har nu visat sig vara fullt möjligt.

Ukraina behöver inte bli mycket starkare om Rysslands arme kollapsar - större myterier, avhopp, sabotage osv - det kan hjälpa.
Citera
2022-11-14, 14:55
Medlem
Stridsvärde på ryzka soldater?

En styrka av tvångsrekryterade från Moskvaområdet har utsett en talesman för att framföra klagomål på sin utrustning till ett befäl.

Det gänget blir det ingen picknick att leda när det hettar till vid fronten.

https://twitter.com/wartranslated/status/1591829858598146050?s=20&t=hecVt5_7ggVFcZ718WwJUw
Senast redigerad av Antistalk 2022-11-14 kl. 14:59.
Citera
2022-11-14, 15:11
Medlem
Citat:
Givetvis att önska sig det är normalt.
Verkligheten ser dock annorlunda ut när han sitter i ett land som har kollapsad ekonomi och den rika delen av landet ockuperat av en kärnvapen makt.
En makt som är beredd att slå ut all energiförsörjning osv
Han är helt beroende av utländsk hjälp annars skulle kriget varit över för längesedan.
USA börjar sätta press på att EU ska försörja Ukraina i högre grad och den budgeten lär inte EU klara särskilt länge till.
Mer än 100 000 i truppförluster och ingen uppgift om hur det ska kompenseras framöver.
Han är kapten över ett sjunkande skepp.

Hade inte den rövhålsnationen med kärnvapen ( definitivt ingen stormakt hahahaha) sprungit runt och trakasserat samt bombarderat sönder hela landet så hade Ukraina varit i allra högsta grad ekononomiskt flytande vid detta laget. Detta är precis det som ryss-ASET vetat om sedan 2003 och därför gjort allt för att förhindra. Ukrainas olje och gasfyndigheter skulle kunna täcka upp den större delen utav hela Europas behov och detta gjordes klart redan 2004. Sedan den dagen så har Ryssland genom både politisk infiltration och utpressning gjort allt för att Ukraina inte skulle kunna få igenom de dealerna som de var erbjudna utav de 5 största aktörerna på marknaden. Detta hade gjort att Ukraina hade utvecklats i sin EGEN takt och med en SJÄLVSTÄNDIGHET.....dvs - Ryss-ASETS största skräck.

Invasionen utav Krim 2014 var ENDAST en respons från ryss-ASET för att förhindra Ukrainas EGEN exploatering/nyttjan utav fyndigheterna i havet syd om Krim samt i hela Donbas-bältet. Så genomskinligt äckligt desperat utav Ryssland, men det är så de verkar och det är det ända sättet neandertalare kan verka.

Numera sitter ryss-ASET och HITTAR PÅ hundratals anledningar i månaden för varför de gör och gjorde vad de gör, men självklart kan de inte lura oss utvecklade människor hur mycket de än försöker. Du förstår, att när man är så genetiskt degenerad som ryss-ASET så kan man varken tänka eller handla på något rationellt vis eftersom att rationalitet kräver både insikt och intelligens. Båda dessa saknar större delen utav det sönderindoktrinerade slavlandet kallat Ryssland. De skall åtminstone vara stolta över att de är no:1 när det gäller att visa resten utav världen hur det kan gå när man skaffar barn genom att våldtaga sin fru med en vodkaflaska. Det största, mest misslyckade skämtet till avskräde är detta land och dess befolkning (tyvärr, men självvalt pågrund utav ren dumhet) kallat Ryssland
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-11-14 kl. 15:14.
Citera
2022-11-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad han säger är just att Ukraina inte har kraften att militärt driva ut ryssarna helt från Ukrainskt territorium. Det är ju möjligt, men det innebär inte heller någon rysk seger, snarare någon sorts status quo. Ryssland kanske kontrollerar en del av landet, men det erkänns aldrig av något land förutom Ryssland och deras närmaste allierade, så som med Krim.
Denna intervju är 2 månader gammal och gjordes innan Kherson befriades. Det är väldigt svårt att veta vad som kommer att ske. Situationen förändras från dag till dag.
Man kan i alla fall säga att om inte Ukraina lyckas få bort ryssarna så kommer det aldrig att bli någon riktig fred. Några fredsavtal kommer aldrig att undertecknas så länge ryssarna är kvar i Ukraina.
Jag delar nog uppfattningen att det rent militärt är det nog svårt att driva ut Ryssland från hela Ukrainas teritorium. Men jag tror knappast att det behövs.
Ryssland kommer nog att tvingas backa p.g.a den ekonomiska situationen och påtryckningar från omvärden.
Vi börjar se att Indien börjar tröttna på dagens situation men även Kina.
Någonstans kommer företrädare för den Rysska befolkningen vilja ha en normaliserad tillvaro och kunna vara en maktfaktor igen. Då kommer de att bhöva lämna kraina.
Citera
2022-11-14, 15:27
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Varsågod:

Vilka är de sakliga argumenten? Har lyssnat igenom två gånger och hör inga argument alls, bara personliga åsikter/antaganden.
Citera
2022-11-14, 15:29
Medlem
Taggads avatar
Triumfatoriska hjältar i Cherson.
Citat:
Zelenskyj på triumfatorisk visit i Cherson: ”Är början på slutet av kriget”
President Volodymyr Zelenskyj besökte under måndagen Cherson som nyligen befriats från det ryska ockupationsstyret.

– Det här är början på slutet av kriget, sa presidenten triumfatoriskt.

Han tackade i ett tal Nato och Ukrainas allierade för stödet i kriget.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in