2022-11-14, 12:10
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Lavrov inlagt på sjukhus

Tog han fel kalsonger imorse?

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/ap-russlands-utenriksminister-sergej-lavrov-innlagt-paa-sykehus-paa-bali.xrPMGjQkP?utm_source=share- btn
Ujujuj vilken röta jag inte åkte pustar Vladimir Vladimirovich Putin från sin bunker.
Citera
2022-11-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Skulle du också fråga mig något om konflikten i Ukraina? Det är många som inte bör svara mig heller men vi lever i en demokrati och alla har rätt att skriva av sig och ifrågasätta anser jag. Inte lika lätt i Ryssland och ännu värre i Ukraina. Nu går jag vidare med 20 till svar att läsa men det är inte troligt att man svarar på allt, det mesta är trams, det är också en vacker solig dag så ta en promenad och fundera över USA:s imperialism istället.
Så kan du ta en funderare på rysk imperialism, är ju sju resor värre om du frågar mig 😂
Citera
2022-11-14, 12:11
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Gissningsvis har Lavrov egen läkare med i entouraget, samt med tanke på ålder eventuellt någon form av krämpor (jämna plågor). Lavrov kände väl av någonting i samband med flyget och man valde att göra en kontroll, så de besökte ett sjukhus och gjorde EKG och det har antagligen visat att det är ok/hanterbart och ingenting kritiskt.

Har du några källor, eller är detta något framplockat ur din egen fatabur?
Citera
2022-11-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Här besöker Zelenskyj Cherson

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=990364

Var är Putin? På Bali? Nä

Har Putin alls besökt Ukraina sedan kriget bröt ut? Jag har i alla fall inte hittat något som tyder på det. Han borde väl vara på plats och inspektera de nya Ryska republikerna och hälsa på folket som bor där. De har ju nu blivit ryska medborgare.
Citera
2022-11-14, 12:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Sverige borde också lägga beställning omgående. Med HIMARS och ATACMS kan vi försvara hela Gotland och ge Gotlandsbataljonerna eldstöd från fastlandet.
Vi har ju Archer och Excalibur, där har man en räckvidd på 60 km, tillkommer vårt urstarka flygvapen, vi kommer kunna bomba skiten ur ryssen, om de ens tar sig dit.
Citera
2022-11-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag håller fast vid min prognos att specialoperationen kan avslutas till våren och att Ukraina officiellt ansluts till Ryssland lagom till Segerdagen den 9.e maj.
Du har ändrat prognosen något, sedan kriget startade:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Vad fick dig att byta prognos? Verkligheten? Det ska bli spännande att se vad du säger till våren.
Citera
2022-11-14, 12:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Har Putin alls besökt Ukraina sedan kriget bröt ut? Jag har i alla fall inte hittat något som tyder på det. Han borde väl vara på plats och inspektera de nya Ryska republikerna och hälsa på folket som bor där. De har ju nu blivit ryska medborgare.
Han har annat att göra, är ihop med en före detta gymnast och har ett palats med tillhörande strippstång, tror fan att han ser trött ut.
Citera
2022-11-14, 12:14
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, den kanske är jävligare än vad jag tror.

Om inte annat så lär det orsaka en rejäl mängd splitter från träff på taket, särskilt om det är av trä. Kanske inte dödande träsplitter men man gör inte så stor nytta på ett slagfält om man har halsen och överkroppen full av träflisor.
Citera
2022-11-14, 12:15
Moderator
-Info-s avatar
Zelensky är modig. Han besöker Kherson:

Citat:
Kherson: President Zelensky visits liberated city

https://www.bbc.com/news/world-europe-63621426

Har Putin någonsin besökt ett "befriat" och "annekterat" område i Ukraina? Enligt Putin är ju de annekterade områdena rysk mark. Så vågar han inte besöka delar av sitt eget land?
Citera
2022-11-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Storhetsvansinne 2.0

Storhetsvansinne att försvara sitt land från rysk ohyra?
Citera
2022-11-14, 12:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Vi har ju Archer och Excalibur, där har man en räckvidd på 60 km, tillkommer vårt urstarka flygvapen, vi kommer kunna bomba skiten ur ryssen, om de ens tar sig dit.

Skadar ju inte med ett vapenslag till som kan ligga djupt inne i skogarna. Tror du Archer når hela Gotland, jag vet faktiskt inte?
Citera
2022-11-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Azov bildades, för att försvara Donbas, 23 dagar efter att ryssar invaderade och anföll Donbas.

Du har rätt, slarvfel av mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in