2022-11-13, 14:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Du har "ta me fan hål i hela huvvet", när har jag sagt att inte alla barn ska skyddas, du är inget annat än en ond människa som gör skillnad på barn och barn.
Jag har hela tiden sagt att pedofiler ska jagas, gärna med dumpen, men hoppa över freakshowen, fiska på som vanligt, sätt dit gäddorna, ta kontakt med Polis, Familj, Arbetsgivare, Sjukvården, ja alla som bara har något med gäddan att göra, MEN lägg ner freakshowen, den skadar otroligt många oskyldiga.
Jag har så otroligt svårt att förstå varför ni dumplingar inte kan ha två tankar I huvudet samtidigt, varför, ni ver ju vara rätt fungerarande i övrigt?
Snarare är det du som inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Du vill värna om förövarnas integritet, om deras familj drabbas är det inte deras ansvar - alltid någon annan.
Uthängningarna handlar om att stoppa förövare - helst INNAN de fått tag på något offer alls, annars för att förhindra fler offer.
Det handlar om att stoppa dem, de skall hålla sig borta från att ragga barn på nätet. De skall vara rädda.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Men för guds skull!!! Det finns ju inga barn i de allra flesta tillfällen på Dumpen!!!
Jo, det gör det självklart.
Om de - helt osannolikt - skulle ha fastnat i Dumpens nät på första försöket så har de ändå visat sin potens som förövare och måste stoppas innan de får tag på ett riktigt barn.

Ingen oskyldig fastnar i Dumpens nät.
Citera
2022-11-13, 14:48
Medlem
N0IItoleranss avatar
Rent generellt har jag läst alla argument som gäddförsvararna har. Allt är dumpens fel. Fel. Ansvaret ligger helt på den som letar efter våra barn att våldta. Det är den som ska ta sitt förbannade ansvar. Att rapportera och visa upp verkligheten är bra och nyttigt. Dessa farliga individer ska synas var dag i sömmarna.
Citera
2022-11-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Rent generellt har jag läst alla argument som gäddförsvararna har. Allt är dumpens fel. Fel. Ansvaret ligger helt på den som letar efter våra barn att våldta. Det är den som ska ta sitt förbannade ansvar. Att rapportera och visa upp verkligheten är bra och nyttigt. Dessa farliga individer ska synas var dag i sömmarna.

Då har du nog inte läst argumenten särskilt noga. Jag tror det hela mynnar ut i om man är för ett samhälle som drivs av lynchjustis eller inte. Rättssäkerheten är vad som gör att ett land behåller sin värdighet. I dessa fall finns oftast ingen rättsprocess involverad utan det är enskilda individer som försöker lura folk till omoraliska handlingar. Kommer det då en 30 årig förståndshandikappad oskuld som ges möjlighet till det han aldrig trodde han skulle få se skymten av, då tycker jag att man kan lägga fram kritik mot förfarandet. människor har moral tills de blir tillräckligt hungriga, och det stämmer även i flera fall som presenterats. Sedan är risken att man tar fel större när det inte går igenom de rättsvårdande myndigheternas processer. Alla människor har även rätt till ett försvar och det ges det inte någon möjlighet till i dessa fall. Sedan kan man även rikta kritik mot att eventuella rättsprocesser förhindras genom alla konfrontationer där personerna inte grips i anslutning till platsen utan får utrymme att städa bort bevis. Listan kan göras lång, varför privatpersoner inte bör agera domstol, även när det handlar om brott som, rätteligen, förargar
Citera
2022-11-13, 15:33
Bannlyst
Säg att vi har en kille på 40 år som aldrig fått röra någon kvinna. Han är utanför samhället och har diverse olika diagnoser och är ensam. Bor på Lss boende och har till och med personal. En dag så skriver en söt 14 åring till honom som lika väl hade kunnat vara över 15 eller till och med över 18. Klart att han han inte tänker på moralen i detta fall och kanske rent mentalt är 14 själv.

Jag tycker inte det är okej att hänga ut någon fast synnerligen inte personer som dessa. Jag tycker mig se att större delen av gäddorna verka vara efterblivna mer eller mindre ärligt talat. Dom saknar moraliska spärrar absolut fast inte förtjänar dom att få sitt liv förstörda.
Citera
2022-11-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanhistory
Säg att vi har en kille på 40 år som aldrig fått röra någon kvinna. Han är utanför samhället och har diverse olika diagnoser och är ensam. Bor på Lss boende och har till och med personal. En dag så skriver en söt 14 åring till honom som lika väl hade kunnat vara över 15 eller till och med över 18. Klart att han han inte tänker på moralen i detta fall och kanske rent mentalt är 14 själv.

Jag tycker inte det är okej att hänga ut någon fast synnerligen inte personer som dessa. Jag tycker mig se att större delen av gäddorna verka vara efterblivna mer eller mindre ärligt talat. Dom saknar moraliska spärrar absolut fast inte förtjänar dom att få sitt liv förstörda.

Ingår det att skickar en massa bilder på sin hårda kuk till den söta fjortonåringen? Ingår det att han upprepar att han vill se den söta fjortonåringens slida. Ingår det att tala om för henne hur man onanerar?

Är det saker som du är okej med för att han är oskuld?
Citera
2022-11-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Snarare är det du som inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Du vill värna om förövarnas integritet, om deras familj drabbas är det inte deras ansvar - alltid någon annan.
Uthängningarna handlar om att stoppa förövare - helst INNAN de fått tag på något offer alls, annars för att förhindra fler offer.
Det handlar om att stoppa dem, de skall hålla sig borta från att ragga barn på nätet. De skall vara rädda.

Jo, det gör det självklart.
Om de - helt osannolikt - skulle ha fastnat i Dumpens nät på första försöket så har de ändå visat sin potens som förövare och måste stoppas innan de får tag på ett riktigt barn.

Ingen oskyldig fastnar i Dumpens nät.
Fablernas värld är en fin saga.
Folk som du borde inte få tillgång till det offentliga skyddsnätet överhuvudtaget.
Citera
2022-11-13, 16:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Du beskriver alltså en totalt omdömeslös människa utan impulskontroll som har potentialen att förgripa barn och unga vuxna när denne känner sig lockad.
Det är människa som det är mycket viktigt att hålla koll på, i närsamhället framförallt men också givetvis rikstäckande så att han inte kan "råka" lura till sig barn som han "råkar" våldta ....
Givetvis bör han så under annan typ av kontroll också, kanske helst hållas inlåst helt ...

Jag tycker gäddornas försvarare mer och mer framstår som efterblivna faktiskt.
Citera
2022-11-13, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Det är två stycken.

Första:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g6Qql9/lindas-sambo-hangdes-ut-som-pedofil-pa-dumpen-tog-sitt-liv

På Dumpen gick han under namnet:
"Mannen som pratade om allt annat..än att han fastnat på kroken (napp igen)"

Men det är borttaget nu. Kanske går att googla fram?

Den andra har jag listat ut vem det är. En kille i Småland. Men eftersom det inte är allmänt känt så låter vi det vara så!

Har hört om den första du snackade om, men fick aldrig fram vem det var. Men tack för info!
Citera
2022-11-13, 16:16
Medlem
Citat:

Den killen ska självfallet varken vara ute i samhället eller på nätet utan övervakning och ledsagare .

Ingen av gäddorna har tillhört den kategorin med tanke på att de haft egna boenden och haft rätt att köra bil
Citera
2022-11-13, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ingår det att skickar en massa bilder på sin hårda kuk till den söta fjortonåringen? Ingår det att han upprepar att han vill se den söta fjortonåringens slida. Ingår det att tala om för henne hur man onanerar?

Är det saker som du är okej med för att han är oskuld?

Det hade förklarat hans beteende och man borde kunna ha mer förståelse.
Citera
2022-11-13, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den killen ska självfallet varken vara ute i samhället eller på nätet utan övervakning och ledsagare .

Ingen av gäddorna har tillhört den kategorin med tanke på att de haft egna boenden och haft rätt att köra bil

Dom verkar rätt efterblivna enlig mig det ska jag säga dig.
Citera
2022-11-13, 16:29
Medlem
TheNightTrippers avatar
Försvara pedofiler, hur lågt kan man sjunka? Alla pedofiler är efterblivna så det är inte ett skäl att inte bli uthängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in