Citat:
Ursprungligen postat av
Stato
Toyota görs inte längre i Japan utan bla i Turkiet. Jag trodde att jag köpte en kvalitetsbil när jag köpte en ny Toyota men det är den sämsta bilen jag någonsin har ägt. Allt möjligt har gått sönder och det har blivit mycket dyrbara reparationer. Någon goodwill existerar inte hos Toyota.
Kan du utveckla detta, vad är det mera konkret som krånglat och varför har man vägrat goodwill? På en ny bil brukar alla biltillverkare vara rätt generösa med detta, speciellt om det förekommer flera fel. Jag vet en som köpte en ny VAG-bil runt 2015 och nu är han inne på sin 7:e(!) omlackering av vissa delar. Kostnadsfritt visserligen men det är ändå en massa strul med sånt.
Att sen biltillverkare har fabriker runt om i världen är inget nytt och det är främst av skatteskäl och detta gäller f ö inte bara bilar. Många Toyota som säljs i Europa tillverkas även i UK. Men huvudsaken är väl att fabriken följer Toyotas kvalitetskrav på montering, sluttestning och avsyning, då spelar det ingen roll om det är en turk, japan, engelsman eller afrikan som skruvar ihop den?