2022-11-12, 22:38
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är väl klart att HIMARS fyller en funktion när annat är bortsprängt men Ukraina har inte tillräckligt av dom. Ryssland har många, många fler system som jag skrev.

Jag tror du har missuppfattat vad kriget för Ryssland går ut på. Man vill förstöra Ukrainas armé, avmilitarisera den och det gör man på platser som passar, Kherson passade inte och Kharov gav en för lång front. När ukrainas armé är förstörd och väst inte kan ge mer kan man ta vilka områden vill.

Du är låst så jag kommer aldrig att kunna övertyga dig, du får vänta och se själv. Mest troligt glömmer ni då bara bort Ukraina och dess folk och går vidare med något annat väst piskat upp.

Fortsätt och ha dessa vanföreställningar.

Faktum kvarstår att Ukrainska styrkor tar mark och förstör ofantligt stora mängder med ryskt krigsmateriel.

Det är du min lilla gosse som är utom räddning, ty vi kan försöka ge dig perspektiv, men det känns helt meningslöst.

Fortsätt tro på dina sagor.

Dock jävla fin reträtt från Ryssland, dom jävlarna ska fan ha eloge för hur DUKTIGT dom flyr. 🤣
Citera
2022-11-12, 22:39
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
All infrastuktur en fiende har använding av militärt är mål. Det såg vi i Afganistan, Irak, Libyen och Serbien. Ukraina har gjort likadant med Krim (vattenkanalen och el) samt i Doneskt där dom varit utan vatten i månader. Vet du inte att det är krig? Ryssland kallade det tidigare för en speciell militär operation och lät bli infrastruktur som el, järnvägar och broar men befälhavaren Sergej Surovikin verkar tycka annorlunda.

Nej, jag tycker synd om folket men ryssarna får även ta att Ukraina försöker slå ut deras infrastruktur nu då det är riktigt krig.

Ukraina får väl göra vad de vill med sin egen el och vattenkanal , Både Donetsk och Krym är Ukrainskt territorium visste du inte det
Citera
2022-11-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Nej, nu måste du väl endå skämta, att påstå att en stor del av världen är sympatisörer med Rysslands invasionskrig mot Ukraina är nog fan det mest verklighetsfrånvarande inlägget jag sett här sedan kriget bröt ut.

Är du totalt jävla immun mot verkligheten?
Ställer Kina, Indien och andra upp på dessa sanktioner från väst? Har du ens hört talas om BRICS? Länder står nu i kö för att få bli medlemmar, bla Saudiarabien och Turkiet. Handel utan krav på reformer som passar väst oligarker och man får dessutom sköta sig själv och sin kultur utan att påverkas av vår woke. Det här är också orsaken till att USA dragit igång detta krig genom att provocera Ryssland, USA håller på att förlora makten över världen (Kina nästa). Ryssarna var förberedda som vi ser, sanktioner biter inte och de ekonomiska problemen med det drabbar nu Europa.

Det är du som är immun mot verkligheten men kanske du bara är okunnig om vad som händer i världen.
Citera
2022-11-12, 22:41
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Magkänslan säger att det varit en lite lugnare dag. Jag tvingas väta fingret och försöker känna vindarna. Trots allt hårda strider i Donetsk och någon del av Luhansk samt upprensning i Kherson.

Jag tvingas dra ned HorBÖG-imperiets förluster i morgonens redovisning till måttliga 580 eliminerade bögar.

Hoppas jag har fel!!

Alla överklaganden kommer att avslås.

Jag drar fan till med dina fina siffror från igår, men toppar till med lite extra. 680 likviderade tror jag på.
Tror att det fortfarande släpar efter med rapportering och att det då blir lite "extra" imorgon.

Tanks vågar jag inte på mig igen. Känns endå rimligt att säga 16-18. 🙃
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
jag tror det måste vända ! Vill dom att verkligen bli nytt Nordkorea ? Nej

Majoriteten har endast ett nyhetsprogram, statstelevisionen som går 24/7 fylld med Putins hjärntvätt om Rysslands storhet mot Fienden NATO/USA som vill förgöra folket i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ukraina får väl göra vad de vill med sin egen el och vattenkanal , Både Donetsk och Krym är Ukrainskt territorium visste du inte det
Visst får Kiev-regimen göra som dom vill med sitt folk och det gör dom, många döda och försvunna nu.
Citera
2022-11-12, 22:43
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Det är väl klart att HIMARS fyller en funktion när annat är bortsprängt men Ukraina har inte tillräckligt av dom. Ryssland har många, många fler system som jag skrev.

Jag tror du har missuppfattat vad kriget för Ryssland går ut på. Man vill förstöra Ukrainas armé, avmilitarisera den och det gör man på platser som passar, Kherson passade inte och Kharov gav en för lång front. När ukrainas armé är förstörd och väst inte kan ge mer kan man ta vilka områden vill.

Du är låst så jag kommer aldrig att kunna övertyga dig, du får vänta och se själv. Mest troligt glömmer ni då bara bort Ukraina och dess folk och går vidare med något annat väst piskat upp.

Ja, Ryssland hade flera system men oligarkerna och generalerna sålde dessa för att berika sig.

Vi glömmer inte bort Rysslands grymhet lika lite som nazisternas brott är glömda efter 77 år.
Citera
2022-11-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Inget med NATO att göra???

Nato är inte med i Ukraina.
Citera
2022-11-12, 22:44
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ställer Kina, Indien och andra upp på dessa sanktioner från väst? Har du ens hört talas om BRICS? Länder står nu i kö för att få bli medlemmar, bla Saudiarabien och Turkiet. Handel utan krav på reformer som passar väst oligarker och man får dessutom sköta sig själv och sin kultur utan att påverkas av vår woke. Det här är också orsaken till att USA dragit igång detta krig genom att provocera Ryssland, USA håller på att förlora makten över världen (Kina nästa). Ryssarna var förberedda som vi ser, sanktioner biter inte och de ekonomiska problemen med det drabbar nu Europa.

Det är du som är immun mot verkligheten men kanske du bara är okunnig om vad som händer i världen.

Nej sanktionerna är helt "obefintliga". Allt är frid och fröjd i Ryssland. Jadu, då måste Rysslands egna tjat om att ta bort dom vara lögn från Ryssland? 🙃

Fan, man blir aldrig förvånad över rysk inkompetens.
Citera
2022-11-12, 22:46
Medlem
Citat:

Nej det är du som missuppfattat det. Det var inte därför ryssland invaderade Ukraina. Sluta ljuga nu. Du hittar på en massa skit och du tror på det själv.
Ni blir tillbaka trycka ordentligt . ryssland HADE många många många fler system. Nu har man det inte. Ni lämnar mkt när ni springer iväg. Men det är väll enligt plan, eller hur?
Citera
Medlem
Citat:

Ryssland invaderade Ukraina militärt. Det är en krigshandling. Oavsett vad Putin kallar det.
Citera
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Lol, 18 svar kvar men jag hoppar över det, för låg kvalitet. Det är bättre att gå i säng och låta er tugga vidare på era fantasier om stormakten Ukraina.

Åh nej jag missar ett efterblivet svar i stil med "hAr dU hÖrT taLaS om BRICS!?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in