2022-11-12, 16:34
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Vi är inte emot det. Vi ger er tvärtom i all välmening konstruktiv kritik. Men det vill ni inte lyssna på.
Ni måste se på er själva utifrån. Hur andra kan tänkas uppfatta er. Och då i slutändan hur beslutsfattare uppfattar er. Det måste ni göra för era barn.

+1 på det där. Även om jag kanske raljerar lite och är lite provocerande. Men socialtjänstens inkompetens och särskilt i barnärenden känner jag mycket väl till.

Men ingen beslutsfattare kommer ta Family United, Tompalompa eller ”mäta förhuds”-Fritte på allvar. Beter man sig som dom så stämplas man som idioter, och så undrar allmänheten varför psyk-ÄDEL genomfördes och vem som har nycklarna till Beckomberga… hoppsan, nu blev det raljant igen.
2022-11-12, 16:37
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Det är inte bara jag vi är många. Jag tar inget du säger på allvar.

Naaaw, snuttigt. Och ändå lägger du tid på att citera mig. Det värmer!
2022-11-12, 16:41
Medlem
Citat:
Du är rolig och måste arbeta på socialtjänsten. Dina påhittade anklagelser påminner mycket om just en socionoms uppdiktade historier.

Fritjof är välkommen. Hans åsikter är hans och jag styr inte över honom utan över mig själv så vänligen omedelbart avstå dina förtal.

Det kostar skattebetalare åtminstone 38 miljarder per år lågt räknat. Då är inga löner eller insatser räknade. Då baserar jag summan på det mina barn enligt avtal mellan kommunen och konsultbolagen kostar per dygn dvs 3000 kr / dygn. Walter kostade 22 000 per dygn. SiS (barnfängelse) kostar mellan 8 500 och 13 500 kr / dygn. 35 300 barn var enligt socialstyrelsen placerade 2021 ta det ggr 3000 ggr 365 dagar.

Någon tjänar dessa hiskeliga summor. Är det då fel att säga något om det? Får vi inte nämna det?

Aldrig har jag krävt att socialtjänsten läggs ner
Aldrig har jag sagt att yrket socionom inte ska finnas.

Det är vår grundlagsskyddade rättighet att yttra oss. När de som har makten slutar lyssna på sitt folk vad ska man då göra anser du hatare och troll. Ska vi låta våra barn och oss själva fortsätta misshandlas och psykiskt torteras?
Shit vilken människa och vilka hemska och ondskefulla åsikter du har. Skäms!!!!
Du måste räkna bort alla de som har begått brott men som är för unga för att dömas till fängelse ,dessa finns också med bland de 35 000 placerade för vård inom socialtjänsten samt de som är placerade pga eget beteende som inte kan hanteras i familjen med stöd.
Riktiga siffran för placering får man tydligare fram om man bara tittar på antal placerade mellan 0- 10-12 år då det sannolikt till största delen är pga hemmiljön och inte för att barnet begår brott , missbrukar eller på annat sätt inte går att hantera i hemmet
2022-11-12, 17:03
Medlem
Nu har jag letat fram siffror för 2021 över hur många som finns under heldygnsinsater
Knappt 6000 mellan 0-9 år
6000 mellan 10-14 år
13 000 mellan 15-20 år
Det är alltså inga 35 000 barn som är placerade, majoriteten är tonåringar och där lär det främst vara pga eget beteende och inte något som har med någon brist hos föräldrar att göra med reservation för att de som bott länge i familjehem finns med i denna åldersgrupp
Senast redigerad av adina 2022-11-12 kl. 17:06.
2022-11-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De där 35 500 fick någon gång en heldygnsinsats det betyder inte att de var placerade 365 dagar eftersom dessa siffror inkluderar de som omhändertas några dygn när förälder hamnar på sjukhus , när barn omhändertas akut efter en anmälan om att de blivit utsatta för brott eller en mängd andra skäl där det inte finns anhörig eller andra tillgängliga på mycket kort varsel .
Det verkliga antalet som är placerade 365 dagar är ett helt annat antal , står på Socialstyrelsens sidor även genomsnitt för placering , det verkar det som få vill redovisa

Vänligen bevisa att dessa bara varit tagna några dygn. Jag har talat med en pappa som behövde göra en transplantation. Även nu när han är helt frisk vägrar socialtjänsten lämna tillbaka hans 5 traumatiserade barn.
2022-11-12, 18:02
Medlem
Citat:
Du måste räkna bort alla de som har begått brott men som är för unga för att dömas till fängelse ,dessa finns också med bland de 35 000 placerade för vård inom socialtjänsten samt de som är placerade pga eget beteende som inte kan hanteras i familjen med stöd.
Riktiga siffran för placering får man tydligare fram om man bara tittar på antal placerade mellan 0- 10-12 år då det sannolikt till största delen är pga hemmiljön och inte för att barnet begår brott , missbrukar eller på annat sätt inte går att hantera i hemmet

När hovrättsrådet presenterade det nya lagförslaget till "lex lilla hjärtat". Informerade han att 1/5 av alla barn får aldrig komma hem. Resterande är placerade i 9 år. Hur rimmar det med lagkravet att "vården" inte ska vara längre än nödvändigt menar du? Eller att socialnämnden ska arbeta med stöd och hjälp för att barnen ska återvända till sina biologiska föräldrar. Tänker du då att av dessa 30 tusen är det då nästan inga som gör allt i sin makt för att barnen ska få komma hem?

Vilken socialtjänst arbetar du på?
2022-11-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Det här är inga påhittade saker. Har hört det i era lives med mina egna öron.
Ni får yttra er offentligt. Men då måste ni också kunna ta kritik när ni påverkar er omgivning.

Dina påståenden om mig är falska precis som de som socialtjänsten kommer med. Lustigt att du hänvisar till det du hört = hörsägen. Så arbetar socialtjänsten med. Kom med bevis
2022-11-12, 18:08
Medlem
Citat:
Nu har jag letat fram siffror för 2021 över hur många som finns under heldygnsinsater
Knappt 6000 mellan 0-9 år
6000 mellan 10-14 år
13 000 mellan 15-20 år
Det är alltså inga 35 000 barn som är placerade, majoriteten är tonåringar och där lär det främst vara pga eget beteende och inte något som har med någon brist hos föräldrar att göra med reservation för att de som bott länge i familjehem finns med i denna åldersgrupp

Det står explicit 35 300 barn. Visste du att när de gör vårdnadsöverflytt försvinner barnen från statistiken. Du måste också leta i MFOF
2022-11-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
+1 på det där. Även om jag kanske raljerar lite och är lite provocerande. Men socialtjänstens inkompetens och särskilt i barnärenden känner jag mycket väl till.

Men ingen beslutsfattare kommer ta Family United, Tompalompa eller ”mäta förhuds”-Fritte på allvar. Beter man sig som dom så stämplas man som idioter, och så undrar allmänheten varför psyk-ÄDEL genomfördes och vem som har nycklarna till Beckomberga… hoppsan, nu blev det raljant igen.

Politikerna vill ju inte ta i denna fråga med tång ändå. Oavsett hur du framställer den. Det är väldigt många som försökt på ett sådär fint och gulligt sätt i åratal. Det hjälper inte.

Hela Chiles regering har ju efterfrågat att samarbeta med våra politiker sedan 2018 gällande de stulna barnen från Chile. Helt utan framgång.

Vi förstår spelet!!!
2022-11-12, 18:20
Medlem
Jag pratade med Tom om alla era falska anklagelser. Han sa låt de hålla på. Det såklart de kommer göra så. Vi förstår såklart att dessa kommer.

Jag kände dock att det ändå är bra att ge er lite svar på tal.

Såklart är jag medveten att det inte är kotym eller enligt gällande jantelagar "accepterat" att stå upp och emot hur de som har makten missbrukar den och skadar människor.

Hur dessa makthavare i otaliga ärenden grovt bryter mot mänskliga rättigheter i alla dess former.

Men många är redan vakna och fler kommer vakna. När folket reser sig och det kommer ske då har dessa inget val än att sluta upp att misshandla sin befolkning.

Tro mig jag är helt medveten om vad jag gör. Igår ropade vi efter hjälp. Hoppas ni förstår vi ropar efter hjälp. Då skickar de polisen på oss. När jag då bad polisen om hjälp går de.
2022-11-12, 18:27
Medlem
Citat:
Det står explicit 35 300 barn. Visste du att när de gör vårdnadsöverflytt försvinner barnen från statistiken. Du måste också leta i MFOF
Jag tittar i tabellerna för heldygnsinsater över 2021 , de där som är sorterade efter ålder och även kön.
Var hittar du dina 35 000
2022-11-12, 18:31
Medlem
Citat:
Står tydligt 2021 fick 35 000 unga minst öppenvårdsinsatser , det innebär inte att 35 000 är placerade utanför egna hemmet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in