2022-11-11, 19:25
  #6205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Normannen Anders Trondsen är klar för IFK Göteborg.

Skadat gods, men det borde ju finnas potential till något bra om han är hel, bra meriter och rätt position, Oscar behöver konkurrens.
2022-11-11, 20:19
  #6206
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Officiellt nu
https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/hammarby-overens-med-sydkoreansk-klubb-om-overgang-for-darijan/

Rykten om vad det blev i transfer?

Hur många kaniner som man säger vid järvafältet (alt. hur många månadslöner som man säger i lärkstaden)?
2022-11-11, 20:46
  #6207
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skadat gods, men det borde ju finnas potential till något bra om han är hel, bra meriter och rätt position, Oscar behöver konkurrens.

Läste att han inte har gjort en hel säsong sedan 2017, låter väldigt riskabelt.
2022-11-11, 23:57
  #6208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Läste att han inte har gjort en hel säsong sedan 2017, låter väldigt riskabelt.

Inga större skador... förrns han flyttade till Turkiet. Se länk nedan.

https://www.transfermarkt.com/anders-trondsen/leistungsdatendetails/spieler/228042/wettbewerb/NO1
2022-11-12, 10:48
  #6209
Medlem
Hirvis avatar
Skönt att Bojanic lämnar, en spelare som inte går att ersätta för rimlig peng.
Lite som om Mange skulle lämna, igen.
För att ersätta Mange skulle vi behöva lägga ut orimliga summor för allsvenska mått mätt.

Denna silly season är speciell för att det mesta blir en slags bonus, vi har inga positioner i DIF där vi MÅSTE värva någon utöver att någon måste kunna spela högerback om Piotr mot all förmodan inte skulle kunna spela en match eller två.

Jag hoppas vi inte inspireras av bajens Berisha-spår och försöker värva från en högre hylla, det blir så mycket mer fallhöjd då, ser hellre fortsatt satsning på spelare som Asoro, lite dyra men fortfarande unga och utvecklingsbara och sen ge ett fett kontrakt till Kim & Tolle.

Jag tänker att dom är för bra för allsvenskan MEN att Kim Bergstrands totala avsaknad av karisma och sociala skills kan vara det som gör att klubbar som FCK förstår att han inte passar in där. Precis som Bosse är dom för bra för klubben men också för konstiga för att fungera i omvärlden helt ut, kanske kan vi därför få ha kvar dom längre än vi borde.

Jämför med Jesper Jansson där det är uppenbart att han vill till FCK, han drömmer om att sportchefa sig fram till typ Ajax i slutändan. Helt rimligt såklart och jag kan absolut se JJ i någon större klubb där han kan göra ett helt okej jobb, slug och slemmig. Men Bosse är ju en excentrisk bilhandlare, vad fan ska han iväg och göra? En dålig säsong och han anses oseriös istället. Det är en hårfin gräns mellan geni och dårskap. Bosse är definitivt och dansar runt där i gråzonerna.
2022-11-12, 11:11
  #6210
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Skönt att Bojanic lämnar, en spelare som inte går att ersätta för rimlig peng.
Lite som om Mange skulle lämna, igen.
För att ersätta Mange skulle vi behöva lägga ut orimliga summor för allsvenska mått mätt.

Denna silly season är speciell för att det mesta blir en slags bonus, vi har inga positioner i DIF där vi MÅSTE värva någon utöver att någon måste kunna spela högerback om Piotr mot all förmodan inte skulle kunna spela en match eller två.

Jag hoppas vi inte inspireras av bajens Berisha-spår och försöker värva från en högre hylla, det blir så mycket mer fallhöjd då, ser hellre fortsatt satsning på spelare som Asoro, lite dyra men fortfarande unga och utvecklingsbara och sen ge ett fett kontrakt till Kim & Tolle.

Jag tänker att dom är för bra för allsvenskan MEN att Kim Bergstrands totala avsaknad av karisma och sociala skills kan vara det som gör att klubbar som FCK förstår att han inte passar in där. Precis som Bosse är dom för bra för klubben men också för konstiga för att fungera i omvärlden helt ut, kanske kan vi därför få ha kvar dom längre än vi borde.

Jämför med Jesper Jansson där det är uppenbart att han vill till FCK, han drömmer om att sportchefa sig fram till typ Ajax i slutändan. Helt rimligt såklart och jag kan absolut se JJ i någon större klubb där han kan göra ett helt okej jobb, slug och slemmig. Men Bosse är ju en excentrisk bilhandlare, vad fan ska han iväg och göra? En dålig säsong och han anses oseriös istället. Det är en hårfin gräns mellan geni och dårskap. Bosse är definitivt och dansar runt där i gråzonerna.

Den ende som är för bra för allsvenskan är MFF:s sportchef Andreas Georgsson. Se vad han har lyckats göra med MFF. Mästare i fjol och 7:a i år 18 p efter årets mästare BK Häcken.
2022-11-12, 12:04
  #6211
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Skönt att Bojanic lämnar, en spelare som inte går att ersätta för rimlig peng.
Lite som om Mange skulle lämna, igen.
För att ersätta Mange skulle vi behöva lägga ut orimliga summor för allsvenska mått mätt.

Denna silly season är speciell för att det mesta blir en slags bonus, vi har inga positioner i DIF där vi MÅSTE värva någon utöver att någon måste kunna spela högerback om Piotr mot all förmodan inte skulle kunna spela en match eller två.

Jag hoppas vi inte inspireras av bajens Berisha-spår och försöker värva från en högre hylla, det blir så mycket mer fallhöjd då, ser hellre fortsatt satsning på spelare som Asoro, lite dyra men fortfarande unga och utvecklingsbara och sen ge ett fett kontrakt till Kim & Tolle.

Jag tänker att dom är för bra för allsvenskan MEN att Kim Bergstrands totala avsaknad av karisma och sociala skills kan vara det som gör att klubbar som FCK förstår att han inte passar in där. Precis som Bosse är dom för bra för klubben men också för konstiga för att fungera i omvärlden helt ut, kanske kan vi därför få ha kvar dom längre än vi borde.

Jämför med Jesper Jansson där det är uppenbart att han vill till FCK, han drömmer om att sportchefa sig fram till typ Ajax i slutändan. Helt rimligt såklart och jag kan absolut se JJ i någon större klubb där han kan göra ett helt okej jobb, slug och slemmig. Men Bosse är ju en excentrisk bilhandlare, vad fan ska han iväg och göra? En dålig säsong och han anses oseriös istället. Det är en hårfin gräns mellan geni och dårskap. Bosse är definitivt och dansar runt där i gråzonerna.
Ekdal - Torino
Finndell - Gent, Groningen
Wikheim - Mittenklubbar i Belgien
Asoro - 7 mål i ECL talar sitt tydliga språk.

Ekdal, Finndell och kanske Asoro eller Wikheim riskerar vi att tappa. Sen måste vi ersätta Banda och Holmberg. Hade gärna sett en vassare DM också.

Bosse har utlovat förstärkning i varje lagdel - Anfall, mittfält, backlinje och kanske målvakt?

Kommer bli en hård Silly!
2022-11-12, 15:33
  #6212
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ekdal - Torino
Finndell - Gent, Groningen
Wikheim - Mittenklubbar i Belgien
Asoro - 7 mål i ECL talar sitt tydliga språk.

Ekdal, Finndell och kanske Asoro eller Wikheim riskerar vi att tappa. Sen måste vi ersätta Banda och Holmberg. Hade gärna sett en vassare DM också.

Bosse har utlovat förstärkning i varje lagdel - Anfall, mittfält, backlinje och kanske målvakt?

Kommer bli en hård Silly!

Klarar ni kontraktet 2023?

Mvh
2023 års mästare.
2022-11-12, 15:47
  #6213
Avslutad
Jag vet ju att Ludwigsson förlängde tidigare i år men nog skulle det var hans sista chans att komma utomlands nu? Finns det kanske någon väldigt låg klausul som förhandlades in för att han skulle stanna 2022 ut när Bajen hoppades på att slåss om guldet? En klausul som kanske Häcken kan lösa ut?

Skämt åsido, hur stor är risken att Ludwigsson lämnar också? Bilhandlarna kanske gör ett nytt försök nu när Bojanic redan finns där?
2022-11-12, 16:13
  #6214
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vet ju att Ludwigsson förlängde tidigare i år men nog skulle det var hans sista chans att komma utomlands nu? Finns det kanske någon väldigt låg klausul som förhandlades in för att han skulle stanna 2022 ut när Bajen hoppades på att slåss om guldet? En klausul som kanske Häcken kan lösa ut?

Skämt åsido, hur stor är risken att Ludwigsson lämnar också? Bilhandlarna kanske gör ett nytt försök nu när Bojanic redan finns där?

Seattle i MLS bara skriker efter hans man bun & mustasch
2022-11-12, 16:33
  #6215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den ende som är för bra för allsvenskan är MFF:s sportchef Andreas Georgsson. Se vad han har lyckats göra med MFF. Mästare i fjol och 7:a i år 18 p efter årets mästare BK Häcken.

Ta bort "för". Det är bra för AS att MFF inte drar ifrån.
2022-11-12, 16:37
  #6216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
S
Jag hoppas vi inte inspireras av bajens Berisha-spår och försöker värva från en högre hylla, det blir så mycket mer fallhöjd då, ser hellre fortsatt satsning på spelare som Asoro, lite dyra men fortfarande unga och utvecklingsbara och sen ge ett fett kontrakt till Kim & Tolle.

Jag tänker att dom är för bra för allsvenskan MEN att Kim Bergstrands totala avsaknad av karisma och sociala skills kan vara det som gör att klubbar som FCK förstår att han inte passar in där. .

Funderar på om de är nödvändiga att värva i par. Tänker på Simon och Samuel G i Häcken , att deras tidigare proffsklubbar inte tänkt tanken att de bör värvas ihop - var någon podd som lyfte detta. Samma med Kim & Tolle bör de skiljas på? Skulle det bli fiasko?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in