2013-12-15, 23:16
Medlem
Fy fan vad ni snackar SKIT här!! Jag bor utanför tunnelbanestationen i solna c o har bott i kommunen i snart 1 år. Det är tamejfan bland Sveriges populäraste kommun (kolla statistik, orkar ej leta fram nån), priserna är faktiskt höga jämfört med andra områden runt sthlm. I överlag så är hela kommunen lugn. Vad jag vet så var det ganska trashigt på 90talet och folk associerar blue-hill (blåa höghusen i hagalund, ett utav mångmiljonprogrammen) med Solna än idag. Vilket är jävligt synd, för till och med det området har blivit mycket bättre i och med alla satsningar, ökad bostadsrättsomvandling och högre priser på bostäder.

Jag är singel, bor ensam å är ute o festar hejvillt å är aldrig orolig,rädd om kvällarna/nättena. Det jag dock brukar undvika är Max på norra sidan av tunnelbanestationen, närmast råsunda. Bara massa snorungar och små babbar. (är själv en men..vem fan pallar med dem helt ärligt )

Solna is the shit
Citera
2013-12-16, 15:03
Medlem
Har själv bott i Ankdammen, trivdes bra där. Nära som folk har sagt till T-banan, du har relativt nära till Hagaparken och dess natur, eller så går du bara ner mot vattnet och strosar där efter.
Eftersom du bor på 36 eller vad du nu skrev får du även väldigt nära till ett stort Ica Maxi.

Jag skulle ha slagit till på lyan om jag var du!
Citera
2014-01-17, 10:30
Medlem
Solna blir bättre för varje år som går. Lägst skatt i hela Stockholms län och på 3e plats i hela Sverige.
Är ju själv skriven, bosatt och jobbar i Solna och måste säga att man blir väldigt glad när skatteåterbäringen kommer!

Flera t-banestationer på flera linjer, två pendeltågsstationer där du snabbt kan ta dig till arlanda och vidare till Uppsala. När citybanan blir klar om bara några få år så kommer det ta max 3 minuter mellan Solna Station och Odenplan. Nu är det dessutom klart att t-banan kommer att bli klar från Odenplan till friends arena/solna station om ca 8 år, då kommer du kunna ta dig till odenplan även på det viset och även hela vägen till T-centralen när det är events på friends.

Från sommaren 2014 kommer tvärbanan att gå hela vägen från Solna station till Sickla udde.

Hösten 2015 blir Mall of Scandinavia klart i Solna som kommer att bli nordens största köpcentrum med största bioanläggningen.
Citera
2020-06-20, 15:05
Medlem
Jag har på senare tid blivit mer och mera intresserad av att flytta till Solna, och de områden som jag främst har kollat på är Råsunda samt lägenheterna vid Skytteholm.

Är det någon som har koll på dessa områden, eller Solna generellt? Jag vet att Hagalund kan vara lite stökigt i perioder, men båda dessa områden ligger ju en bit bort.
Citera
2020-06-23, 22:11
Medlem
Erpatjoffs avatar
Solna speciellt gamla råsunda är toppen att bo i
Citera
2020-06-24, 13:47
Avslutad
Jag bodde en gång i Gamla Huvudsta. Tycker att det var lugnt och trevligt där.
Citera
2020-07-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Jag har på senare tid blivit mer och mera intresserad av att flytta till Solna, och de områden som jag främst har kollat på är Råsunda samt lägenheterna vid Skytteholm.

Är det någon som har koll på dessa områden, eller Solna generellt? Jag vet att Hagalund kan vara lite stökigt i perioder, men båda dessa områden ligger ju en bit bort.

Hagalund är ett bra område när det gäller närhet till grönska, kollektivtrafik och närhet till två stora köpcentrum. Haga norra är det absolut trevligaste och lugnaste området i den stadsdelen som är inte alls påminner om dom blåa höghusen.
Citera
2022-02-14, 16:19
Medlem
zeligs avatar
Väcker liv i denna tråd.

Hur skulle ni bedöma området runt Skytteholm och Solna centrum 2022?

Är det lugnt? eller pågår det typ öppen droghandel med skumma typer?

Tittat på en del bostadsrätter och även om byggnaderna är gamla så känns det som man får mer för pengarna än andra delar av Solna (dvs stora rum och solida föreningar osv..).
Citera
2022-04-14, 19:10
Medlem
Svårt att hitta en bra tråd. Men jag kör på ändå. Jag bodde Solna i slutet av 1990-talet. Ibland såg man en mibst sagt konstig tant med ett plakat hängandes i et band runt halsen. Minns inte vad det stod på plakatet men en davidsstjärna minns jag. Eventuellt något om Gud ellerJesus.Tanten lär väl vara dld sedan länge men min fråga är vem hon var och vad fan hon höll på med.
Citera
2022-08-15, 09:05
Medlem
Dundersnubbens avatar
Bumpar igång denna också.

Någon som kan berätta lite hur det ser ut i Solna nu? Är det stökigt eller lugnt? Mycket skumma invandrare eller inte?

Andra för och nackdelar? Skriv gärna vad ni tycker om stadsdelen!

Tack
Citera
2022-08-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Bumpar igång denna också.

Någon som kan berätta lite hur det ser ut i Solna nu? Är det stökigt eller lugnt? Mycket skumma invandrare eller inte?

Andra för och nackdelar? Skriv gärna vad ni tycker om stadsdelen!

Tack

Du får nog vara lite mer precis. Solna är ganska stort och viss skillnad på t.ex. gamla Råsunda och Hagalund. Generellt är det dock bra p.g.a. få hyresrätter och borgerligt styre.

Det kan nog upplevas som att det finns lite skumt folk runt t.ex. Solna Centrum, men det är samma sak som när det gäller Gullmarsplan eller Liljeholmen - många skummissar bor där inte utan rör sig där./ passerar p.g.a. kollektivtrafik och service.

En del kommunal verksamhet kan nog sägas halta lite p.g.a. den extremt låga skatten. Bor kvar en hel del WT på sina håll. I vissa områden är dock inkomsterna långt högre än många delar av centrala stockholm.

Solna är dock inte så lummigt som vissa närförorter t.ex. söder om Stockholm eller Bromma utan mer urbant. Någon slags kompromiss mellan närförort och innerstad skulle jag säga.
Citera
2022-11-12, 09:25
Medlem
Bra att denna tråds väcks till liv. Är intresserad av Skytteholm, Solna och undrar om det är någon tanke bakom huset som sticker ut? Jag tror det är Ankdammsgatan 19-21?

Såg att det låg en thai på bottenvåningen bland annat. Huset sticker verkligen ut från området och faktiskt lite chockad över att folk verkar bo där. Är det mycket stök kring huset ifall man skulle bo granne med det? Hörde ett rykte från en kollega om att det är planerarat att huset skall rivas.

Liten bonusfråga är också vad folk tycker om Lilla Alby i Sundbyberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in