2022-11-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Alla länder som skickar vapen till Ukraina för att mörda ryssar har i princip förklarat krig mot Ryssland. Förstår man inte det, borde man överväga att inte diskutera politik enligt mig.

Självfallet är inte västvärldens hjälp att likställa med en krigsförklaring! Vapenförsändelserna är till för Ukrainas försvar av Ryssjävlarnas orättfärdiga invasion. Förstår man inte det bör man överväga att återvända till råtthålet i öst...
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainska soldater besöker de civila i Khersons centrum. Människorna gråter av lycka.
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1591059482968494080

Nu kommer de jaga landsförrädare.

Edit: Jag skrev fel, det skall ju vara ukrainska soldater i första meningen såklart.
Citera
Medlem
Citat:
Alla länder som skickar vapen till Ukraina för att mörda ryssar har i princip förklarat krig mot Ryssland. Förstår man inte det, borde man överväga att inte diskutera politik enligt mig.
Jag skulle hellre benämna det som en demokratisk missnöjesyttring.

Ryssland borde vid det här laget förstå att man gör något fel och att man inte kommer att få något gott ur det.
Citera
2022-11-11, 16:40
Medlem
Citat:
En splittring av Ukraina plus garantier om kärnvapenfri zon är mycket bättre för alla parter.

tror det gemensamma målet nu är en splittring av ryska federation, och att det görs till en kärnvapenfri zon.

vi är på god väg. så det dröjer inte så många år.
Citera
2022-11-11, 16:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Edit: Jag skrev fel, det skall ju vara ukrainska soldater i första meningen såklart.
I över 8 månader väntar man på att UAF ska inta Kherson och sen skriver du fel!! Och UAF "besöker" väl för helsike inte sitt eget land!! Man befriar det!!
Citera
2022-11-11, 16:41
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Deras taktiska tillbakadragande ger dem sämre läge än tidigare och troligtvis bättre läge än tidigare när väl vintern kommer (min gissning), men det är ointressant för min del. Mitt intresse som utomstående är varaktig fred och fungerande handel.

Vad sägs om att ryssland håller sig på rätt sid av gränsen?

"Taktiska" tillbakadragande, så du säger att de kunde hållit Kherson om de velat? Varför vill de då inte behålla ryskt territorium?
Citera
2022-11-11, 16:42
Medlem
Citat:
Deras taktiska tillbakadragande ger dem sämre läge än tidigare och troligtvis bättre läge än tidigare när väl vintern kommer (min gissning), men det är ointressant för min del. Mitt intresse som utomstående är varaktig fred och fungerande handel.

Din dröm om fred kommer att besannas så snart ryssråttorna retirerat tillbaks till sin kloaknation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Jag antog att du refererade till att Ryssland slumpmässigt attackerat städer med syfte att döda civila och inte till att röja undan infrastruktur och sätta Ukraina i skiten.

Där är nämligen många som tror på vad Aftonbladet skriver att det är slumpmässig terrorbombning.
Inte ett ord om elförsörjningen från Aftonbladet.

Man kan se det som terrorbombning ja, men USA har gjort långt mycket värre och det kallade vi INTE för terrorbombning. Här var syftet infrastruktur. USAs "Shock and awe" i Bagdad var också till för att skrämma fienden till underkastelse

Jag är bara så jävla trött på att väst och öst terrorstämplar varandras handlingar hela jävla tiden när vi håller på med samma skit. Ukrainas attacker på Kerch-bron var "terrorattacker", Ryssland infastruktur attacker är "terror". Fucking löjligt

Jag förstår din trötthet. Det måste vara oerhört tröttsamt att ständigt behöva försvara det oförsvarbara – nämligen imperialistiskt offensivt krig.

Sluta och vila.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Vad är detta Fortsätter reträtten?
Russian rag has been removed in Nova Kakhovka
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591091191361458177

kan vara att de flyttar olika militära och civila funktioner/kontor längre österut för Nova Kakhovka kommer vara inom artilleriavstånd även för mindre artilleri. Så om de hade ett kontor där och flyttade så tog de med sig sin flagga.
Citera
Medlem
Ju snabbare de ryska fascisterna drar sig tillbaka från HELA Ukraina, desto bättre.
Ryssland måste förstå (om de inte redan har gjort det sedan några månader tillbaka) att de har torskat det här kriget.

Bättre att man också lämnar Krim redan nu.
Citera
2022-11-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Klart att det inte kommer att landa kärnvapen i amerikanska städer för att USA bombar ukrainskt territorium. Det vore en annan sak om USA atombombade ryska städer. Ukraina är helt enkelt inte värt ett världskrig för Ryssland. Putin och diverse andra rysskräk och landsförrädare vill få oss att tro det, men det är såklart bara bluff. Att skrämmas är det enda vapen ryssarna har kvar.

Jo fast min poäng från början var att ryssarna drar tillbaka trupperna från Ukraina och sen börjar panga kärnvapen.
Då har ju inte usa nåt för att bomba i Ukraina om det inte finns rysk trupp kvar där.
Citera
2022-11-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Din dröm om fred kommer att besannas så snart ryssråttorna retirerat tillbaks till sin kloaknation.

Befolkningen i Ukraina består av människor. Inte en del övermänniskor plus en rest av råttor som ska utvisas.
Speciellt har Krim befolkats av ryssar hur länge som helst.
Stoppa upp din nazism i rövhålet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in