2022-11-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Alla länder som skickar vapen till Ukraina för att mörda ryssar har i princip förklarat krig mot Ryssland. Förstår man inte det, borde man överväga att inte diskutera politik enligt mig.
Nu får du nog läsa igenom vad du skrivit och tänka ett varv till. Det blev lite Hasse o Tage revy över hel inlägget. Eller är det kanske meningen att vi skall skratta nu?
Citera
2022-11-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
"Ryssland hämnas genom terrorbombning av närliggande Mykolajiv, där minst två dödades när ett femvånings bostadshus raserades."

Ryssarna klarar verkligen inte av något mer än att attackera civila. Som "hämnd" för att de förlorar ett krig de själva startat börjar de bomba civila byggnader. Är de den sämsta armen någonsin?

Är det inte den fjanten som skrev böcker på Ryska attacker på Gotland osv?
Wilderäng haha, vilken källa
Citera
2022-11-11, 15:46
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Alla länder som skickar vapen till Ukraina för att mörda ryssar har i princip förklarat krig mot Ryssland. Förstår man inte det, borde man överväga att inte diskutera politik enligt mig.

Ryssarna mördar bara sina egna. Giftmord, plötsliga fall från fönster och ”suicide by cop”.. eller som i detta fall, av ukrainska soldater.

Alla länder som skickar vapen, väljer att inte gå in med trupp, just för att inte bli en aktivt stridande part i kriget.
Ryssland mördar.
Förstår man inte det…
Citera
2022-11-11, 15:46
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är inte hans definition. Det är Genèvekonventionen, som Ryssland har skrivit under. Och Alltså den som ska användas. Din eller någon annans ska inte användas. Personer som inte är ryssar och medlemmar i Wagner är legosoldater i Ukraina.

Så tar vi den igen. Jag använder Oxford dictionary definition:
"a professional soldier hired to serve in a foreign army."

Frivilliga kan vara f d professionella.

Om man ska använda Genevekonventionen eller inte beror på vilken fråga man diskuterar. Du är nu nr 10 som taggar in mig i denna fråga. Inse att det finns folk som tjänar pengar på krig, och trivs med en hög riskprofil.
Citera
2022-11-11, 15:49
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har redan sagt att de har koll på alla.
Utmärkt, det är väl ett av dom mest avskyvärda brott, att sälja ut sitt land till fienden och av personlig vinning förtrycka och mörda sina grannar. Fy fan.
Citera
2022-11-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Så tar vi den igen. Jag använder Oxford dictionary definition:
"a professional soldier hired to serve in a foreign army."

Frivilliga kan vara f d professionella.

Om man ska använda Genevekonventionen eller inte beror på vilken fråga man diskuterar. Du är nu nr 10 som taggar in mig i denna fråga. Inse att det finns folk som tjänar pengar på krig, och trivs med en hög riskprofil.

Du får använda vilken definition du vill. Vi andra använder sig av den som är giltig i verkligheten, dvs den som finnas Genèvekonventionen.

Du blir väl taggad så mycket för du skrev goja.
Citera
2022-11-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Ryssarna mördar bara sina egna. Giftmord, plötsliga fall från fönster och ”suicide by cop”.. eller som i detta fall, av ukrainska soldater.

Alla länder som skickar vapen, väljer att inte gå in med trupp, just för att inte bli en aktivt stridande part i kriget.
Ryssland mördar.
Förstår man inte det…

Länder som inte skickar vapen till Ukraina är de som inte stöder kriget så klart. Är också Sveriges filosofi att inte skicka vapen till krigszoner, men tyvärr har vi korrupta politiker.
Senast redigerad av ManManne 2022-11-11 kl. 15:52.
Citera
2022-11-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har redan sagt att de har koll på alla.

De har nog redan åkt till Mordor med tidigare färjor.
Citera
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Kherson "för alltid" med Mordor!

https://twitter.com/DefenceU/status/1591015377454084096
Väskbajsaren är bara pinsam att lyssna på, bara skit och lögner
Citera
Medlem
leachs avatar
Bombad T-72 försöker fly elden.

Ukrainian soldiers destroy Russian tank T-72
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591080012819857409

Glada ukrainare i Kherson. Vad säger pissryssarna i tråden? Är det så här det ser ut när pissryssen "vunnit" en folkomröstning?
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591079371082633216
Citera
2022-11-11, 15:53
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ofan, då kanske det är dags för Ukraina att beskjuta Iran och Belarus också?!
Citera
2022-11-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Att bomba sönder energiförsörjning och annan vital infrastruktur med avsikt att det ska främst ska drabba civila är per definition exakt vad terrorbombning är så vilken del i det är det som du verkar ha svårt att förstå?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorbombning

Jag antog att du refererade till att Ryssland slumpmässigt attackerat städer med syfte att döda civila och inte till att röja undan infrastruktur och sätta Ukraina i skiten.

Där är nämligen många som tror på vad Aftonbladet skriver att det är slumpmässig terrorbombning.
Inte ett ord om elförsörjningen från Aftonbladet.

Man kan se det som terrorbombning ja, men USA har gjort långt mycket värre och det kallade vi INTE för terrorbombning. Här var syftet infrastruktur. USAs "Shock and awe" i Bagdad var också till för att skrämma fienden till underkastelse

Jag är bara så jävla trött på att väst och öst terrorstämplar varandras handlingar hela jävla tiden när vi håller på med samma skit. Ukrainas attacker på Kerch-bron var "terrorattacker", Ryssland infastruktur attacker är "terror". Fucking löjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in