2022-11-11, 02:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Kan ni fatta att sådana sjuka individer som här Fernebo som uppmanar till massmord, är eller har varit moderator på detta forum? Sedan tar de och blockerar inlägg eller stänger av användare för petitesser medan deras egna moderatorer uppmanar till folkmord.

Mer dubbelmoral får man verkligen leta länge för att hitta.

Men det gör hen inte. Hen bara säger att med tillräckligt antal döda kommer ryssarna ge upp.

Din pappa sägs ha sagt följande,

Citat:
Där det finns en människa finns det ett problem. Där det inte finns en människa finns det inget problem.

Enkel logik säger oss också att detsamma gäller med ryssar. Utan ryssar hade det aldrig blivit någon rysk invasion.

Nu är det så att Ryssland förstås har ansvaret för det som har hänt. Med tanke på hur de har betett sig är det inte heller konstigt ifall folk hatar ryssar, liksom folk hatade tyskar under många år.

Men väldigt få vill nog ha ihjäl ryssar rent allmänt, och bättre vore förstås att det är dåren Putin och de andra styrande som får smaka på sin egen medicin. Men det allra bästa vore om några sansade ryssar kunde störta Putin och dra sig tillbaka, samtidigt som de lägger ned de imperialistiska planerna.

Det smartaste ryska soldater kan göra är att ge upp så snabbt de kan. De behövs vid en återuppbyggnad av Ukraina, och även i framtiden i Ryssland. De slåss inte heller för något annat än för fortsatt terrorstat och för elitens växande kassavalv.
Citera
2022-11-11, 03:15
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Är inte det en tämligen radikal slutsats?

Lite överdriven kanske. Däremot så tror jag att det är absolut nödvändigt att besegra dem militärt, avnazifiera dem, ställa ledarskapet inför rätta, utkräva skadestånd för allt de förstört och sen avrusta det sketna landet för all framtid.

Ryssland ska utplånas i den form det existerar idag och det tror jag de flesta av världens ledare har insett nu.
Citera
2022-11-11, 03:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Oj vad Solovyev är arg nu.
https://twitter.com/i/status/1590827196079550464
Dock inte färskt klipp, det var efter Izium vill jag minnas. Vänta tills imorgon......Det är dock hans jobb att eikta den rySSka ilskan emot alla andra, utom Putler.
Citera
2022-11-11, 03:24
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Men du förstår väl själv att striden knappt har börjat än!? Förstår du vad det betyder när ryska armén mobiliserar en kvarts miljon man att slänga in mot UAF?

Jag är f.ö. varken rysstroll eller krigshetsare, vill bara att denna dårskap ska få sitt slut...

Beväpnade med vad?

Redan nu klagar ukrainska soldater på att det, på sina håll, sitter, obeväpnade, mobiliserade i de rySSka skyttegravarna som bara väntar på att bli dödade. Hade jag varit en av dessa stackars rySSar så skulle jag kapitulerat, direkt....
Citera
2022-11-11, 03:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag tror att de flesta människor i världen skulle tycka att det vore rätt sett till vad ryssjävlarna har gjort. Ryssar är helt enkelt inget annat än avskum och ohyra. Ni har inget i en civiliserad värld att göra era perversa, alkoholiserade kommunistäckel!

Nej, så gott som alla, dig och några till undantagna, i den civiliserade världen, önskar inte att 100 miljoner civila rySSar dödas.

Faller den rySSka federationen samman i småstater, i värsta fall efter ett blodigt inbördeskrig, så kommer de flesta rySSar att bli normala och ej sinnesjuka människor. Det är, till stor del, blotta storleken på den rySSka cancersvulsten som gör att de memer som förts vidade ifrån generation till generation, allt sedan mongol-rus uppstod med Moskva-staten, (som likt en cancersvultst expanderade ytterst snabbt redan ifrån början),

Sedan är det en annan femma att det, ändå, kommer att ta, si så där, 50 år innan alla "sovjetnostagiker" dött ut. Men för den stora massan rySSar så kommer det att gå mycket snabbare att komma till sans.

Det enda vi i väst behöver göra om det bryter ut ett blodigt inbördeskrig i RySSland är att säkra kärnvapnen och andra massförstörelsevapen där. Annars bör vi inte engagera oss i RySSland, what so ever.....

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-11, 03:57
Medlem
Ola Schuberts avatar
4 timmar gammal rapport ifrån Denys.

https://youtu.be/YHrn9nZXqYg

Det ser bra ut!

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-11, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ukrainska soldater frigörs naturligtvis också och vi får se om dom tar sig över broarna. Hur som helst vill ryssarna tydligen har dom samlade i Zaporizjzja och Donbas så dom kan nöta ner dom där. Man kan säga vad man vill om det men det är så ryssarna skött detta krig.

Jag tror knappast Ukraina har en halv miljon vältränade soldater som ryssarna har. De mobiliserade som kommer nu har redan tidigare varit i den ryska armén. Ukrainska soldater slåss för sitt land och det ger naturligtvis mycket för stridsförmågan men då då dödstalen stiger faller ocskå moralen.
Jo, ryssarna har nog haft sin värnplikt med att gräva rabatter åt den som betalat mest till deras befäl, vete fan dock om det innebär att de är vältränade för ett krig dock
Citera
2022-11-11, 05:02
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det är lite anmärkningsvärt att han tar upp det i TV. Det kan ju betraktas som han driver med myndigheterna också. Det finns säker nån lag mot det.
Haha😂😂 Sacka om moment 22

Vilket sjukt land…..
Citera
2022-11-11, 05:06
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ok, vi säger så. Men du kanske borde läsa på lite om betydelsen av "reservister" i denna kontext.
Reservister är de som gjort värnplikten i Ryssland. Då de inte kör med repövning kan det vara länge sen de fick sin utbildning beroende på ålder.

Vad vi sett så verkar ju en hel del vara runt 50 år och kan knappast räknas som stridbara.
Citera
2022-11-11, 05:12
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Reservist i denna kontext betyder ett minimum av 12 månaders värnplikt.
Ja där de flesta knappt fått använda nåt vapen utan i stället fått utföra svartjobb på befälens hus mm.

Vissa har tom. tvingats prostituera sig och sälja röv där befälen tog cashen
Citera
2022-11-11, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag har inte hundra koll på historien.

Sovjet är väl inte detsamma som Ryssland
Moskva byggde kärnkraftverket, tolka det hur du vill
Senast redigerad av chamdar 2022-11-11 kl. 05:22. Anledning: Rättstavning
Citera
2022-11-11, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Mitt "tjat" kommer sig av att många här hävdar att ryssar är jorden avskum, genomruttna, sadistiska monster som bara vill plåga andra. Eftersom det låter orimligt så har jag presenterat lite invändningar.
Avskumen är Putin och duman, resterande befolkning är bara offer för en katastrofal kultur
Senast redigerad av chamdar 2022-11-11 kl. 05:30. Anledning: Rättstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in