2022-11-10, 23:31
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Varför skulle jag ljuga om det? Kan ta foto imorgon och dölja ansiktet om så önskas.

Gör det gärna, jag har väldigt svårt att tro det.
Citera
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Låter inte verkligt.
”Låter” inte verkligt? Varför skulle han hitta på? Testa själv istället för att kill-gissa och anta att folk hittar på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Bra med empiri! Är de så starka och rymliga alltså.

Hur upplevde ni det att bära tösen nedför trappen i IKEA-kassen? Var det lätt eller svårt?

Tungt, men absolut inte svårt. De misstänkta tjejerna är troligen starkare än min fru, eftersom de ser ganska tränade ut och jag är en typisk soffpotatis.
Citera
2022-11-10, 23:34
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
”Låter” inte verkligt? Varför skulle han hitta på? Testa själv istället för att kill-gissa och anta att folk hittar på

För att jag har en sån kasse, men det är bara ett barn som får plats enligt mig. 160 och 60 är väldigt mycket.
Citera
2022-11-10, 23:34
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Varför skulle jag ljuga om det? Kan ta foto imorgon och dölja ansiktet om så önskas.
Men nej det ska du naturligtvis inte behöva göra, OK70 får väl naturligtvis försöka undersöka lite själv också
Citera
2022-11-10, 23:36
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag gissar på att JJ varit den drivande i detta fall eftersom det sägs att hon är en manipulativ person.
Kanske MH sagt något i polisförhören, eftersom hennes försvarare, säger att hon varken nekar eller erkänner dådet. Tids nog kanske borde väl någon av dem säga något för de är ju inga som varit kriminella i hela sitt liv, utan första gångs förbrytare.
Det kan ju inte vara kul att sitta häktad i en häktescell, undra hur deras tankar går.
Ett ovanligt fall detta med två unga tjejer som tar livet av en annan tjej.
Det borde ju finnas vittnen på nöjesstället, de var på, vilka av grannarna har hört saker i JJ s bostadshus och vilka har sett de vid Mc Donalds och när de dumpade kroppen i skogen.
FUPen ska intressant att läsa när den kommer och pusslet är lagt och vad åklagaren kommer yrka på för straff under sin slutplädering och vad tingsrätt och hovrätt kommer döma dem till för straff.
Fortsättning följer i denna tråd.
Kan du ange källan på att MH advokat påstått att hon varken erkänner eller förnekar?

I övrigt rekommenderar jag att du läser sammanfattningen då mycket av dina frågor finns besvarade där
Citera
2022-11-10, 23:37
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
För att jag har en sån kasse, men det är bara ett barn som får plats enligt mig. 160 och 60 är väldigt mycket.

Du vet väl att det finns 2 olika storlekar på IKEA-kassar?
Citera
2022-11-10, 23:38
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Du vet väl att det finns 2 olika storlekar på IKEA-kassar?

Ja, jag har den stora och nu säger även min man att det kanske inte är omöjligt.
Citera
2022-11-10, 23:39
Medlem
Om dom är släppta ur häktet kan dom inte fly eller rymma långt härifrån så?
Citera
2022-11-10, 23:41
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany
Dom är inte släppta ur häktet?
Citera
2022-11-10, 23:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany

Vad yrar du om? De är inte släppta.
Citera
2022-11-10, 23:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja kan ju vara så förstås i kombination med att de är så unga. Men konstigt att inte fler restriktioner hävs isåfall. Brev och besök är ju övervakade
De har säkert övervägt noga vad som kan skada utredningen minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in