2022-11-10, 16:30
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Hur är det med jävssituationen?
Kan det vara så att det uppstår jäv om kommunalrådet har en intim relation med en vd i ett kommunalt bolag?

Ööööh, dom knullar och skriver på papper åt varandra. Vad tror du?
Citera
2022-11-10, 16:37
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Bodil Hansson var otrogen med fd vd:n för Skifu. Karln är inte ens snygg

Bodil Hansson är ju däremot riktigt snygg
Citera
2022-11-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Förvånansvärt tyst om detta ändå i media . Tycker en sån här korruptionsbrakskandal där man har sex inom den inpyrda kretsen skulle generera större intresse medialt både lokalt och på riksnivå. Det är ofta personer med psykopatdrag som vill vistas i de fina salongerna . En person som ska företräda arbetarna och beter sej på detta sätt . Usch och blä. Det är genomrutten skit rakt igenom .

Ja, men SVT Lokalt ligger på lite grann iaf.
Nu kanske SÄPO kommer att kopplas in.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/sundsvalls-kommun-tillsatter-internutredning-om-turerna-kring-bodil-hansson
Citera
2022-11-10, 17:56
Medlem
Hur lämpligt är det att kommunen själva utreder detta?
Borde det inte vara en utomstående utredning?
Jag tycker att det med all tydlighet visar att kommundirektören Jonas Walker är klart olämplig att hantera utredningen eftersom att han vetat om detta i minst ett års tid utan att göra något åt det. Har han överhuvud taget funderat något alls på lämpligheten i att kommunalrådet ligger med en VD för ett kommunalt bolag? Troligtvis inte.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/sundsvalls-kommun-tillsatter-internutredning-om-turerna-kring-bodil-hansson

"Den interna granskningen ska göras av kommunens säkerhetsansvariga under ledning av kommundirektören Jonas Walker.

Det handlar om att klarlägga om det uppstått en jävssituation, alltså om Bodil Hansson (S) varit med och fattat beslut som rörde bolaget trots sin nära koppling till dess vd och om detta i så fall skadat kommunen."

Kanske SKR (Sveriges kommuner och regioner) har någon lämplig jurist att utreda detta?

Så här skriver dom om korruption:
"Korruption handlar om otillbörligt utnyttjande av den offentliga positionen för att uppnå privata fördelar; en otillbörlig sammanblandning mellan det offentliga uppdraget och privata intressen."

https://skr.se/skr/demokratiledningstyrning/hotmotdemokratiochsamhallssystem/motverkakorruption.1314.html
Citera
2022-11-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Det verkar från mitt sätt att se det som att det växt fram en kultur inom offentlig verksamhet i Sverige som är genomkorrupt och skulle få den gamla stammen Socialdemokrater att skämmas.

Folk födda på 60-70 talet verkar tycka att det är ok att sko sig.

Det är en kultur som nu verkar sitta i väggarna.

En Psykopatkultur helt klart.

Ja, det är en osund kultur som växt fram.
Se bara på tjänstemän som driver sina egna agendor och där aningslösa politiker svarar att de inte hunnit läsa beslutsunderlaget innan de själva varit med och fattat beslut. Och som sedan är så viljelösa att dom inte orkar göra om och göra rätt.
Citera
2022-11-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hytrate
Jag vill inte gå in i hur jag kom fram till mitt beslut att flagga för kommande händelser, dvs. varna den förra ordförande. Men jag ingick i ett nätverk där även ordföranden ingick. Jag tog upp mina iakttagelser med honom vid en nätverksträff och i ett enskilt rum. Jag tyckte då att jag vågade friskt men vi har tankemodeller i vår bransch som underlättar predictions av vissa beteende.

Nu i efterhand går det att se att den förra VDn varit skyddad av kommunpolitikerna.

Jag anser att anklagelserna mot den förra VDn befinner sig någonstans på skalan mellan ensam bedragare till kommunens syndabock. Något som gör det svårt att lägga ansvaret på enskilda ordförande.

Intressant att du skriver att det går att se att förra VD:n varit skyddad av politikerna men det väcker även frågor.
Varför har dom skyddat VD:n?
Kan det vara fler politiker än kommunalrådet som har haft skumma affärer med VD:n?
Citera
2022-11-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
”Hemlig affär”

Vad fan menas? Behöver man utlysa sina fredagsknull i Post- och Inrikes Tidningar?

Bra där mannen - min humor i ett nötskal.

En underavdelning på poit.se med rubriken, ”förtroendevaldas snedsprång senaste veckan” strax under ”beviljade lagfarter”
Citera
2022-11-10, 19:04
Medlem
Drevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Dumheter.
Vi vet alltid vem som är statsministerkandidat om den ena eller andra sidan vinner, men Magda föregicks inte av något val.
Ändå har hon slutat tre ggr.

Partiledaren för partierna bli automatiskt statsministerkandidater sen att det ofta bara är två som har en rimlig chans är en annan sak.
Men jag har då aldrig röstat på en statsminister. Antingen röstar jag på ett parti eller på en person som jag vill ska sitta i riksdagen dvs vi röstar till riksdagen inte regeringen.

Om nu det kommer fram att Bodil har handlat fel borde samtliga inblandade politiker ställa sina platser till förfogande då de tydligen inte heller har agerat
Citera
2022-11-10, 19:07
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Bodil Hansson är ju däremot riktigt snygg
Ja det är hon, skulle inte tveka en sekund!

Inte ett svar till Krocketklubba
Det är väl bra att hon går ut och berättar om påtryckningar och möjligen förstör sitt äktenskap på grund av det? Till TS, detta är din titel:
Sundsvalls kommunalråd Bodil Hansson (S) ligger runt och gråter ut i pressen

Vill du hellre att hon håller käften och försöker sopa det under mattan??
Citera
2022-11-10, 19:15
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Ja det är hon, skulle inte tveka en sekund!

Inte ett svar till Krocketklubba
Det är väl bra att hon går ut och berättar om påtryckningar och möjligen förstör sitt äktenskap på grund av det? Till TS, detta är din titel:
Sundsvalls kommunalråd Bodil Hansson (S) ligger runt och gråter ut i pressen

Vill du hellre att hon håller käften och försöker sopa det under mattan??

Tycker att hon ser ut som en kvinnlig version av sulan men jag är glad för din skull.
Citera
2022-11-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det här kan ju faktiskt att få en undra om hon gått sängvägen till den fina karriären,

Vilken fina karriär, är hon inte lokalpolitiker?
Citera
2022-11-10, 20:38
Medlem
santos_devilles avatar
Kasta ut skiten, jävla politiker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in