2022-11-10, 08:30
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin6666
Jag låg vaken i natt och tänkte att hon kanske inte var död vid macdonaldsbesöket. Eller snarare att mgm hade misshandlat TT rejält och sen gått ut för att kyla av sig då hon tappat behärskningen helt. Och att hon inte förstår att hon är död fören hon kommer tillbaks.
Skulle kunna förklara att hon kommer ut ur lägenheten och följer med till macdonalds osv. Och kanske vågar inte den andra kvinnan ringa ambulans av lojalitet till mgm.

Det känns så sjukt meningslöst allt ihop.

Jag låg också vaken och tänkte på Tove i natt 😭

Jag tror inte hon blev misshandlad så hon blödde. Hade man hittat hennes blod i lägenheten så hade de blivit häktade på sannolika skäl för mord och inte människorov.

Jag tror fortfarande att Tove dog när grannen var utanför dörren. Att det hände i panik och sparkarna i väggen var Toves försök att bli räddad. Va fan skulle de göra liksom, åka dit för mordförsök eller göra sig av med henne och hoppas komma undan med allt.
Citera
2022-11-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Nej ditt svar var urbota korkat. Vadå andra fall hur många mord sker i området?
Man obducerar ju väldigt många fler personer än bara från mordfall. Så ja, de har säkert att göra.

Jag vet inte vart dom tog kroppen, men en okvalificerad gissning är ju Jönköping? Rätta mig gärna om jag har fel. Det är isf ett stort område de täcker.

Fallet kan dock ha viss prioritet eftersom ingen erkänt och personer sitter häktade.
Citera
2022-11-10, 08:36
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Jag låg vaken i natt och tänkte att hon kanske inte var död vid macdonaldsbesöket. Eller snarare att mgm hade misshandlat TT rejält och sen gått ut för att kyla av sig då hon tappat behärskningen helt. Och att hon inte förstår att hon är död fören hon kommer tillbaks.
Skulle kunna förklara att hon kommer ut ur lägenheten och följer med till macdonalds osv. Och kanske vågar inte den andra kvinnan ringa ambulans av lojalitet till mgm.

Tror TT bragdes om livet i samband med dunsarna, möjligtvis var JJ orolig efter det knackat på dörren så hon var ute och rekade om det nu var så att någon granne undrade för hon måste förstått att någon hört dunsarna, det verkade ju som hon haft en klar plan med vad hon skulle ha för förklaring så de inte skulle ringa polisen, däremot när grannen frågade vart hon skulle blev hon lite paff och drog till med McDonalds?

Någon som vet
1. Stämmer det i tidslinjen att de kunnat sitta i den igenimmade bilen på morgonen om man ser till restiden då kamerorna på macken fångat bilen fram och tbx ?

2. Skulle hon kunnat lånat ut sin bil till
2 st grabbar, i en liten röd bil på McDonalds som
hon säger är hennes kompis ?

3. Grannen och JJ åkte de den gråa Skodan till McDonalds?
Citera
2022-11-10, 08:39
Medlem
"Trivdes på fyradagarskollot där medmänsklighet var den röda tråden."

Ganska opassande titel för artikeln (även om artikeln är från 2019) om det skulle visa sig att MH är inblandad och skyldig, medmänsklighet är inte synonymt med detta fall

https://www.vetlandaposten.se/2019-10-01/medmansklighet-i-fokus-nar-komback-hamnade-pa-kollo
Citera
2022-11-10, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Här lite funderingar på vilken färdväg man valt fram till fyndplatsen. Många undrar ju hur onykter JJ ska ha varit för att köra bil. Det i sin tur skulle kunna vara en möjlighet att hon lämnar väg 125 tidigare kanske redan vid Gettinge. Men på morgonkvisten där så är det lätt att bli observerad räcker ju att man får möte. Så det finns fem tänkbara vägar till FP efter att JJ lämnar Vetlanda. Jag tror att hon valt den röda linjen minst uppseendeväckande på den större vägen kort avstickare till FP. De andra fyra linjerna kommer nära en gård när man närmar sig Flagesjön. Varför jag tror att JJ kommit in bakvägen så att säga.

https://www.bildtagg.se/bild/i3em7ym1zwvcq2dcnjmq27u

Översiktskarta över FP samt då förmodad färdväg till FP. Den gula linjen visar hur en häst tur från pappans gård till FP skulle kunna se ut. Förmodligen har JJ tagit ridturer denna väg många gånger.

Gröna och gula vägarna är de jag känner till eftersom jag är där och cyklar lite då och då, ser ingen anledning till varför de skulle ta dem. Egentligen bara om de valde väg på måfå, men min gissning är att de hade ett generellt område öster om Flagesjön som mål.

Vad jag förstått så är den röda vägen en de brukade ta när de ska hem - åtminstone hade någon här sett JJs pappa ta den tidigare - jag skulle tippa på den bara av den anledningen.
Citera
2022-11-10, 08:43
Medlem
ellaaas avatar
Citat:

Verkligen inte en omöjlig teori. Dunsarna skulle ju kunna vara ”bara” misshandel (fast inga höga röster hördes dock). Som normal är det på något sätt lättare att ta till sig det än kallblodigt mord, men min känsla säger trots det att det är det sistnämnda..
Citera
2022-11-10, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Man obducerar ju väldigt många fler personer än bara från mordfall. Så ja, de har säkert att göra.

Jag vet inte vart dom tog kroppen, men en okvalificerad gissning är ju Jönköping? Rätta mig gärna om jag har fel. Det är isf ett stort område de täcker.

Fallet kan dock ha viss prioritet eftersom ingen erkänt och personer sitter häktade.

Kroppen togs till Linköping för obduktion och är troligen redan gjord.
Citera
2022-11-10, 08:48
Medlem
Muffin6666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag låg också vaken och tänkte på Tove i natt 😭

Jag tror inte hon blev misshandlad så hon blödde. Hade man hittat hennes blod i lägenheten så hade de blivit häktade på sannolika skäl för mord och inte människorov.

Jag tror fortfarande att Tove dog när grannen var utanför dörren. Att det hände i panik och sparkarna i väggen var Toves försök att bli räddad. Va fan skulle de göra liksom, åka dit för mordförsök eller göra sig av med henne och hoppas komma undan med allt.

Ja det låter rimligt. Att dom kvävde henne i panik pga folk utanför dörren.
Citera
2022-11-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kroppen togs till Linköping för obduktion och är troligen redan gjord.
Tack! Jönköping var som sagt bara en gissning utifrån att det är nära Vetlanda.
Citera
2022-11-10, 08:50
Medlem
Muffin6666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tror TT bragdes om livet i samband med dunsarna, möjligtvis var JJ orolig efter det knackat på dörren så hon var ute och rekade om det nu var så att någon granne undrade för hon måste förstått att någon hört dunsarna, det verkade ju som hon haft en klar plan med vad hon skulle ha för förklaring så de inte skulle ringa polisen, däremot när grannen frågade vart hon skulle blev hon lite paff och drog till med McDonalds?

Någon som vet
1. Stämmer det i tidslinjen att de kunnat sitta i den igenimmade bilen på morgonen om man ser till restiden då kamerorna på macken fångat bilen fram och tbx ?

2. Skulle hon kunnat lånat ut sin bil till
2 st grabbar, i en liten röd bil på McDonalds som
hon säger är hennes kompis ?

3. Grannen och JJ åkte de den gråa Skodan till McDonalds?

Jo jag tror också att det är den mest rimliga förklaringen. Men hon hade teoretiskt kunna misshandla henne och sen gå ut, medan TT fortfarande var i livet men var dödligt skadad.
Citera
2022-11-10, 08:54
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Varför tror du att hon hittades på vänster sida av vägen?

Jag baserar det främst på hur polisens personal rörde sig på fyndplatsen. Det var åt det hållet man visade intresse för.
Citera
2022-11-10, 08:57
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Men varför skulle hon samla pins om baby- och barnprylar?? Och det är ju enligt mig sjukt mängder pins i de olika kategorierna?? 1500 "han" eller 560 "baby boys" 3120 "boys 2.0" 4400 "snus och lite annat". Orimliga jävla pins.

Jag har väl inget liv, satt en lång stund och kollade igenom kontots vänner på Pinterest. Finns en del koppling de delarna av Småland iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in