Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminallen
Haval gjorde det för pengarna. Det framkom i chattarna att han hade "pengaknas".
Ja därför jag skrev att han mer eller mindre va tvungen, de visste att han kommer ta uppdraget för att det va väldigt enkla pengar för just honom. Dom va på ytan tighta pga gemensamt umgängeskrets och båda rappade så jag hade ej heller misstänkt ngt skumt om jag va nisse, därav varför haval gjorde det. Och hade han inte gjort det så hade han tappat sitt namn lika snabbt vilket hade satt honom i ännu mera knas. De går väldigt snabbt i orten tro mig de e väldigt lätt att bli petad så vill man vara kvar får man leva efter att käka eller bli käkad.
Hade haval bara öppnat sina ögon så hade han fattat att inkomsten han nu förlorat i form av dåliga streams pga allt dehär dramat, pga missade studiotider o spelningar under tiden på anstalten, att de hade vart mycket mer värt o ta sig ut ur de kriminella konsekvenserna just där o då, än o ta dom konsekvenserna som det nu fick. Det va snabba pengar för alla deltagarna ja, men de ingen av dom gick segrande ur det långsiktigt.