2022-11-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally

Läser? De är väl helt avskärmade från all nyhetsrapportering.

Nej, de får ta del av nyheter och vad som händer i omvärlden. Ingen restriktion mot det!
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-11-09 kl. 22:09.
Citera
2022-11-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har jag drömt att någon skrev alldeles nyss att var det avel? Hade knäckt JJ Google konto och mejl?

Jag har inte "hackat" de. Vet bara vilka det är. Och håller infon lite tajt så folk inte börjar trycka på "Glömt mitt lösenord" och andra hyss. Sånt pajar bara.
Citera
2022-11-09, 21:50
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy

Nej, de får ta del av nyheter och vad som händer i omvärlden. Ingen restriktion mot det!

Och ta del av är väl typ läsa dagstidning och liknande. Kanske även får lyssna på radio och se på tv. Men inte sitta på Flashback eller lyssna på poddar och övriga nätet.
Senast redigerad av euromixers 2022-11-09 kl. 21:53.
Citera
2022-11-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har inte "hackat" de. Vet bara vilka det är. Och håller infon lite tajt så folk inte börjar trycka på "Glömt mitt lösenord" och andra hyss. Sånt pajar bara.

Hur fick du bort ditt orginalinlägg om att du hittat dessa uppgifter? Det finns inte kvar i tråden?
Citera
2022-11-09, 21:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om hon nekar, som du säger, vad säger hon då? "Nej, det var inte jag." (Vem var det då?) Eller glömmer hon bort sig när hon får höra vad som observerats och korrigerar?
Det var som sagt en vild gissning, att polisen på plats skulle se hennes reaktion då hon konfronteras med fakta, allt för att få henne att försäga sig.

Man önskar bara att de erkänner.

Det måste ju bara bli konstigt till slut, med lögner som liknar Cezarys (Beata).

Toves anhöriga måste ju ha ett helvete... eller värre.

Hur kan det här ha skett?

Har själv en dotter i exakt samm ålder som Tove. Hon har just varit hemmea under helgen för studier i Lund. Tänker på att det kunde lika gärna varit hon.

I hennes kompisgäng finns en tjej, som några av kompisarna har sedan länge frågat sig om hon har lite psykopatdrag. Nu tror jag att de överdriver faktiskt. Men t ex försvann några sminkgrejor från en kompis, sedan ser dom henne ha exakt samma. Hon blånekade trots att flera ifrågasatte. Hon meckar också lite med att slittra gruppen genom att snacka skit om vissa och försöka binda upp andra till sig själv. Påminer lite om det som berättats om JJ. Det blir vissa som tar ställning för och andra emot. Några vill inte ta ställning. Men allt är i en helt annan dimension än i det här fallet.

Men att tänka sig att det skulle kunna hända något liknande??
Nej, det todde nog inte Tove heller.

Inte heller grannen.
Inte heller vännerna.

Man kan inte klandra dom.
Vem skulle kunna tro det?

Grannen frågade ju JJ hur hon mådde.
I hans värld var det hon som kunde ha råkat illa ut.
Inte att hon var en mördare.
Citera
2022-11-09, 21:53
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca

Fattr inte vad som händer? Längre ner så står det att jag svarat på vilken tid vallningen skedde. Vilket jag absolut inte skrivit. Utan jag undrade vilken tid vallningen skedde
Kolla via "Förhandsgranska inlägg" innan du postar. Om det är fel kan du då korrigera. Annars kan du backa, göra om citeringen och hålla tummarna att det blir rätt andra gången.

Edit: Jag hoppas det blev rätt citering nu.
Senast redigerad av sybel 2022-11-09 kl. 22:07. Anledning: korrigering
Citera
2022-11-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Och jag runt 13 tiden
Vill ni berätta mer om vad som sågs? Vad verkade de göra? Kunde man se JJ och hur verkade hon/hur såg hon ut?
Citera
2022-11-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Någon som har koll på de här grejerna, hur vanligt (eller sannolikt) är det att någon vallas på en brottsplats medan de fortfarande nekar helt till att vara inblandade? Kan det tolkas som att någon av dem eller båda två faktiskt pratar med polisen? Jag tänker att det är onödigt att valla någon om de ändå bara tänker förneka inblandning.

De vallade "tyskan", som dödade de två barnen med hammare i Arboga, flera gånger under häktningstiden och hon har ännu typ 15 år senare inte erkänt något överhuvudtaget, så det är inget ovanligt.
Citera
2022-11-09, 21:54
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Men måste någon av de egentligen ha börjat erkänna innan de kan konfrontera i förhör med att påstå att de fått delvis erkännande? Är det inte en ganska bra taktik att i förhör ljuga och säga att ”din kompis har erkänt, hon har berättat”.

Eller är det bara Martin Beck som förhör på det sättet?
Kan intyga från egna erfarenheter att snuten absolut kan ljuga i förhör, och lämna info och lova saker som sedan inte kommer med i något protokoll. Det som skrivs ner är bara det som skrivs ner. Om det gjorts i detta fall kan jag såklart inte säga. Men min syn på förundersökningar osv. förändrades efter jag själv suttit häktad.
Citera
2022-11-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Troligtvis inte då hade hon säkert häktats redan på söndags kvällen
Lite märkligt om hon inte alls verkar ha varit hemma dagen efter en festkväll
Utan extremt pigg - kört runt i bil på natt/tidig morgon och ute o ridit på tidtagning förmiddag
Citera
2022-11-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Vill ni berätta mer om vad som sågs? Vad verkade de göra? Kunde man se JJ och hur verkade hon/hur såg hon ut?

Jag har bara hört att det stod bilar där utanför. Inga personer syntes då. Och det var vid 13-tiden. Skulle förtydligat att det inte var jag som såg.
Citera
2022-11-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Kan intyga från egna erfarenheter att snuten absolut kan ljuga i förhör, och lämna info och lova saker som sedan inte kommer med i något protokoll. Det som skrivs ner är bara det som skrivs ner. Om det gjorts i detta fall kan jag såklart inte säga. Men min syn på förundersökningar osv. förändrades efter jag själv suttit häktad.

Kan ju inte spela upp något i rätten när en polis sitter och ljuger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in