Citat:
Ursprungligen postat av
Mamme90
Du snackar så jävla mycket skit på dina 7 inlägg du har skrivit. Ingen tycker att det är konstigt att Alexandra är förbannad på dom som utsatte hennes pojkvän för hemskheter. Ja, fuck alla dom. Problemet med det hon sa, som du inte nämner en enda gång för att det inte passar din agenda, är att hon säger fuck en person som är död och som dessutom inte hade någonting med hans hemskheter att göra. Det är det som gör folk arga och det vet du mycket väl.
Säga vad hon vill får hon göra. Ingen har sagt att man ska kränka yttrandefriheten (va fuck snackar du om ens) men räkna med reaktioner när man säger fuck någon som inte är här idag för att försvara sig själv.
Du vill ha bild och video bevis på att Einar var inblandad i mordet va? Du vill till och med höra röstbevis eller hur? Du vill höra de exakta orden som kom ut från hans mun för att du till slut ska tro på det? Eller hur? Bara när det passar dig, visst? Kan du inte bara vara en ärlig människa? Ingen reagera på att Alexandra skrek massa saker ok Haval och Skarpnäck, folk lackade för att hon hånar en död människan. Och detta vet du mycket väl men "du fattar ingenting och man får ha yttrandefrihet".
Allt jag läst från dig är problematik. Du pratar om hur en svenne på Södermalm inte får röra sig fritt eller posera i områden som folk tror dom äger. I slutet av dagen är det kommunerna som äger marken, det kanske svider om man tror man äger stället. Men så är det! Sen får Einar och vilken annan människa också för den delen stå och posera vart fan dom vill. På Södermalm, Östermalm, Dalen. Han får sjunga barnvisor, gangster rap, pop, hårdrock och vad fuck han vill. Något du och många andra sitter och argumenterar emot och normaliserar. Vi vill inte ha sånt på våra gator.
Jag bor i ett höginkomst område, vi möter orten grabbar som poserar här också och lånar våra bilar till musikvideos och diverse saker. Inte fan klipper vi dom för det. Blir så provocerade av att dom leker något dom inte är, hotar dom och deras familjer för att dom poserar i vårt område de varken bor i eller har råd att bo i. Med våra bilar/hus som de inte ens äger. Eller klockor, smycken & märkeskläder man går runt med när man knappt har råd med hyran.
Jag förstår att saker fungerar annorlunda i dessa miljöer, men jag skiter också i det för jag kommer aldrig börja rättfärdiga det. I Sverige får man röra sig fritt och leka gangster-rappare även om man inte är gangster. Hellre det än riktiga gangsters.
Jag har ingen agenda om Einar, jag talar om hur saker fungerar i Sverige. 80% av det jag läser om Einar handlar om att han lekte gangster och gata när han inte var det. Även om skivbolaget han startade som ALLA rappare gör numera. Om han brutit ett skivbolags kontrakt, så är det ju den enklaste twisten man kan lösa eftersom det finns på papper. Eller om hans mamma som inte plocka ut pengar eller betalade. Det funkar inte så i den lagliga världen. Du kan inte ta ut stora mängder pengar hur som helst i Sverige. Det ni jiddrar om fungerar inte i verkligheten.
Eller om hans så kallade ”vänner” som ska ha blivit så sårade över att han tjänade en massa pengar utan att dela med sig. Så pass att man skulle kunna ligga bakom hans mord. Vilka vänner ändå! När jag läser det känner jag ännu mer förståelse för att han inte ville dela med sig. Sjuk jävla samhällssyn man har ändå om man tycker det är rimligt att klippa någon så fort man blir sviken, man har ihop det med någons brud eller om det går bättre för sin vän. Sen kommer argumenten ”gatan funkar si, gatan funkar så”. Ja vi har förstått det, men Sverige fungerar inte så och det är vad som gäller oavsett vart du befinner dig. Med det sagt, langa fram vettiga argument & uppgifter så lyssnar jag.