2022-11-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Fast påstod du inte nyss att låten släpptes innan Dara blev skjuten?

Att släppa en låt är en sak. Att registrera en låt är en annan sak. Registrering sker när man skapar låten, dvs osläppta låtar. Innan den skickas iväg på mix, mastering & ska gå igenom skivbolagets alla delar inför ett låtsläpp. Många artister skriver låtar dagligen och ibland släpper dom låtar de skrev för flera år sedan, men som de kanske inte gjort klart eller velat släppa. Eller tar upp vid ett senare tillfälle. Därmed mitt perspektiv från musikproduktion, om det är så att han har ändrat i låten.
Citera
2022-11-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enrgtjvr
Jag utesluter ingenting. Om man inte vill prata med polisen och säger ”inga kommentarer” i förhör, så får man väl också räkna med konsekvenserna. Men så tar man på sig offerkoftan istället och tycker samhället är orättvisa som behandlar en svensk annorlunda. Det är en sak om han varit skäligen misstänkt. Då finns det ändå underlag för att brottet kan ha skett, bara att bevisen inte räcker. Men som jag sa, det finns inget som kopplar honom till mordet. Hans musik som folk spekulerat i så vitt jag vet. Vi har väl ett system av en anledning, annars kan vi börja kategorisera mördare och förövare till höger & vänster. Jag tycker också det är respektlöst att anklaga någon för mord som inte lever och kan försvara sig.

Jag tror inte att man lägger ett mord kontrakt på någon om det inte finns en bra jävla anledning till det. Våran Nils gick vilse i skogen och det gick åt helvete.
Citera
2022-11-09, 00:07
Medlem
Citat:
Jag utesluter ingenting. Om man inte vill prata med polisen och säger ”inga kommentarer” i förhör, så får man väl också räkna med konsekvenserna. Men så tar man på sig offerkoftan istället och tycker samhället är orättvisa som behandlar en svensk annorlunda. Det är en sak om han varit skäligen misstänkt. Då finns det ändå underlag för att brottet kan ha skett, bara att bevisen inte räcker. Men som jag sa, det finns inget som kopplar honom till mordet. Hans musik som folk spekulerat i så vitt jag vet. Vi har väl ett system av en anledning, annars kan vi börja kategorisera mördare och förövare till höger & vänster. Jag tycker också det är respektlöst att anklaga någon för mord som inte lever och kan försvara sig.

Du ser själv. Jag var otroligt skeptisk till att ta med den där sista delen om att han var inblandad i mordet. Anledningen var att jag trodde att du skulle skippa allt det jag skrev tidigare och inte bara fokusera på mordet. Jag trodde du va rakryggad nog att svara på att problemet låg inte i att Alexandra sa "fuck Haval eller Skarpnäck". Vilket du mycket väl visste också men inte nämnde därför det passar inte din agenda att demonisera vissa och upphöja andra. Men shiiiit vad jag hade fel. Vad dum jag var. Jag visste ju hur oärlig du är, jag skrev ju det också.

Du skriver "jag tycker det är respektlöst att anklaga någon för mord som inte lever och kan försvara sig". Men du ser inget fel i att folk skriker fuck någon som är död och som heller inte kan försvara sig, då är det yttrandefrihet. Jag skulle vara dum att slösa ännu mer tid på dig som visat alla här inne vilken hycklare du faktiskt är. Men vet du vad? Det är helt enligt mina förväntningar...
Citera
2022-11-09, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Du snackar så jävla mycket skit på dina 7 inlägg du har skrivit. Ingen tycker att det är konstigt att Alexandra är förbannad på dom som utsatte hennes pojkvän för hemskheter. Ja, fuck alla dom. Problemet med det hon sa, som du inte nämner en enda gång för att det inte passar din agenda, är att hon säger fuck en person som är död och som dessutom inte hade någonting med hans hemskheter att göra. Det är det som gör folk arga och det vet du mycket väl.

Säga vad hon vill får hon göra. Ingen har sagt att man ska kränka yttrandefriheten (va fuck snackar du om ens) men räkna med reaktioner när man säger fuck någon som inte är här idag för att försvara sig själv.

Du vill ha bild och video bevis på att Einar var inblandad i mordet va? Du vill till och med höra röstbevis eller hur? Du vill höra de exakta orden som kom ut från hans mun för att du till slut ska tro på det? Eller hur? Bara när det passar dig, visst? Kan du inte bara vara en ärlig människa? Ingen reagera på att Alexandra skrek massa saker ok Haval och Skarpnäck, folk lackade för att hon hånar en död människan. Och detta vet du mycket väl men "du fattar ingenting och man får ha yttrandefrihet".

Allt jag läst från dig är problematik. Du pratar om hur en svenne på Södermalm inte får röra sig fritt eller posera i områden som folk tror dom äger. I slutet av dagen är det kommunerna som äger marken, det kanske svider om man tror man äger stället. Men så är det! Sen får Einar och vilken annan människa också för den delen stå och posera vart fan dom vill. På Södermalm, Östermalm, Dalen. Han får sjunga barnvisor, gangster rap, pop, hårdrock och vad fuck han vill. Något du och många andra sitter och argumenterar emot och normaliserar. Vi vill inte ha sånt på våra gator.

Jag bor i ett höginkomst område, vi möter orten grabbar som poserar här också och lånar våra bilar till musikvideos och diverse saker. Inte fan klipper vi dom för det. Blir så provocerade av att dom leker något dom inte är, hotar dom och deras familjer för att dom poserar i vårt område de varken bor i eller har råd att bo i. Med våra bilar/hus som de inte ens äger. Eller klockor, smycken & märkeskläder man går runt med när man knappt har råd med hyran.

Jag förstår att saker fungerar annorlunda i dessa miljöer, men jag skiter också i det för jag kommer aldrig börja rättfärdiga det. I Sverige får man röra sig fritt och leka gangster-rappare även om man inte är gangster. Hellre det än riktiga gangsters.

Jag har ingen agenda om Einar, jag talar om hur saker fungerar i Sverige. 80% av det jag läser om Einar handlar om att han lekte gangster och gata när han inte var det. Även om skivbolaget han startade som ALLA rappare gör numera. Om han brutit ett skivbolags kontrakt, så är det ju den enklaste twisten man kan lösa eftersom det finns på papper. Eller om hans mamma som inte plocka ut pengar eller betalade. Det funkar inte så i den lagliga världen. Du kan inte ta ut stora mängder pengar hur som helst i Sverige. Det ni jiddrar om fungerar inte i verkligheten.

Eller om hans så kallade ”vänner” som ska ha blivit så sårade över att han tjänade en massa pengar utan att dela med sig. Så pass att man skulle kunna ligga bakom hans mord. Vilka vänner ändå! När jag läser det känner jag ännu mer förståelse för att han inte ville dela med sig. Sjuk jävla samhällssyn man har ändå om man tycker det är rimligt att klippa någon så fort man blir sviken, man har ihop det med någons brud eller om det går bättre för sin vän. Sen kommer argumenten ”gatan funkar si, gatan funkar så”. Ja vi har förstått det, men Sverige fungerar inte så och det är vad som gäller oavsett vart du befinner dig. Med det sagt, langa fram vettiga argument & uppgifter så lyssnar jag.
Citera
2022-11-09, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Du ser själv. Jag var otroligt skeptisk till att ta med den där sista delen om att han var inblandad i mordet. Anledningen var att jag trodde att du skulle skippa allt det jag skrev tidigare och inte bara fokusera på mordet. Jag trodde du va rakryggad nog att svara på att problemet låg inte i att Alexandra sa "fuck Haval eller Skarpnäck". Vilket du mycket väl visste också men inte nämnde därför det passar inte din agenda att demonisera vissa och upphöja andra. Men shiiiit vad jag hade fel. Vad dum jag var. Jag visste ju hur oärlig du är, jag skrev ju det också.

Du skriver "jag tycker det är respektlöst att anklaga någon för mord som inte lever och kan försvara sig". Men du ser inget fel i att folk skriker fuck någon som är död och som heller inte kan försvara sig, då är det yttrandefrihet. Jag skulle vara dum att slösa ännu mer tid på dig som visat alla här inne vilken hycklare du faktiskt är. Men vet du vad? Det är helt enligt mina förväntningar...

Du inledde vår diskussion med att dumförklara mig över att jag snackat skit i alla mina inlägg. Du konstaterade att jag har en agenda, är orättvis, oärlig & ser mellan fingrarna åt ett håll. Jag behöver en massa överdrivna bevis för att sluta vara blåögd, samt att jag ska börja bli mänsklig. Du får ursäkta om jag inte blev as pepp på att svara på dina frågor eller förklara. När du i större delar av ditt svar redan dragit slutsatser och talar till mig som att du vet bäst vad jag tänker, känner och hur jag är. Med det sagt så upplevde jag inte att det var en diskussion, för att du redan bestämt dig. För kännedom brukar jag ofta backa både Dara & Haval i andra diskussioner som får ta emot en annan nivå av grov respektlöshet från folk. Du får tro vad du vill om mig och min agenda. Jag vet min sanning bäst och behöver inte ”visa för alla här inne vilken hycklare du är”. För att jag behöver en flock för att känna mig stark.
Citera
2022-11-09, 11:23
Medlem
Hur uttalas Dara? Alexandra pratar med ganska grova r-ljud och jag kan inte höra något r alls i klippet där det påstås att hon säger "Fuck Dara".

Klippet är antagligen fejk men det är en annan historia.
Citera
2022-11-09, 12:27
Medlem
Citat:
Allt jag läst från dig är problematik. Du pratar om hur en svenne på Södermalm inte får röra sig fritt eller posera i områden som folk tror dom äger. I slutet av dagen är det kommunerna som äger marken, det kanske svider om man tror man äger stället. Men så är det! Sen får Einar och vilken annan människa också för den delen stå och posera vart fan dom vill. På Södermalm, Östermalm, Dalen. Han får sjunga barnvisor, gangster rap, pop, hårdrock och vad fuck han vill. Något du och många andra sitter och argumenterar emot och normaliserar. Vi vill inte ha sånt på våra gator.

Jag bor i ett höginkomst område, vi möter orten grabbar som poserar här också och lånar våra bilar till musikvideos och diverse saker. Inte fan klipper vi dom för det. Blir så provocerade av att dom leker något dom inte är, hotar dom och deras familjer för att dom poserar i vårt område de varken bor i eller har råd att bo i. Med våra bilar/hus som de inte ens äger. Eller klockor, smycken & märkeskläder man går runt med när man knappt har råd med hyran.

Jag förstår att saker fungerar annorlunda i dessa miljöer, men jag skiter också i det för jag kommer aldrig börja rättfärdiga det. I Sverige får man röra sig fritt och leka gangster-rappare även om man inte är gangster. Hellre det än riktiga gangsters.

Jag har ingen agenda om Einar, jag talar om hur saker fungerar i Sverige. 80% av det jag läser om Einar handlar om att han lekte gangster och gata när han inte var det. Även om skivbolaget han startade som ALLA rappare gör numera. Om han brutit ett skivbolags kontrakt, så är det ju den enklaste twisten man kan lösa eftersom det finns på papper. Eller om hans mamma som inte plocka ut pengar eller betalade. Det funkar inte så i den lagliga världen. Du kan inte ta ut stora mängder pengar hur som helst i Sverige. Det ni jiddrar om fungerar inte i verkligheten.

Eller om hans så kallade ”vänner” som ska ha blivit så sårade över att han tjänade en massa pengar utan att dela med sig. Så pass att man skulle kunna ligga bakom hans mord. Vilka vänner ändå! När jag läser det känner jag ännu mer förståelse för att han inte ville dela med sig. Sjuk jävla samhällssyn man har ändå om man tycker det är rimligt att klippa någon så fort man blir sviken, man har ihop det med någons brud eller om det går bättre för sin vän. Sen kommer argumenten ”gatan funkar si, gatan funkar så”. Ja vi har förstått det, men Sverige fungerar inte så och det är vad som gäller oavsett vart du befinner dig. Med det sagt, langa fram vettiga argument & uppgifter så lyssnar jag.

Äntligen en vettig människa som säger precis som det är! Jag håller med dig! 👍🏼😃
Citera
2022-11-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Hur uttalas Dara? Alexandra pratar med ganska grova r-ljud och jag kan inte höra något r alls i klippet där det påstås att hon säger "Fuck Dara".

Klippet är antagligen fejk men det är en annan historia.

Då har du problem med hörseln. Klippet har även bekräftats av Alexandras vän
Citera
2022-11-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baibai
Då har du problem med hörseln. Klippet har även bekräftats av Alexandras vän
Möjligt. Jag kan fortfarande inte höra det. Men det är nog Alexandra. Hon har en lite udda frasering.
Citera
2022-11-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsYouKnowMe
Äntligen en vettig människa som säger precis som det är! Jag håller med dig! 👍🏼😃

Stort tack! Extremt less på alla som normaliserar dessa tankemönster och drar slutsatser utifrån de kriminellas bok om lag & ordning. Som i slutet av dagen bara är värt skit. Det är en sak att vi använder oss utav den boken när vi spekulerar kring mordet på Einar. För att försöka förstå vad som kan ha hänt och varför det har hänt. Men när det kommer till att dra slutsatser, så får man plocka fram den riktiga boken om Sveriges lag & ordning.

Hypotesen är kanske att han kanske blev mördad för att han lekte gangster och posera i områden kriminella portat honom från.

Slutsatsen är att han får leka gangster & befinna sig i dessa områden om han vill det. Samt att man aldrig har rätt att skjuta någon oavsett vad den gjort dig. Punkt.
Citera
2022-11-09, 17:21
Medlem
https://vm.tiktok.com/ZMFfQdJtJ/

Är det Dara som sitter i stolen och håller upp Einárs smycken?
Citera
2022-11-09, 17:53
Medlem
Om mordet på E har med Dara att göra så behöver det inte betyda att E har med mordet på D att göra. Man kanske ansåg att det var Es fel att Haval satt inne och inte kunde lösa någon konflikt.

Ett spår som jag tycker hamnat i skymundan är att det fanns andra målsäganden i härvan kring VNV. Västeråsaren var nog rätt nöjd med domarna i TR. Kan han missuppfattat infon han fått och trott att E skulle vittna i HR till fördel för VNV? Han var en av de första som kände till att försvaret kallat E som vittne. Det stämmer även bättre rent tidsmässigt. Västeråsaren kan även ligga bakom mordet på D. Haval har vissa kopplingar till VNV så motivet kan finnas där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in