2022-11-09, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Hur är det med jävssituationen?
Kan det vara så att det uppstår jäv om kommunalrådet har en intim relation med en vd i ett kommunalt bolag?

Jag varnade Skifus förra ordförande att VDn skulle kunna hamna på avvägar med hänvisning till ett par egna iakttagelser. Jag hade en vag känsla då men blev säker med åren att han var skyddad rätt länge.
Citera
2022-11-09, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Och nu polisanmäler hon sin fd älskare
Bodil Hansson polisanmäler påtryckningar – tidigare vd oförstående: "I vad ligger det brottsliga?
https://www.st.nu/2022-11-08/bodil-hansson-polisanmaler-patryckningar--tidigare-vd-oforstaende-i-vad-ligger-det-brottsliga

Sedan sjukskrev hon sig
Kommunalrådet Bodil Hansson är sjukskriven sedan i måndags – på obestämd tid.
https://www.st.nu/2022-11-08/kommunalradet-sjukskriven--vice-ordforande-kliver-in

Den 15 år äldre maken Maj*d=(i) hade säkert synpunkter. (FB) Kommunalt bolag i Sundsvall, Skifu , polisanmäler före detta chef 2020 11 09

Bild på stackars Bodil: https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/a02e7135-16cf-4446-86e2-a229377ca847.jpeg?fit=crop&w=1620&h=911
I eftertankens kranka blekhet konstrueras det som man vill. Pinsamt.

Otroheten ska man helt bortse från om man inte är skvallerkärring. Men att hon polisanmäler sin sugar daddy efter att ha ”tänkt efter” är ju bara för mycket.
Senast redigerad av Thisistheend 2022-11-09 kl. 10:11.
Citera
2022-11-09, 10:25
Medlem
knullas säkert runt en hel del kors och tvärs på deras tjänsteresor . Så en sexuell relation med en kriminell fd vd gör mej ej förvånad. Inom fackföreningarna är det likadant . Finns nog mkt smutsig byk här . Ta bara batterifabriken som de visste om att den inte skulle bli något av i Torsboda . Där spelade de teater för den dumma befolkningen . Detta är genomruttna maktgalna typer . Psykopater.
Citera
2022-11-09, 10:36
Medlem
Hur kom det sig att denna historia plötsligt kom i dagens ljus dryga 5 år senare?
Citera
2022-11-09, 10:55
Medlem
Citat:
Hemlig för den övriga kommunstyrelsen och hemlig för hennes sambo.
Sambon förstår jag är bedragen, men kommunstyrelsen? WTF? Djävla konstigt land jag bor i.
Citera
2022-11-09, 11:24
Medlem
Ja Bodil är offret här som alltid, jävla karslokar som lurar kvinnor att smaka påle som de inte vill. Hur skulle hon kunna tror det han var ju ful och verkade helt menlös men mamban i byxan anföll henne.. stackars försvarslösa kvinna.

Eller var det en mutkolv han hade i byxan?
Extra lång & kluven tunga som kittlade på rätta stället?
Citera
2022-11-09, 12:01
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
”Hemlig affär”

Vad fan menas? Behöver man utlysa sina fredagsknull i Post- och Inrikes Tidningar?

NEJ , va fan det är 2022
I relationsfältet på facebook skall det stå: KK med XX Gift med XX
Citera
2022-11-09, 12:16
Medlem
otellos avatar
Citat:
Hur är det med jävssituationen?
Kan det vara så att det uppstår jäv om kommunalrådet har en intim relation med en vd i ett kommunalt bolag?
Det ser jag som en självklarhet.

För övrigt tycker jag att vi ska kalla en spade för en spade, säg att Bodil har varit otrogen och knullat runt om så är fallet, inte att hon haft en intim relation.
Citera
2022-11-09, 12:30
Medlem
Drevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Hur kom det sig att denna historia plötsligt kom i dagens ljus dryga 5 år senare?

Bodil gick själv till tidningen för att berätta om hennes relation med den fd vd.
Citera
2022-11-09, 12:44
Medlem
Båda bör ju avgå. Förhållandet har sannolikt lett till fördelar - även om det inte varit ”medvetet”. Information har läckt, påtryckning i form av ”huvudvärken kanske släpper om vi får 60 miljoner extra i budgeten” osv.
Sverige är unik på så sätt att vi inte har några lagar som gör sådant här omöjligt. I andra länder hade det räknats som korruption - men inte här.
Korruptionen i kommunerna har ju visat sig ligga på samma nivå som de i södra Italien och Sicilien- alltså i absoluta toppen inom EU. En skamfläck av rang…
Citera
2022-11-09, 13:51
Medlem
Ratads avatar
Ja du Bodil...

Jag förstår att fittan ska ha sitt men man skiter inte där man äter.
Citera
2022-11-09, 14:31
Medlem
Jag har inte läst all information som finns tillgänglig men tycker att hon ska få sitta kvar. Att vänsterprassla lite är inget direkt konstigt eller skadligt. Klart att hon ska få behålla jobbet och sedan eventuellt skilja sig från maken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in