Citat:
Ursprungligen postat av
Straminsky
Jag är TeamTheodor i alla fall.
Hoppas att han mår bättre nu när han kraschat spökburen och att politikerna tar till sig detta och tar krafttag mot den psykiska ohälsan.
Annie Lööf verkar dock mest snacka om hur rädd hon varit själv, hon verkar inte begripa nånting.
TE. Jag tycker så fruktansvärt synd om mannen, och jag skiter i om folk går i taket för det.
Han är redig och samarbetar efter bästa förmåga. Han har gjort klart att hans motiv inte är politiska i egentlig mening, utan grundar sig i psykisk ohälsa. Det han gjort är så klart väldigt drastiskt, men han framstår ändå mest som en egen/udda, mycket intelligent person av det slag som inte har någon plats i vårt samhälle. Kan bara hoppas att den här tragiska episoden leder till förbättringar inom psykiatrin, fast det tror jag inte att den gör. Det är ju knappast meningsfullt med medicinering eller typ KBT i fall som dessa, eftersom han är som han är. Bortsett från det uppenbara, mordet, ligger tragiken i att han aldrig lyckats lära sig hantera sina känslor och problem, och de problemen bottnar lika mycket i hans personlighet som i det omgivande samhället och dess bemötande.