Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-03, 20:25
Medlem
rezzs avatar
Jag har en 19" widescreen som jag vanligtvis brukar köra med 1440*900 i upplösning. Men nu efter en ominstallation av Windows så funkar det inte som det ska.. Om jag väljer 1440*900 så blir bilden bredare än skärmen, så att den flyttas i sidled när jag för muspekaren längst åt vänster/höger.

Har provat att installera om drivrutinerna, samt grejjat lite i inställningarna. GPX: Nvidia GeForce 6800GT
Citera
2007-09-03, 21:06
Medlem
Paradox^s avatar
1: Har du installerat drivrutinerna för skärmen?

2: Gå till NVIDIAs kontrollpanel. Bläddra fram genom: Bildskärm => Ändra platt bildskärmsskalning. Lek med inställningarna där.
Citera
2007-09-03, 21:17
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradox^
1: Har du installerat drivrutinerna för skärmen?

Ja

Citat:
Ursprungligen postat av Paradox^
2: Gå till NVIDIAs kontrollpanel. Bläddra fram genom: Bildskärm => Ändra platt bildskärmsskalning. Lek med inställningarna där.

Var finns det? Hittar inte..

EDIT: Hittade den.. men prova lite men problemet är kvar? Skall ja behöv tillverka en egen upplösning??

Det känns som om det är ett så kallat utökat skrivbord, men ja kan inte välja bort det..
Citera
2007-09-03, 21:40
Medlem
rezzs avatar
Det är något skit.. jag tror det är TV:n som spökar... Nu har bilden blivit förstor för dataskärmen även vertikalt sett, trotts att upplösningen är på 1440*900..
Citera
2007-09-04, 11:49
Medlem
rezzs avatar
någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in