2022-11-09, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
JJ farsa

L*hmann?
Citera
2022-11-09, 08:29
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Är det inte "standard" att ägare till kamera vid företag tar en snabbtitt på morgonen för att se om det hänt något under natten?

Tror inte de flesta skulle hinna det, är nog mer utifall att det skulle hänt något ovanligt.
Citera
2022-11-09, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Svårt att tänka mig att killen inte märkt att det var en annan röst?
Han hade jobbat sent, tagit ett par groggar, glor på dumburken eller tv spel, telefonen ligger bredvid i soffan o han svarar med högtalaren på mobilen.
Han hör bara på halva örat då han uppfattar att hon sluddrar bara. Dessutom inne i tv spelet.
Men samtidigt skumt att inte lyfta på häcken o laga Te och bre några smörgåsar till TT då han vet vilket regnväder det är ute.
Nää går o lägger sig o sover istället....
Citera
2022-11-09, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Är han inblandad i detta?

Det får polisens utredning visa. Men från den information som finns i tråden kan man dra slutsatsen att han är spindeln i nätet.
Citera
2022-11-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
En sak som lite grann skaver är varför de gjorde sig av med Toves telefon, som om de visste att den gick att spåra. Men de har genomfört allt från mord till att köra ut kroppen i skogen med sina egna telefoner i jackfickan, som om dom inte gick att spåra. Det går inte riktigt ihop.

Eller så har de gjort sig av med alla Toves tillhörighet (plånbok, nycklar etc) samtidigt och telefonen var bara ett ting som skulle väck. De kanske inte haft koll på att man kan se en telefons ”väg”. Men hur kan man inte veta? Det känns som att det borde vara grundkurs 1A.

Finns det något som säger att JJ/MH hade med sig sina telefoner ut i skogen?
Inte heller klarlagt vem/vilka som befann sig i bilen vid tillfället (om det verkligen var de två eller kanske bara en av dessa plus någon annan).

Tråden är lång, jag kan ha missat något (även om jag faktiskt lägger ett antal morgontimmar på att läsa ikapp).
Citera
2022-11-09, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Är han inblandad i detta?
Troligtvis inte då det bara är JJ OCH MA som sitter häktade.
Citera
2022-11-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoul000
Vem av dem häktades är bilen som ska ha setts?

"Strax före 04.00 körde bilen ut från stan, i riktning mot den plats där kroppen senare hittades.

Knappt två timmar senare, vid 05.45, ses bilen köra tillbaka mot stan igen." Artikel från Aftonbladet

Vad gjordes under alla denna tid? Var det inte så att fyndplatsen låg ca 15 min bilväg från centrala Vetlanda eller minns jag fel?
Vet att någon skrev (högst obekräftade uppgifter) att någon ska ha sett MGM sitta i en immig bil vid en märklig tidpunkt och plats. Kanske kan ligga något i det trots allt. Varför skulle det annars ta så lång tid?

Med reservation för att jag kan ha virrat till det en aning.
Citera
2022-11-09, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Din punkt 1. "Ett röstmeddelande har ett sådant innehåll att polisen gör insatser".

Har det framkommit mer (med bestämdhet) än att TT klargjort 02.30 till pojkvännen att hon var på hemväg? Jag har läst det mesta i tråden och fortfarande inte fått klart för mig om det rörde sig om ett samtal, röstmeddelande eller via SMS.

Att polisen tar försvinnandet på allvar per omg kan ha att göra med att TT var en ordentlig tjej, sagt att hon var på hemväg och vid lunchtid dagen därpå fortfarande inte hörts av. Och att de fick reda på via pojkvännen var på väg till en "kamrat" som TT hade någon otalt med.

Passar på att skriva mina funderingar ang grepen... kanske JJ tog med sig den på sin ridtur på fm för att ha den till hjälp att bättre täcka TT.s kropp med. Som förklaring, till pappan (att den var borta) skulle hon lägga ut den på nätet.
Är nog inte helt fel med grepen. Bara för att slippa släppa ifrån sig dna, vilket nog är fel men så tänker nog inte sådana på.
Är det någon som vet om TT har en s.k Rodeo sadel, för en sån är ju lätt att koppla ett rep i kroppen o i sadeln, sen flyttar man lätt på mycket med en sån sadel utan att behöva anstränga sig..
Citera
2022-11-09, 08:43
Medlem
Vilket jävla tjatande om den grepen! Ni har för mycket fantasi. Ingen är så dum och lägger ut den till salu om det skulle varit mordvapnet. Så släpp det förfan..
Citera
2022-11-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
GW säger att lägenheten är brottsplatsen, då kan vi fastslå det tack så mycket

Nytt reportage med GW?
Citera
2022-11-09, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
L*hmann?
. Var nog fel person du citera..
Citera
2022-11-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Läs sammanfattningen! Men typ: Det var grannen som insisterade på att köra JJ till MacDonalds eftersom han inte ville att hon skulle köra bil full. Han märkte att JJ "inte var sig själv" riktigt, typ nervös och så. Ingen vet om hon egentligen skulle till MacDonalds eller om hon hittade på en nödlögn. Om hon var jättefull så skulle han nog ha nämt det, så är inte orimligt att hon var nykter nog att köra vid 4tiden

Även droger som amfetamin och kokain kan ju slå ut alkoholeffekt ganska bra, nu vet jag inte om det är något som använts men inte omöjligt iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in