2022-11-08, 21:04
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Hmmm snokade lite på Jjs Facebook. Undrar om hon träffade någon? En tjej hade skrivit till henne att hon hoppades att han skulle lämna henne nu. Isåfall så kan ju folk sluta med alla teorier om svartsjuka.
Det vore skönt om teorierna om pojkvännen kan ta slut
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Klart de har bevis.

Hoppas Tove har klöst och slitet ut hår från den som tog hennes liv. De kan neka hur mycket de vill men vem annars skulle ha gjort det? Obduktionen blir klar i slutet av veckan, de är körda båda två.

Jag ber till gud att hennes dna hittas på väggen hon sparkade och mördarens dna finns under hennes naglar. Och sen måste ju Toves telefon hittas också, men den har de väl kastat i nån jävla damm...hoppas polisen använder alla resurser för att hitta svar på vad hände under natten.

JAG KAN INTE FATTA HUR DE ORKAR SITTA SÅ LÄNGE OCH NEKA!

Var det trådsanning att MH hade fått samtala med en anhörig innan Tove hittades?
JA!! Hon satt med fulla restriktioner då.
Citera
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFireman
I podavsnitt nr 3 så säger man att samma dag som Tove hittas så släpps mediarestriktionerna för en av de misstänkta?

Kan det verkligen stämma och för vem av de bägge i så fall?

Ja jag förstod det som att båda fick restriktionerna lättade.
Citera
2022-11-08, 21:06
Medlem
Alonens avatar
Sitta å neka…

Minns dårarna i Karlskrona, de blånekade ”ingen kommentar” i tre månader trots att polisen staplade upp olika bevis, dna, blodspår etc framför dem.

Tids nog spricker dom…
Citera
2022-11-08, 21:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Är den man älskar borta letar man… Jag hade gått bärsärkagång och letat konstant och gått skallgång om min man försvann och jag hoppas att han hade letat efter mig med om jag försvann…

Jag håller med andra skribenter som tycker det är lustigt att pojkvännen inte letade för det ÄR konstigt att inte vilja leta efter den man älskar och vill leva sitt liv med.. däremot behöver det inte ha något med skuldfrågan att göra.. jag tror inte han är skyldig till något annat förutom att vara en pojkvän som inte bryr sig tillräckligt för att leta…
Och sen finns det vi som tycker det är helt normalt att inte orka leta.
Du skulle gått bärsärkagång. Jag skulle aldrig orkat göra det
Citera
2022-11-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Det kan också vara så att JJ inte fattade AW nej. JJ kan lika gärna varit en stalker, svårt att acceptera ett nej. Hört av sig då och då och trott att hon skulle bli vald, bara genom att vara ett "bättre" alternativ?

AW kanske har satt tydliga gränser, men JJ är för självgod för att inse det.
Kanske är det detta TT vill hjälpa JJ att förstå, och be henne att lämna dom två ifred?
Därför blir TT ett hot och ett jävla svin som påstår att JJ är o-vald?

Eller nåt sånt..

Det kan absolut vara så. Och att pojkvännen är oskyldig.

Sedan finns det sådant man kan undra över. Även om det kanske har helt naturliga orsaker. Som att han somnade efter deras telefonsamtal, då hon var på väg från utestället till JJ. Han kanske helt enkelt var trött, och anklagar sig själv för det nu. Men frågetecken finns så länge fallet inte är uppklarat.

Varför hon var ute ensam, vem hon letade efter och var orolig för enligt bartendern, varför hon följde med JJ och MH, om även MH följde med upp i JJ:s lägenhet, vad hon sa under de båda telefonsamtalen, det väcker många frågor.
Senast redigerad av honn 2022-11-08 kl. 21:14.
Citera
2022-11-08, 21:11
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Mobilen kan ha slängts i Emån, dom kör över den på färden ut till dump-platsen.

De är så jävla ruttna som inte berättar och låter alla leta som idioter även fast de vet. Det är inte bara Toves nära och kära som behöver svar, deras nära och kära mår också skit här på utsidan. Jävla skitungar är de. Ruttna och iskalla. De är inte de första ungdomarna som har ihjäl en kompis men dessa två kommer bli världskända för hur iskallt de uppför sig efter själva mördandet.

En annan sak som jag vill påminna om. Tove anmäldes försvunnen på morgonen och polisen tog det på allvar just den morgonen. Fast hon var 21 år gammal och lika gärna hade kunnat hållit sig borta. So vuxna människor gör ibland! Så något måste ha sagts i röstmeddelandet till pojkvännen som gjorde att inte bara han utan även polisen fattade direkt att hon var i fara. Och Johanna och Maja blev misstänkta för människorov dagen därpå. Mindre än 24 timmar efter att man började leta.

Så de har mycket mer på dessa två än vi har en aning om.
Citera
2022-11-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Athenaa
Förståeligt. Men hur kan man då neka mot brott under förhören om bevis finns? Det går inte ihop för mig.. Det finns väl ingen anledning för polisinspektören att försöka få ur dem ett erkännande om de har konkreta bevis att lägga fram ändå att det är de.

Det är ju inte enbart för att få ett erkännande, även om personen erkänt så behöver polisen ha annan bevisning som styrker att det är på ett visst sätt.

Polisen/åklagaren har många frågetecken att besvara innan de kan väcka åtal även om det har mycket bevis som talar just för att det är dessa personer, särskilt om det nekar och ger alternativa förklaringar till polisens bevisning, man vill som sagt ha så robust bevisning som möjligt för att få en fällande dom. Polisen kan se en sak men i slutändan ska det övertyga rätten också.

Varför man nekar till brott trots att allt talar för att man ljuger? Det är för mycket för att jag ska orka gå in på nu, men finns nog hel del anledningar
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vilken orsak då?
Någon skitsak. Kan mycket väl vara någon kommentar på sociala medier. Men bara en gissning
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFireman
I podavsnitt nr 3 så säger man att samma dag som Tove hittas så släpps mediarestriktionerna för en av de misstänkta?

Kan det verkligen stämma och för vem av de bägge i så fall?

Då har podden fel, det var för båda. Båda fick lättnader i restriktionerna.
Citera
2022-11-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
. Jag håller med att det är en märkig kommentar som personen idaghar skrivit på JJ fb
Märkligt också om hon menar JJ före detta pojkvän efter så många år och när en mordutredning mot JJ pågår plus att det bara för övrigt i inlägget är kommentarer riktat mot JJ angående mordet på TT

Kanske hon menar någon annan 'han'?

Ja hon borde förtydliga sig, blir lite luddigt att förstå vad eller vem hon syftar på.
Citera
2022-11-08, 21:15
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Och sen finns det vi som tycker det är helt normalt att inte orka leta.
Du skulle gått bärsärkagång. Jag skulle aldrig orkat göra det
Inte jag heller!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in