2022-11-08, 19:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Här exempel på Ukrainsk kultur.
The monument to Catherine II in Odessa will be demolished in the near future, Chairman of the Odessa regional Military Administration Sergey Bratchuk said on the air of the Rada TV channel.
Det anser jag är fel egentligen, men så har det varit genom hela historien. När folk blir fria från förtryckarna krossar de deras statyer och ibland krossar nya härskare, de gamla härskarnas statyer. Ryssarna själva krossade Stalins. När Putin är borta kommer hans nog att försvinna, om det finns några ens.

I Rom tog man bort huvudena på den tidigare kejsarens statyer och satte dit sitt eget.
Däremot införde tyskan västeuropeisk kultur i Ryssland. En kulturell blomstring, åtminstone i St. Petersburg.
Senast redigerad av EnCarte 2022-11-08 kl. 19:54.
Citera
2022-11-08, 19:42
Medlem
Satellitbilderna visar: Många nya gravar i Mariupol

Enligt Ukrainas regering har minst 25 000 människor fått sätta livet till under striderna i Mariupol. Mellan 5 000 och 7 000 av dem tros ha dött i bråten under sina sönderbombade hem.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/satellitbilderna-visar-manga-nya-gravar-i-mariupol

Ryzzarnas massmördande av civila når nya förfärliga tal.
Citera
2022-11-08, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Läsa och vad man ser är två helt olika saker.
Nu kanske den video jag såg av en drönare från Iran ej var med i din lista.
Utan "poppade" upp i samband med dina.

Men vilket fall som helst sett många videos där Zala Lancet träffar händer inte mycket.
Ja där det borde hända mer än vad som visas.
Blir lite som en fluga träffar vindrutan.

Vet inte om det är den ryska teknologin som failar som vi sett mycket de senaste månaderna.

Stämmer det att Lancet bara har 400km räckvidd?

Såg du drönaren som slog ut ukrainas missilförsvar misilförsvar samt 70% av ukrainas militära elförsörjning
Citera
2022-11-08, 19:44
Medlem
Citat:
Kollade sidan som just passerat...sida 21314
Va fan.......11 ggr ordet bög i kommentarerna.
Är det här nån shit bastu homoklubb.
Tycks finnas massor med bögfantaster med bögböjelser här på forumet.
Jag har noterat samma sak. Men tror du inte det beror alla avslöjanden som kommit kring den öppna homosexualiteten som visat sig vara så vanligt förekommande inom den ryska armén? Jag tror skribenterna är lite chockade över hur låg moral det är i de ryska leden.
Citera
2022-11-08, 19:45
Medlem
Citat:
Jo du har rätt, ryska kulturen står ovanför vår kultur och står för konservativa värden, dvs traditionella värden.
Kulturellt står vi långt under rysk kultur men det fattar inte du eftersom du inte läser böcker eller kan nåt om klassisk musik eller konst.
Inom medicin är även ryssarna framför oss, liksom rymdteknologi (kom inte på rätta namnet nu).
Vapenindustrin måste ju också inkluderas.
Som sagt, kulturellt står vi lägre än Ryssland.
Bäste guuben,
Av ditt inlägg att döma har du aldrig varit i Ryssland, om så är fallet har du inte varit utanför de asfalterade områdena.

Teknik är mitt yrke och det är genom min kunskap jag har verkat i många år i Ryssland och och fram till i början av året varit avlönad med ryska dollar.

När det käller kulturen så finns det få saker som en ryss ute i landet bryr sig mindre om, allt handlar om att få mat och vodka på bordet, de bryr sig inte om politik överhuvudtaget. Fylleriet är enormt.

Vad beträffar tekniken i den ryska industrin kan jag konstatera att den är på mycket låg nivå, och vad beträffar så kallad high tech är den till 100% beroende av väst.

Återkom gärna med frågor om den ryska industrin, jag lovar att jag svarar så gott jag kan.

Det är ganska lite i Ryssland som handlar om politik, bortsett från i Moskva och St Petersburg. Faktiskt nästan ingenting. Allt handlar om att överleva.
Senast redigerad av Arccosinus 2022-11-08 kl. 19:50. Anledning: Staf fel och sär skrivning
Citera
2022-11-08, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En informativ artikel, som är nyttig för dig att läsa:

Som jag sa, jag läser inte ukrainsk twitterfakta
Citera
2022-11-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Det är ukraina som mördat civila, finns många faktavideo om det.Ryssarna har grävt upp massgravar med mördade civila

Idiot! Den ryzzka lögnen typ detta inlägg av dig har aldrig funkat och blir alltmer vulgär och pinsam.
"Det finns många faktavideo.."
🙃
Citera
2022-11-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Rekryteringsvideo till amerikanska wokearmén:

https://odysee.com/@RealNewsforever:a/US-Army-Woke-Recruitment:4
Har du någon video på något tåg som passerat Krymbron den senaste veckan?
Citera
2022-11-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Nu är soldater också sällan ensamma. Men ponera ett mål med 10 personer i ett 200m värn som ligger 2-3 mil bort. Man brukar behöva ett antal granater (eller mycket tur) för att slå ut detta. Det förkommer antagligen ett antal tak av stock i ett sådant värn också som skyddar mot luftbriserande granater.

Ryssarna ser ut att ha gott om ammo så de verkar nästan skjuta sådana mål på måfå med begränsad framgång. UK har varit lite mer sparsamma och skjuter mest på fordon och lager.

UK blir förvirrande. Det är väl svårt att säga härifrån. Tror de bränner av en koordinerad luftbrisad då och då från båda sidor.
Citera
2022-11-08, 20:02
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Skulle vi inte hjälp Sovjet under andra världskriget och då låtit nazisterna vinna? Ideologin har vuxit i Ukraina och du är kanske glad över det.
Bla bla bla bla bla bla

Nej vi skulle inte hjälpt Sovjet och Tyskarna hade då ej heller vunnit kriget.
Ja möjligen i öst men inte totalt.

Det hade varit en enkel match för de allierad att vinna sen.

Europa och världen hade sett mycket bättre nu om inte enda skruv hade skickats till Sovjet.
Citera
2022-11-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Såg du drönaren som slog ut ukrainas missilförsvar misilförsvar samt 70% av ukrainas militära elförsörjning
Vi ser vad ni gör i Ukraina , därför blir ryssen mer o mer hatad för var dag som går
Citera
2022-11-08, 20:03
Medlem
Sinar Rysslands hållhake på Sverige? I morgon är det rörliga elpriset sensationellt låga 36 öre....Här finns ju till och med chans att spara pengar.

Jag sitter just nu och funderar på när den ryska ledningen faller och vilka individer som tar över. Fortfarande är det bara FSB som har möjligheter. En av topparna i FSB blev ju mycket trakasserad inför TV-kamerorna av Putain, det måste finnas krafter som är rejält revanchsugna.

Nederlaget beror inte på FSB utan beror på att den politiska ledningen inte förstod att militären var i dåligt skick, logistiken undermålig och bögarna var dessutom för många. Det finns en gräns för hur många bögar man kan ha i en armé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in