Citat:
Ursprungligen postat av
guuben
Jo du har rätt, ryska kulturen står ovanför vår kultur och står för konservativa värden, dvs traditionella värden.
Kulturellt står vi långt under rysk kultur men det fattar inte du eftersom du inte läser böcker eller kan nåt om klassisk musik eller konst.
Inom medicin är även ryssarna framför oss, liksom rymdteknologi (kom inte på rätta namnet nu).
Vapenindustrin måste ju också inkluderas.
Som sagt, kulturellt står vi lägre än Ryssland.
Bäste guuben,
Av ditt inlägg att döma har du aldrig varit i Ryssland, om så är fallet har du inte varit utanför de asfalterade områdena.
Teknik är mitt yrke och det är genom min kunskap jag har verkat i många år i Ryssland och och fram till i början av året varit avlönad med ryska dollar.
När det käller kulturen så finns det få saker som en ryss ute i landet bryr sig mindre om, allt handlar om att få mat och vodka på bordet, de bryr sig inte om politik överhuvudtaget. Fylleriet är enormt.
Vad beträffar tekniken i den ryska industrin kan jag konstatera att den är på mycket låg nivå, och vad beträffar så kallad high tech är den till 100% beroende av väst.
Återkom gärna med frågor om den ryska industrin, jag lovar att jag svarar så gott jag kan.
Det är ganska lite i Ryssland som handlar om politik, bortsett från i Moskva och St Petersburg. Faktiskt nästan ingenting. Allt handlar om att överleva.