2022-11-08, 16:51
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Även om hon inte har hört dem prata planer så är det troligt att hon hört dem prata illa om TT, vilket kan visa på uppsåt.

Exakt. Sen vet man inte vad hon har sagt till polisen, men tror att hon vet mycket mer än vad som har kommit fram.
Citera
2022-11-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Man har letat 3 gånger där men ej hittat TT, misslyckat.

Dock är det jäkligt svårt att hitta en kropp i en skog. Har de gömt den i någon nerbuktning och täckt med löv så kan de ha varit nästan där. Som GW sade att man måste i princip snubbla på ett lik för att hitta det så det är inte bara att gå ut i en skog.
Citera
2022-11-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Intressant är då om man kan koppla MGM till fyndplatsen innan brottet begicks.
Skribent Avel är duktig på det där med mobilmaster och uppkopplingar.

Jag gjorde en enkel karta med master i närheten. Markerade två master, fyndplatsen och JJs pappas hem.

Visst, JJ rider i området - som kan sänka denna teori, men om både JJs och MHs är uppkopplade där under en längre tid än en biltur så kanske det kan vara ett indicium på att fyndplatsen är vald med omsorg innan brottet begicks.

Karta med mobilmaster runt fyndplatsen

Bra karta. Jag vet inte om det är mobilmaster eller vilka operatörer isf. Vill man ta reda på det kan man kontakta markägaren och kolla vem de skrivit avtal med.

Några saker avslöjar ju ofta MGM. Att de kopplar upp mot en mast som de inte borde vara vid en viss tid eller att det går att fastställa att de varit i ett område och då borde koppla upp om de som normalt har mobilen med sig. Ingen uppkoppling betyder då avstängd mobil eller liknande. Och har man fuffens för sig så beror ju ofta avstängningen inte på att man vill spara batteri.
Citera
2022-11-08, 16:56
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Ja, det finns ett fall som jag direkt tänker på. Den så kallade kannibalen i Gävle ( (FB) Lennart Persson - kannibalen från Gävle) dödade sina båda styvsystrar. I det ena fallet häktades kvinnans sambo för mordet och polisen var näst intill helt övertygade om att det var sambon som hade gjort det.

Men än en gång: jag tror egentligen inte själv att det är någon annan än de här två häktade som orsakat (jag skriver orsakat eftersom det kan komma att röra sig om en annan brottsrubricering än mord i slutändan) Toves död, men att jag just nu inte kan se att det är ställt helt bortom varje rimligt tvivel att det är så. Att de fortsätter neka kan bero på flera saker, psykiska störningar för att nämna en, men också att det faktiskt kan vara så att de inte är skyldiga.
Tack, var faktiskt ett bra exempel. Och jag tror absolut också rätt GM sitter inne. Och att de nekar tycker inte jag heller är speciellt konstigt, finns flera anledningar om jag bortser att de inte är skyldiga.
Citera
2022-11-08, 17:02
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Varför blev det avpublicerat??

Kanske tjejen insåg att mgm kanske kan vara skyldiga ändå, och bad tidningen plocka ner artikeln då hon inte kunde stå för vad hon sagt längre.
Citera
2022-11-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var pojkvännen anledningen till att hon hoppade av läkarutbildningen?

Enligt fotbollsklubben i Myresjö var det för att hon inte var säker på att yrkesvalet var rätt
Citera
2022-11-08, 17:04
Medlem
Det sista samtalet från T är nog väldigt avgörande.
Ur aspekten att polisen tog så allvarligt på ett försvinnande så snabbt. Man brukar ju säga att det inte är "förbjudet att försvinna" och därför inte sätta igång insatser första dygnet om inte något starkt indikerar på brott.
Också en så direkt brottsrubrisering.

Intressant också varför man misstänkte kidnappning och att hitta henne vid liv.
Indikerade sista samtalet på det eller det var bara en teknisk beskrivning för att få extra resurser?!
Citera
2022-11-08, 17:09
Medlem
Många verkar chockade över att 2 stycken tonårstjejer (om det nu är dom) kan ta ett så stort steg som att döda en jämnårig tjej, men jag är inte ett dugg chockad. Samhällsklimatet och diskussionsnivån har varit oerhört hård de senaste åren. Man kallar folk för ohyra, parasiter, avskum, djur. Det pågår ständigt en avhumanisering av människor som man inte tycker om. Även om steget till att prata illa om någon till att döda är stort så är det ett "logiskt" steg om man nu låter hatet ta över ens själ. Det är mycket möjligt att de 2 MGM har avhumaniserat TT över en längre tid, och sedan uppenbarar sig ett tillfälle där alkohol, kanske droger, hat, svartsjuka och våldsbenägenhet blir till en perfekt storm. Saker och ting ställs på sin spets och adrenalinet rusar, man låter hatet skölja över en utan att försöka stoppa det. I stundens hetta så tänker man inte på konsekvenserna, man vill bara få utlopp för ens ilska. Man kan nästan säga att det ligger i människans natur, och även då hos 2 tonåriga tjejer.
Citera
2022-11-08, 17:10
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jag håller inte någon om ryggen. Utesluter inte heller att MH är skyldig. Det kan sannolikt vara att hon är skyldig, dock får polisutredningen komma fram till vad. Jag är ganska övertygad om att hela sanningen förr eller senare kommer fram.

Tror du. Mordet på Malin Lindström i Husum fick man ju inte någon förklaring till av gärningsmannen. Han hittade bara på osannolika förklaringar runt omkring men inte att han dödade henne. Sedan lär det väl vara stängda dörrar vid rättegången för att de är under 21 år. Men det som står i Fup går ju läsa om vad de kommit fram till. Men själva handlingen kanske man aldrig får höra om.
Citera
2022-11-08, 17:10
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
VP skriver om uppgiften om övervakningsfilmen från Gulf

Sedan kan personalen inte bekräfta vad som var på filmen eftersom det togs hand om ett larmbolag, och åklagaren vill inte säga något.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-08/foretag-bekraftar-polisen-har-hamtat-overvakningsfilm

Så ynkligt att de fortsätter neka. Vem ska de sätta dit då? Farsan?
Citera
2022-11-08, 17:15
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Många verkar chockade över att 2 stycken tonårstjejer (om det nu är dom) kan ta ett så stort steg som att döda en jämnårig tjej, men jag är inte ett dugg chockad. Samhällsklimatet och diskussionsnivån har varit oerhört hård de senaste åren. Man kallar folk för ohyra, parasiter, avskum, djur. Det pågår ständigt en avhumanisering av människor som man inte tycker om. Även om steget till att prata illa om någon till att döda är stort så är det ett "logiskt" steg om man nu låter hatet ta över ens själ. Det är mycket möjligt att de 2 MGM har avhumaniserat TT över en längre tid, och sedan uppenbarar sig ett tillfälle där alkohol, kanske droger, hat, svartsjuka och våldsbenägenhet blir till en perfekt storm. Saker och ting ställs på sin spets och adrenalinet rusar, man låter hatet skölja över en utan att försöka stoppa det. I stundens hetta så tänker man inte på konsekvenserna, man vill bara få utlopp för ens ilska. Man kan nästan säga att det ligger i människans natur, och även då hos 2 tonåriga tjejer.

Tänker precis i samma banor. Läste nån artikel kring unga människor och om gränser som flyttats iom sociala medier och det var en forskare som sa att vi kommer att se fler mord och våldsdåd som begås av "vanliga" och framförallt unga människor.
Citera
2022-11-08, 17:18
Medlem
Antingen så har försvarsadvokaterna gett dem råd om att tiga(om det kan funka så)....eller så är båda lika delaktiga i mordet(tom planerat?!)......för hade tex JJ varit den som utförde gärningen så borde ju MH börjat prata o förklara sin "oskuld" till gärningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in