2022-11-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Ja jag har också funderat på om hon blev drogad.
Det lär i vilket fall vara en av de första sakerna man tittar på i samband med obduktion, så det lär vi få svar på förr eller senare.
Citera
2022-11-08, 15:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Var pojkvännen anledningen till att hon hoppade av läkarutbildningen?
Citera
2022-11-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Är väl standard att försvarsadvokater uppmanar till det....eller har jag fel?

typ alla tonåringar har mer eller mindre psykiska brinken under nån period, behöver inte betyda något alls. Advokater ”får” egentligen inte uppmana till något.
Citera
2022-11-08, 15:59
Medlem
Signatur Greven (superjobb med översikt, fakta- och tidskatalog!) hävdar att Tove har en tvillingsyster. Enäggs- el tvåäggs? Hon skall plugga i Linköping?

Om det stämmer går mina tankar särskilt till henne. OM hon läser detta: ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Citera
2022-11-08, 16:02
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
ritten, om den nu är sann, kan mkt väl komma från JJ pappa, är han helt ovetandes om vad som hänt har han så klart lämnat sin version av dagen då JJ var där.. typ hon va här skötte om hästen, tog en tur som vanligt.. jada jada.. man får anta att det är ett normalt beteende om man är häst tjej.
sen deras egna telefoner, har nog berättat en hel del om timmarna efter TT försvinnande.
Absolut. Trodde inte att mobilspårning var såpass exakt. Men absolut. Triamgulering.mellan frekventerade platser Lö-Sö kanske också till hjälp för precision. + Hundekipage, mm.

Undrar vem som äger torpet. 🤔
Senast redigerad av Xedome 2022-11-08 kl. 16:08.
Citera
2022-11-08, 16:12
Medlem
Tycker det är konstigt nu när dom har fått reda på att dom har hittat Tove död och blivit förhörda flera ggr. Borde dom så inte fallit ihop och erkänt tycker man ju.
Citera
2022-11-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome

Vad jag kan se så ingår torpet i en rätt så stor fastighet med mestadels skog som ägs av tre personer skrivna på två olika adresser i Skurebo.
Citera
2022-11-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vännen som pratade ut i ett klipp i Aftonbladet, en intervju som blev avpublicerad.

Varför blev det avpublicerat??
Citera
Medlem
Smilla77s avatar
Kanske de fortsätter förneka pga Självbevarelsedrift?

Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Tycker det är konstigt nu när dom har fått reda på att dom har hittat Tove död och blivit förhörda flera ggr. Borde dom så inte fallit ihop och erkänt tycker man ju.
Citera
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Se inte detta som ett påhopp men kan du ge ett exempel på ett brott som "visar sig ha en annan lösning är den till synes uppenbara".

Ja, det finns ett fall som jag direkt tänker på. Den så kallade kannibalen i Gävle ( (FB) Lennart Persson - kannibalen från Gävle) dödade sina båda styvsystrar. I det ena fallet häktades kvinnans sambo för mordet och polisen var näst intill helt övertygade om att det var sambon som hade gjort det.

Men än en gång: jag tror egentligen inte själv att det är någon annan än de här två häktade som orsakat (jag skriver orsakat eftersom det kan komma att röra sig om en annan brottsrubricering än mord i slutändan) Toves död, men att jag just nu inte kan se att det är ställt helt bortom varje rimligt tvivel att det är så. Att de fortsätter neka kan bero på flera saker, psykiska störningar för att nämna en, men också att det faktiskt kan vara så att de inte är skyldiga.
Citera
2022-11-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Absolut. Trodde inte att mobilspårning var såpass exakt. Men absolut. Triamgulering.mellan frekventerade platser Lö-Sö kanske också till hjälp för precision. + Hundekipage, mm.

vet inte hur exact den är, men räcker ju att kolla på sin egna mobil om man söker något, för jäkla precist
men det kanske är i bebyggelse den är såpass exakt?
Citera
2022-11-08, 16:20
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det lär kanske visa sig.
Om de träffat Tove av en slump på Nöjet, eller om de på något sätt haft ont uppsåt redan innan.
Den s.k.förfesten innan utgång,vet man egentligen ingenting om.Möjligt att de diskuterade,vad kvällen skulle ge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in