2022-11-08, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Dr Phil har pratat om detta , enligt studier är det 33 ggr större risk att barn blir utsatta om de lever med en styvförälder än om de lever med båda sina föräldrar , kan vara från den typ av undersökningar att styvföräldrar inte kan se styvbarn som sina egna barn utan har andra skäl att krama barnen .
Enligt de som håller med individen på Facebook ska förskollärare heller inte krama eller ha småbarnen på förskolan i knät ..
Men hur ska man bygga närhet om man inte ens får ta i ett barn.
Citera
2022-11-08, 11:19
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På full allvar.
Du har suttit tråden igenom med stor emfas hävdat att du vet hur 13-åringar agerar, reagerar, vad de kan tänkas göra och säga i en situation när de råkar på en fiskare.
Det baserar du på att du har två barn - och därför har tillgång till den stora sanningen, som givetvis friar gäddorna från ansvar.

Sen ber du mig om bevis på något så självklart som att många föräldrar känner oro inför att deras barn skall fastna i gäddornas nät och bli utnyttjade av perverterade vuxna ...

Tillåt mig asgarva.

Du tycks dessutom tror att föräldrar/människor väljer en oro och inte tvingas hantera oroa för olika saker på flera arenor samtidigt.
Är du ens förälder?

Notera årtalet för undersökningen -- tror du själv problematiken ökat eller minskat

År 2006
Befintliga svenska studier visar att 32 procent av barn mellan nio och sexton år år 2003
svarade att de någon gång varit utsatta för att någon via Internet pratat
om sex med dem utan att de vill det. År 2006 var det 15 procent av
barn (i åldrarna 12–16 år) som svarade att de varit utsatta för detta.

Samma studier visar att flickor blir utsatta för sådana kontakter betydligt oftare än pojkar.
https://bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f180008790/2007_11_vuxnas_sexuella_kontakter_med_barn.pdf

Jämför med mobbing år 2021

Elaka ord i korridoren, rykten som sprids på nätet, slag, utfrysning och sexuella trakasserier. Mobbning är fortsatt ett stort problem i skolan och var tionde elev i årskurs 3–6 uppger att de varit utsatta det senaste året. Det visar Friends årliga kartläggning, som baseras på enkätsvar från 20 920 barn och unga.

Ännu fler, en fjärdedel av eleverna i mellan- och högstadiet, uppger att de utsatts för kränkningar det senaste året.

https://www.lararen.se/nyheter/mobbning/en-av-fyra-utsatta-for-krankningar-i-skolan
Det är illa det som beskrivs, föräldrar är oroliga bl a när barnen är ute efter mörkrets inbrott. Det gäller allt de kan råka ut för, A-traktorer, droger, mobbing, våld. Hur de är oroliga för pedofiler är svårt att veta.

Oklart, men du vet ju att föräldrarna är mycket oroliga, eller snarare du vill de ska vara oroliga. Visst finns en oro, som är en komplex oro sammantaget med oro för pedofiler. Tror inte föräldrar tänker just om pedofiler utan är en allmän oro för allt.

Men du vet ju, förmodligen utifrån din oro.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2022-11-08 kl. 11:22.
Citera
2022-11-08, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är illa det som beskrivs, föräldrar är oroliga bl a när barnen är ute efter mörkrets inbrott. Det gäller allt de kan råka ut för, A-traktorer, droger, mobbing, våld. Hur de är oroliga för pedofiler är svårt att veta.

Oklart, men du vet ju att föräldrarna är mycket oroliga, eller snarare du vill de ska vara oroliga. Visst finns en oro, som är en komplex oro sammantaget med oro för pedofiler. Tror inte föräldrar tänker just om pedofiler utan är en allmän oro för allt.

Men du vet ju, förmodligen utifrån din oro.
Nej, men jag har fem barn så alltså är min expertis långt större än din som har två barn.

Du har fortfarande inte visat mig någon som helst källa till dina påståenden om 13-åringar och hur de agerar när något försöker ta sexuell kontakt med dem... och den obefintliga risken för att de utnyttjas.

Jag väntar...
Citera
2022-11-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Men hur ska man bygga närhet om man inte ens får ta i ett barn.
Med dr Phil får man ta i beaktande att det är USA där insyn i familjer är låg och där många ensamstående tar in lite vem som helst i familjen för att det sociala skyddsnätet är så dåligt .

Jag vet inte riktigt hur de som säger att man inte ska krama barn tänker sig att det ska byggas upp närhet mellan barnet och vuxen , småbarn sitter ju gärna nära , vill bli lyfta osv och vistas dessutom inte sällan på förskola en stor del av dagen
Citera
2022-11-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag är långt ifrån ensam, majoriteten män tycker 11-15-åriga tjejer är attraktivare än kvinnor 19-30-år (det visar undersökningar). Att du är en chuckad betahanne förändrar ingenting, försök vinna poäng bland honor med hängbröst du men inte ens dom respekterar dig.

Nej det stämmer inte!
Riktiga män tänder inte på barn.
Det är bara ni peddosar som vill framstå som vanliga.
Men så är det inte, ni är sjuka och förtjänar att hängas ut
Citera
2022-11-08, 12:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men jag har fem barn så alltså är min expertis långt större än din som har två barn.

Du har fortfarande inte visat mig någon som helst källa till dina påståenden om 13-åringar och hur de agerar när något försöker ta sexuell kontakt med dem... och den obefintliga risken för att de utnyttjas.

Jag väntar...
Det jag skriver är att jag tror det är sällsynt att 13 åringar raggar äldre, på det sätt som dumpen gör, för det är på det sättet som Dumpen främst får kontakt på. Många som fastnar i Dumpens nät är inte representativt för de flesta pedofiler.
Citera
2022-11-08, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waldeus
Läs alla noveller hon skrivit på hemsidan, och hur genomskinligt hon döpt novellerna till olika titlar. Fattar ni inte ni Dumpen-påhejare! Att Sara blåser skiten ur er? Så sitter ni som idioter och Swishat halva månadsinkomsten till henne? Fattar ni inte att hälften av novellernas (som hon så fint kryddat det till att heta; egna bekännelser eller ännu vackrare "verkligheten för överlevare") att detta innehåll är rent hittepå? Hon har noll moraliska spärrar, därför är det helt ok i hennes värld att dikta upp sådana här historier och måla upp de som att det är äkta inskickade berättelser!

Som komplettering och tillägg; hon verkar gömma sig bakom andra Alias också (kika bara hur berättelserna är skrivna så ser ni direkt att det är en och samma person som står bakom de), det som är så jävla sjukt. Det är inte svårt att se igenom dina texter Sara!
Senast redigerad av Waldeus 2022-11-08 kl. 12:26.
Citera
2022-11-08, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Haha den här fixeringen av Sara är kanaliserad av att hon och Patrik rör runt lite i getingboet där gäddorna håller till. Det känns lite osäkrare nu förstås. Och det är ju förtretligt när man vill våldta barn.

Er frustration har faktiskt börjat bli komisk. Förvridna ilskna känslor som skrivs ner i inlägg efter inlägg. Hur känns det när det blir allt mer uppmärksammat vad barnvåldtäktsmän sysslar med och hur ni går till väga?

Bisarrt. Genomskinligt. Hur otroligt det är att se en psykopat driva en sida på det sätt hon gör. Manipulerar och duperar. Återkommande.
Citera
2022-11-08, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Benägen att hålla med... läste nåt inlägg på dumpens facebook (ett bra tag sedan). En medlem föreslog att män skulle sluta krama sina barn och/eller styvbarn. Kören med JAAA, HALLELULJA lät inte vänta på sig...

Det är Saras fel, det här galna som håller på att inträffa i samhället. Hon gömmer sig inte bara bakom diverse alias för alla hittepå-betraktelser ur ett offers perspektiv (Verkligheten för Överlevare som hon kallar dessa uppdiktade berättelser som hon själv står bakom) som hon sjukligt och maniskt uppdiktar på hemsidan, utan den rädsla hon framkallar i samhället-det är faktiskt sjukt att en sådan här människa får orkestrera på det sättet som hon gör-utan hämningar!
Citera
2022-11-08, 12:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det jag skriver är att jag tror det är sällsynt att 13 åringar raggar äldre, på det sätt som dumpen gör, för det är på det sättet som Dumpen främst får kontakt på. Många som fastnar i Dumpens nät är inte representativt för de flesta pedofiler.
Jag skulle hävda precis tvärtom, men berätta gärna - hur är de flesta pedofiler och på vilket sätt skiljer de sig från dem som fastnar i Dumpens nät?
Citera
2022-11-08, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Inte tänkt på detta, men när du nu påtalar det så är det glasklart.
Rubrikerna (och innehållet) är hittepå av Sara, visste väl att hon inte är skarpaste kniven i lådan med detta är fan komik på absolut högsta nivå 😂😂!

Att inte fler ser igenom?
Citera
2022-11-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldeus
Läs alla noveller hon skrivit på hemsidan, och hur genomskinligt hon döpt novellerna till olika titlar. Fattar ni inte ni Dumpen-påhejare! Att Sara blåser skiten ur er? Så sitter ni som idioter och Swishat halva månadsinkomsten till henne? Fattar ni inte att hälften av novellernas (som hon så fint kryddat det till att heta; egna bekännelser eller ännu vackrare "verkligheten för överlevare") att detta innehåll är rent hittepå? Hon har noll moraliska spärrar, därför är det helt ok i hennes värld att dikta upp sådana här historier och måla upp de som att det är äkta inskickade berättelser!
Självklart är det Sara som har skrivit dom texterna. Hon är otroligt skicklig på att manipulera och i text uttrycka sig. Att hon kan skriva visar följande fakta väl. Hon skriver Patrik Sjöbergs nya bok. Finns i länken under här beskrivit. Konstigt, denna kvinna har Försäkringskassan bedömt vara oförmögen att arbeta under resten av sitt liv. Man slutar aldrig att förundras.
https://dumpen.se/2021/08/12/att-gora-upp-med-sig-sjalv/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in