2022-11-07, 10:43
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Komiskt att man pratar om Dara som oskyldig ändå Menar inte att han förtjänade sitt öde men blir larvigt när man ska måla ut honom som oskydlig.. räcker med att läsa FUP:en så står det klart att han klev i sin brors fotspår.

Ursäkta jag läste fel, men jag håller med. Förstår inte varför folk försöker måla upp honom som något oskyldigt ängla barn. Det är han verkligen inte, han var grovt kriminell & går precis som du säger i sin brors fotspår.
Citera
2022-11-07, 10:48
Medlem
Så fort någon gangster blir skjuten ska han framställas som en missförstådd messias. Såklart det förekommer att oskyldiga blir inblandade men den absoluta majoriteten som faller offer för sånt här våld i dom här kretsarna är avskum och inga jävla oskyldiga offer. Jävligt tröttsamt..
Citera
2022-11-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderortsicario121
Alexandra hånar dara o hela Skarpnäck 🤣🤣 helt borta på en fest

Man ser inget ansikte eller att det är hon. Jag tyckte inte det lät som hennes röst heller. Kontot som spridit videon kommer dessutom från ett ”Haval konto” som försöker hypa upp allt med honom och dissa Einár & hans flickvän. Så jag kunde inte ta det seriöst. Men jag kan ha fel!
Citera
2022-11-07, 11:22
Medlem
darkSkyes avatar
Här är videon som folk pratar om:

https://streamable.com/cjy1j7

Hon säger "Fuck alla oppsen också" men hann inte spela in det.

Håller med henne dock.
Citera
2022-11-07, 11:23
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enrgtjvr
Man ser inget ansikte eller att det är hon. Jag tyckte inte det lät som hennes röst heller. Kontot som spridit videon kommer dessutom från ett ”Haval konto” som försöker hypa upp allt med honom och dissa Einár & hans flickvän. Så jag kunde inte ta det seriöst. Men jag kan ha fel!

Det är hon, man hör att det är hennes röst 100%, dessutom så kommer inte videon från det kontot från början utan från en som var på festen la ut det i sin privata snapchat.
Citera
2022-11-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Så fort någon gangster blir skjuten ska han framställas som en missförstådd messias. Såklart det förekommer att oskyldiga blir inblandade men den absoluta majoriteten som faller offer för sånt här våld i dom här kretsarna är avskum och inga jävla oskyldiga offer. Jävligt tröttsamt..

I vissa fall kan det vara så att man bara är på fel plats vid fel tillfälle. Eller som i detta fall eventuellt skulle kunna ha med hans bror att göra. Den kriminella verksamheten är som schack. De placerar bönderna framför kungen, drottningen och tornet för att skydda dom. Bönderna är oftast unga pojkar som blir rekryterade och blir klippta utan att kanske ens veta vad dom blivit inlurade i. Samtidigt som de riktiga bovarna blir beskyddade och överlever. Men plockar fram nya bönder som ska skydda.
Citera
2022-11-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Det är hon, man hör att det är hennes röst 100%, dessutom så kommer inte videon från det kontot från början utan från en som var på festen la ut det i sin privata snapchat.

Alright! Jag la inte så mycket vikt vid det när jag såg det för tyckte helt ärligt inte det var något konstigt. Jag hade reagerat mer om hon hyllade människorna som kidnappade hennes mördade pojkvän, förnedra, utpressa, hotade både honom & hans familj inklusive flickvännen själv. Som fick fly runt och lämna sina hem pga otryggheten från dessa luffare. Inget grovt hon sa heller, mer än att hon kränkte några egon som nu anser att även hon behöver letas upp och få veta vem som är tuppen i hönsgården.
Citera
2022-11-07, 12:05
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Alright! Jag la inte så mycket vikt vid det när jag såg det för tyckte helt ärligt inte det var något konstigt. Jag hade reagerat mer om hon hyllade människorna som kidnappade hennes mördade pojkvän, förnedra, utpressa, hotade både honom & hans familj inklusive flickvännen själv. Som fick fly runt och lämna sina hem pga otryggheten från dessa luffare. Inget grovt hon sa heller, mer än att hon kränkte några egon som nu anser att även hon behöver letas upp och få veta vem som är tuppen i hönsgården.

Ja precis, man förstår ju vart det kommer ifrån.
För att dom andra har säkert inte sagt "Fuck Einar Fuck bla bla"
Citera
2022-11-07, 16:54
Medlem
Ja, Dara var inte helt oskyldig. Men Dara hade ingenting med kidnappningen av Einar att göra. Och Dara dog för att Einar var tvungen att hävda sig efter kidnappningen. Men Dara var ett lätt byte som bodde i Kista, nära Husby.

Det som förvånar mig är hur ingen fördömer att Einar har en oskyldig människas liv på sitt samvete. Med oskyldig menar jag att det Einar ville hämnas för hade Dara ingenting att göra med. Och jag tycker det är en sån hyckleri att framstå Einar som så oskyldig medan andra är demoner. Oskyldig människas blod på samvetet? Ajaj stackars människan där uppe... (eller där nere)
Citera
2022-11-07, 17:56
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Ja, Dara var inte helt oskyldig. Men Dara hade ingenting med kidnappningen av Einar att göra. Och Dara dog för att Einar var tvungen att hävda sig efter kidnappningen. Men Dara var ett lätt byte som bodde i Kista, nära Husby.

Det som förvånar mig är hur ingen fördömer att Einar har en oskyldig människas liv på sitt samvete. Med oskyldig menar jag att det Einar ville hämnas för hade Dara ingenting att göra med. Och jag tycker det är en sån hyckleri att framstå Einar som så oskyldig medan andra är demoner. Oskyldig människas blod på samvetet? Ajaj stackars människan där uppe... (eller där nere)

Vem har försökt få Einar se oskyldig ut?
Vad jag vet har folk fortsatt sprida rykten och stoltserat vad han har gjort, aldrig någonsin har jag sätt någon påstå att han är oskyldig. Inte ens MSM, alla vet att han var inblandad i gängkriminalitet, han var ju faktiskt en gangsterrappare.
Citera
2022-11-08, 03:06
Medlem
Citat:

Kunde inte sagt det bättre själv! Amen!
Citera
2022-11-08, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90

Det finns inget som kopplar honom till mordet på Dara. Mer än kidnappningen och folk som sitter och analyserar sönder textrader för att försöka hitta eventuell beef någonstans, åt alla håll och kanter. Många hävdar att Einár ska hånat Dara i 2-3 låtar, men i musikregistret som jag har tillgång till kan man se att musiken registrerades innan kidnappningen. Till och med poliser & utredare har uttryckt denna desinformation i media. Sen att han var en provokatör i sina texter är en annan femma, men också ID i hip hop genren och alltid varit. Något som dessa riktiga gangsters inte kan hantera pga att de upplever att någon stampar på deras heder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in