2022-11-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Någon förvånad något annat fanns väl inte på kartan mot JJ o MH.

Men man kommer ju inte närmare lösningen ändå i tråden.

Sedan säger de väl kvävning, strypning eller dränkt och återigen vet man ingenting av händelseförloppet 😩

Men man kan ju inte veta om blod funnits? Att någon slagit något i huvudet på henne tänker jag. De kanske trodde sig kunna städa bort allt blod. Sen att poliser har så mycket tekniker för att se blod som inte ses med blotta ögat kanske de inte är medvetna om.
Citera
2022-11-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
JJ och MH lär ju få reda på dessa nyheter as we speak. 🤪 Tänker på det här med tillgång till nyheter, osv.

De får inte ha tillgång till tidning och sådant iaf så det är väl vad någon anhörig, polis eller advokat berättar.
Citera
2022-11-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
De får inte ha tillgång till tidning och sådant iaf så det är väl vad någon anhörig, polis eller advokat berättar.

Dom har rätt att följa media nu
Citera
2022-11-07, 15:50
Medlem
Citat:
Man får inte berätta något som advokat el polis vad som händer om man har restriktioner
Citera
2022-11-07, 15:54
Medlem
BiskopBillings avatar
Citat:
Nu när det ändrats till mord borde obduktionen vara såpass klar att de ser att hon inte dog av en olycka eller att någon erkänt va?

Nej, det betyder bara att det inte är uppenbart att det är av olycka eller andra naturliga orsaker som döden inträffat.
Däremot tror de uppenbarligen att kroppen flyttats efter döden.
Citera
2022-11-07, 15:54
Medlem
Citat:

De har tillgång till media och nyheter. Men de får ju självfallet inte ha kontakt med anhöriga.
Citera
2022-11-07, 15:56
Medlem
Citat:
Det kan ju också ha ändrats just för att nån av de erkänt.

Det har väl ändrats helt enkelt därför att det nu finns en död kropp förutom ett försvinnande.
Citera
2022-11-07, 15:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kam mycket väl ha varit en förevändning.

Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det kan lika gärna vara en förevändning.
För att ringa ett kort samtal.
Meddela sig med ngn i lägenheten.

TTs mobil åker iaf med.

Det kan det absolut ha varit.

Kanske både för att ringa ett kort samtal samt meddela någon i lägenheten att hon hade stött på grannen och var därför tvungen att åka med honom för att köpa mat. Med tanke på allt så glömde hon av att hon hade TTs mobil med sig. Därför fick hennes mobil göra en t/r resa till McDonalds och sedan tillbaka till lägenheten. Ett mycket stort misstag för JJs del.
Citera
2022-11-07, 15:57
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Dom har rätt att följa media nu
Självklart inte.
Citera
2022-11-07, 15:57
Medlem
Jag har nu skummat genom alla Grevens sammanfattningar (som ligger ute i skrivande stund åtminstone), men får inte riktigt någon klarhet i vart MH kommer in som skyldig? Jag ser inga spår av henne efter besöket på Nöjet?

Vad har jag missat?
Citera
2022-11-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror inte GW är insatt i detta äreende. Har spekulerar utifrån samma förutsättningar som vi i tråden samt sin breda kunskap om tidigare fall.

Eftersom polisen inte sökte vittnesuppgifter på bilen tror jag han utgick från att den inte använts.

GW yrar som vanligt. Det gör han alltid när han skall kommentera något kriminalfall i TV. Den här gången påstod han tom att det i princip aldrig förekom att en ung kvinna dödar en annan dito. Om jag inte minns fel var det just en hästtjej som mördade en annan jämnårig tjej i Askersund för endast 6-7 år sedan.
Senast redigerad av kaReri182 2022-11-07 kl. 16:01.
Citera
2022-11-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigPapaBeard
Jag har nu skummat genom alla Grevens sammanfattningar (som ligger ute i skrivande stund åtminstone), men får inte riktigt någon klarhet i vart MH kommer in som skyldig? Jag ser inga spår av henne efter besöket på Nöjet?

Vad har jag missat?

Att hon följde med hem till JJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in