Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Restriktioner är fruktansvärt tufft, så när det inte är helt nödvändigt längre för utredningens skull utgår jag ifrån att de lättas. En baktanke kan då även finnas om att observera reaktioner. Jag tror inte att det finns resurser här specifikt för att att observera men jag tänker mig att det utnyttjas vid förhör.
Det krångliga i det här fallet är ju att i samma stund som restriktionerna lättades, då hittades kroppen. Det var väl inte heller avslag på begärda restriktioner, utan åklagaren själv som hade lättat på de begärda restriktionerna.
Jag har också jag hört att det ska vara oerhört tufft, och jag utgår från att en person med redan tidigare psukiskt problematik kan uppleva det ännu värre. Sedan finns det väl människor som har väldigt svårt att vara ensamma, eller som behöver mycket stimulans hela tiden, kan uppleva det sju gånger värre än en person som gillar ensamhet och tycker att det är ok att läsa några dåliga böcker funkar för dom.
Nu är det här tjejer som har förmodligen gjort något riktigt hemskt och vetskapen om att de är misstänkta för det, och att deras liv nu riskerar att bli helt annorlunda (understatement) efter , måste ju bara det vara läskigt.