2022-11-07, 13:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Prata inte skräp.
Visa mig en länk som påvisar om ryska nasseregementen.
Ukrainska finns men jag har inte läst någonstans om dito ryska.
Rinner all kritik mot Ukraina (Europas Nigeria) av som vatten på en gås?
Problemet är att du fokuserar på saker som saknar betydelse, men som går att använda för att svartmåla Ukraina. Men vi har förstås inte rätt att anfalla Finland om de hade nazister i några regementen, det inser du väl själv. Sen försöker man då använda det för att svartmåla hela Ukrainska armén. Men eftersom det finns nazister i Wagnergruppen som du ville ansluta dig till, måste förstås samma gälla Ryssland.

Faktum är att Ryssland har fegt anfallit Ukraina för att stjäla deras land. Ingen anledning som de uppgett, ger dem rätt att göra det. Alltså är de skurkarna. Du kan inte heller med dina Nigeria attacker motivera det. Då Ryssland själva inte är mycket bättre och i många fall ännu sämre.

Så kvar blir bara frågan, vem startade det här och är orsaken till allt från början. Svaret blir Ryssland. Och ja, det faktumet rinner av dig som vatten på en gås. Istället för skuldfrågan försöker du diskutera allting annat, som inte har med det att göra.
Citera
2022-11-07, 13:34
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ryssarna gräver enskilda gravar om dom kan och det såg vi i Izium med. Gravar med märkta kors men trots det kallades det massgravar och mord. Ryssarna får ta hand om många, många döda ukrainska soldater som kastats in i granatregnen och frågan är om det är bättre att bara låta dom ligga.

Har du någonsin sett USA i modern tid ta hand om döda fiender och begrava dom? Iof slåss dom oftast mot en annan kultur och religon men ändå. Ryssarna försöker visa respekt för de döda eftersom det är slaver med samma kultur och religon. Ryssarna respekterar de levand av samma orsak men folk dör ju naturligtvis ändå bland kulor och granater. Det är samma här, visade väst respekt och omtanke för folken dom krigade mot? Hur många har dött i USA:s alla krig?

Själva dödandet, det är ju krig, Ukraina och väst ville ha krig och Ryssland ställde till slut upp efter alla provokationer. Du vill ha krig, många här vill ha krig, vi ska hata ryssarna och döda så många som möjligt.
Huvuddelen av gravarna är Ukrainska civila. Det är civila som begraver civila. I alla fall enligt de rapporter jag sett. Döda soldater ligger kvar eller transporteras till andra ställen (hem).

Eftersom ryssar inte respektera sina egna medborgares liv så är det mycket begärt att inbilla sig att de skulle respektera någon annans. Trotts ett intensivt arbete att med fredliga medel övertyga Ryssland om att överge detta krig så har det varit fruktlöst. Om Putin vill kriga och döda en massa människor så kommer han göra det. För att citera honom "Om du är svag så ger vi dig stryk".
Citera
2022-11-07, 13:34
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Det är ingen som förnekar att det funnits den typen av inslag i den del av Ukrainska armen men en vild gissning är att du inte är lika taggad på att googla Task Force Rusich eller Neo Nazis in Wager Group?

Till skillnad från Azov så har den delen inom den Ukrainska armen i princip helt försvunnit medans de neo-nazistiska grupperna inom Ryska armen och framför allt Wagner växt kraftigt.

För övrigt så är du extremt sen på bollen? Nazist-narrativet från Kreml är sedan länge stendött och vi har sedan dess klarat av både bögar, terrorister och är väl nu inne på satanister så om du nu vill ha cred från väskbajsaren i Kreml som en riktigt Putinrunkare så bör du åtminstone läsa dina veckobrev från Kreml mer än en gång i halvåret. 😂

https://time.com/6180611/white-power-mercenaries-fighting-the-lost-cause/

När du ligger ännu tydligen på kiss och bajs stadiet med typ "väskbajsaren i Kreml som en riktigt Putinrunkare" osv slösar jag inget krut på dig.
Men kvarstår och inte ur någons agenda att Ukraina har nasse regementen.
Jag läser dagligen ryskproducerade nyheter vilket knappast du gör. Google översätt är riktigt bra.
Citera
2022-11-07, 13:37
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo, du har rätt på det stora hela, speciellt när det inte är gamla sovjet-prylar som sprängs utan nyproducerade saker.
Mycket av det som skickas är ammunition. Sverige har nästan bara skickat saker som avsiktligt ska explodera. Helst i närheten av rysk utrustning.
Citera
2022-11-07, 13:44
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det finns varje dag nya bombattack videos där Ukrainska
tanks och ammo samt soldater dör.
Egentligen bara grymt att sprida dom.
Samma sak på Ukrainska sidan...samma skitvideos.
Videos där man ser mänskor dö till heavy rock musik, är det underhållning.
Lever mänskorna i tron att detta är ett videogame?
Som jag sagt tidigare:
Mänskosläktet är i förfall.
Jag fick till min epost som exempel på nutida barbarism när en tank styrs från satellit och soldaterna i kontrollrummet jublar och skriker när man kör över en sårad soldat. Det tog länge förrän man lyckades mosa sönder soldaten med larvfötterna amtidgt påhejad i kontrollrummet.
Kanske kommer dessa soldater att ställas inför krigsrätt, om inte är det än sjukare.

Ha ha ni ryssar har ju nästan bara stulna Ukrainska klipp som ni gång på gång blivit avslöjade med.

Ukraina levererar varje dag massor av klipp på hur de förnedrar ryska soldater.

Ni har inget att komma med därför ni är så jävla kassa!
Citera
2022-11-07, 13:48
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Signaturen Encharte skrev till mig:
"...Men eftersom det finns nazister i Wagnergruppen som du ville ansluta dig till....."

Det blir bara roligare och roligare men;
Borde det införas ett intelligenstest på FB före man får skriva kommentarer, det skulle behövas?
Förmåga att argumentera också. Att försöka framställa andra som mindre kunniga, när du själv saknar argument, imponerar inte på någon.
Citera
2022-11-07, 13:48
Medlem
guubens avatar
Om och ifall...detta stämmer. Vem är svensken.
Jag orkade inte kolla denna gång påståendet men eftersom en svensk kanske är inblandad någon har lust att kolla upp.

Who would have thought that after 2014, Ukraine would give the Poles a thriving national railway. Well, the Poles will make decent money on this, leaving the Ukrainian locomotives to rot in the depot

Later, Kiev tried to rectify the situation by inviting a Turk, a Swede, a Canadian, a German and a Lithuanian to the board of Ukrzaliznytsia directors. However, these guys also managed to enrich themselves on the dying railway transport of Ukraine, without bringing any benefit.
Citera
2022-11-07, 13:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Den som baxnar mest är vi som inte köper msm propaganda orkestrerad av USA. Propagandan har sjunkit till så låg nivå att ribban är redan på marken.
Citat:
Funny att använda Aftonbladet som är den minst trovärdiga och med mest Bias som källa.....funny. Aftonbladet ! ! 😁
Citat:
Jag läser dagligen ryskproducerade nyheter vilket knappast du gör. Google översätt är riktigt bra.

Det förvånar mig inte. Det förklarar allting.

Om vi gör en jämförelse. Finns det någon rysk media som är mer trovärdig än svensk nyhetsmedia?

Om vi jämför rysk statlig media med svensk statlig media. Vilka är mest trovärdiga?
Senast redigerad av -Info- 2022-11-07 kl. 14:13.
Citera
2022-11-07, 13:50
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Väldigt bra. En i artikeln länkad video som (antar jag) ett ryskt TV-program (med självinsikt) har gjort var också väldigt talande:
https://www.youtube.com/watch?v=438sGy9IE58
Den jämför allmänhetens agerande i USA och Ryssland. I Ryssland sitter en man (av etniskt ryskt ursprung och utan missbrukarutseende om det har någon betydelse) och vrider sig i smärtor i timmar på gatan, utan att folk som går förbi stannar för att kolla hur det är med honom. I USA stannar närmaste förbipasserande direkt och kollar hur det är med killen. Extremt stor skillnad. Sverige ligger nog i mitten mellan dessa två extremer. Jag tror även New York City skulle hamna mer åt det svenska hållet (inte lika många bryr sig) för att vara uppriktig. Men på få ställen i världen bryr sig folk så litet om sin medmänniska som i Ryssland. Sköt dig själv och skit i andra, in deed.
Ja det verkar vara ett typiskt ryskt beteende! Vi har ju sett massor av klipp från kriget där man helt skiter i sårade kamrater och bara lämnar dom, även då de flyr med fordon med gott om plats lämnar man sina egna och bra kör därifrån.

Fullständig empatilösa varelser...
Citera
2022-11-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom hjälper tillräckligt.

Det är därför det går så dåligt för ryssarna då?
Citera
2022-11-07, 13:54
Medlem
Citat:
När du ligger ännu tydligen på kiss och bajs stadiet med typ "väskbajsaren i Kreml som en riktigt Putinrunkare" osv slösar jag inget krut på dig.
Men kvarstår och inte ur någons agenda att Ukraina har nasse regementen.

Det märks, och får väl då be om ursäkt om jag kränkte den gudomlige fuhrern i Kreml? Oavsett så är nazismen utredd inom i synnerhet Wagnergruppen så du bevisar bara att det hela är ett påhittat svepskäl från Kreml som i själva verket inte har något som helst med detta krig att göra.

Som sagt du är inte ens trea på bollen och vi har redan passerat ”nazister” och ”terrorister” och är nu inne på ”satanister” så om du idag istället kanske satsar på ”utomjordingar” eller varför inte ”zombier” så kanske du är up-to-date när Kreml byter narrativ nästa gång vilket enligt tidtabellen brukar vara efter en sådär 6-8 veckor. 🤡
Citera
2022-11-07, 14:04
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Vad har du tagit? Eller blir du så på en energidryck?

Det är förmodligen du som är ryss.
Nej. Det är inte jag som är ryss.

Ditt påstående är helt befängt. Speciellt om att Ryssland skulle använda kärnvapen mot andra länder än Ukraina. Det är 0% chans för det.
Putin kommer ta till taktiska kärnvapen mot Ukraina och inte omöjligt mot andra länder.
Tror Putin tänker ge oss en julklapp i December, som vi aldrig glömmer.
Det är en taktik rysstroll använder. Ni skriker om kärnvapen om och om igen, i tusentals inlägg. Precis som nazisterna i rysk propaganda-TV. Ett desperat sista skrik från ett totalt inkompetent och misslyckat Ryssland. Ett patetiskt försök att att framstå som hotfulla.

Men ni lurar ingen.

Det blir inga kärnvapen. Iaf. inte från rysk sida. Och så är det.

Man kan inte göra annat än att skratta åt det. Därför skrattar vi åt det.

Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det där ser gammalt ut. Mycket löv, inga höstfärger.
Men kära nån... Det är barrskog, kamrat. Har du hört talas om barr?

T.ex. folk som köper en julgran i december, före jul. Har julgranen tappat sina löv på julafton?

Ukraina är dessutom långt söderut från Sverige. Videon är troligtvis filmad förra veckan.
Senast redigerad av NukeTheWhales 2022-11-07 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in