2022-11-07, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Den omröstningen handlade inte om huruvida Krim skulle fortsätta vara en del av Ukraina eller inte, utan om huruvida Ukraina skulle fortsätta vara en del av Sovjetunionen eller inte.

Ja, och Krim ville det. Eller ja, samtliga oblast i enskilt och som helhet ville tillhöra Ukraina.

Citat:
Och det vara bara en minoritet, 37%, av väljarna som visade aktivt stöd för Ukrainas utträde ur Sovjetunionen.

54% enkel majoritet.
Citat:
Hur många av dessa 37% som ville att Krim efter det skulle utträda ur Ukraina går inte att utläsa ur det folkomröstningsresultatet - det är bara grundlös spekulation du sysslar med.

0%

Citat:
Däremot vet vi alltså från tre andra folkomröstningar (1991, 1994 och 2014) att en överväldigande majoritet Krimbor ville distansiera sig från Ukraina och närma sig Ryssland.

Objektivt falskt.

Du börjar bli lite tröttsam med din känslor och rysstrollnigar.

Kan du länka en legitim, av alla inblandade parter och med ett internationellt erkänt resultat så tar vi det därifrån.
Citera
2022-11-07, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Det är för att du inte argumenterar, du slänger ur dig grejer utan att förklara. Gör ett försök istället för att skriva de svåra orden "intressant psykologiskt fenomen".
Tack snälla för att du bevisar min poäng.
Citera
2022-11-07, 05:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
När jag gjorde lumpen (pansar) räknade våra befäl också in såna funktioner som broläggare, bärgare, transportörer (lastbilar). Jag vet inte om de var slarviga.
Låter lite slarvigt, broläggare och bärgare tror jag räknas som ingenjörstrupper.
Citera
2022-11-07, 05:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4oBAJo/full-rysk-soldat-satte-eld-pa-nattklubb-i-kostrova
Ny självsanerar ryssarna
😗
"Den 3 500 kvadratmeter stora nattklubben totalförstördes i branden. Den var populär bland soldater och låg bredvid en militärakademi."
Hoppas att dödstalet stiger.
Citera
2022-11-07, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Hur tror du revolutioner och upplopp har startat?
För att går bra i landet?
Att leva i misär får ingen medborgare att hylla sin ledare.
Folket reagerar vanligtvis mot den eller dem de uppfattar orsaka misären, i fredstid brukar det väl innebära den politiska eller ekonomiska makten. I ofärdstider är det mer beroende på ifall landet uppfattas som försvarande eller inte, uppfattar man sig som försvarande vänds ilskan oftast mot de som anfaller.
Citera
2022-11-07, 06:38
Medlem
Knut-Annes avatar
Anatolij Karpov mystiskt skadad
Schacklegendaren Anatolij Karpov, 71, ska ha skadat sig i en ”incident” utanför det ryska parlamentet duman.
Nu förekommer spretiga uppgifter om hans tillstånd.
Men också om huruvida ”incidenten” var en olycka eller en attack.

Den ryska tidningen Izvestia uppgav tidigare i veckan att Karpov blivit inlagd på sjukhus i Moskva med allvarliga hjärnskador och benbrott efter en fallskada utanför det ryska parlamentet duman.
Affärsmannen Andrej Kovalev uppgav på meddelandeappen Telegram att Karpov hittades utanför duman efter ”en attack”.
De uppgifterna tillbakavisades sedan av Karpovs dotter Sofia som uppgav att han ”hade ramlat”.
Flera ryska sajter har i sin tur rapporterat att Karpov ”var full och trillade”.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/15Mp3M/anatoly-karpov-hittad-skadad-utanfor-duman

Attackerad, trillat eller full?
Citera
2022-11-07, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag må vara både pantad och dum i huvudet men jag har ganska bra koll på rysk industri, den har avlönat mig fram till ungefär i början av året.

Du borde nog läsa på lite om BRICS inflytande.
I mars hävdade anhängarna att BRIC skulle ta över världen och att dollarn skulle kollapsa.

Därefter har både Indien och Kina vänt Ryssland ryggen så att några Monopolpengar skulle ta över världsmarknaden ses som osannolikt, det har heller inte hänt. Dollarn har t.o.m stärkts

Det är kört för Ryssland, all dess industri håller sakta på att dö.
Känner du till någon ryska förädlad produkt som säljs i väst? Har du någon sådan produkt i ditt hem?

De ickeförädlade produkterna finns att finna på andra ställen än i Ryssland, tror du att Rysslands pyttelilla ekonomi påverkar hela världen?
Nej..jag har ingen dammsugare från ryssland..däremot använder miljardtals mäniskor rysk energi, skog, malm, foder, gödsel, vapen.
Viktigare än tvättmaskiner va?
Citera
2022-11-07, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Ja helvete! 12 sårade och 29 överlevande!😬 jävlar vilken massaker!
Är det inte dags för något land nu att invadera Ryssland för att skydda dess befolkning?
Vi har ju folk i tråden som anser en liknande händelse i Ukraina gav skäl för Ryssland att invadera.
Citera
2022-11-07, 06:51
Medlem
Jag undrar hur alla dessa fega smutsiga ryssar som dragit från deras kæra moderland øverlever utanfør rysslands grænser. Inte fan kan de få jobb eller ?
Citera
2022-11-07, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Så bara för att vi har negativ trend så går allt åt skogen? Tror du på alla domedagspersoner som säger att jorden ska gå under varje år?
Jag frågar för jag vill höra din analys om när det går åt helvete. Jag kan erkänna att jag kan inte allt så förklara gärna vad som gör denna kris värre än tidigare kriser.
Tror du att EU sitter i krismöte efter krismöte för skojs skull?
Skenande el och bränslepriser, skyhög inflation, skyhög skuldsättning, flyktingkris, hög arbetslöshet, räntor som går rakt upp, energibrist.
Det är ju ingen ände på det.
Senast redigerad av Snauzzer 2022-11-07 kl. 07:06.
Citera
2022-11-07, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, och Krim ville det. Eller ja, samtliga oblast i enskilt och som helhet ville tillhöra Ukraina.
Frågan de röstade om var inte om de "ville tillhöra Ukraina". Du får sluta ljuga om det nu. Du kan inte debattera bara genom att påstå motsatsen mot vad jag informerar om.

https://www.youtube.com/watch?v=ohDB5gbtaEQ&t=70s
Citera
2022-11-07, 06:56
Medlem
Och sedan blir det vår och energipriserna sjunker samtidigt som räntorna sänks pga mindre ekonomisk aktivitet och lågkonjunktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in