2022-11-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vilka kurvor pekar åt rätt håll i EU?

Så bara för att vi har negativ trend så går allt åt skogen? Tror du på alla domedagspersoner som säger att jorden ska gå under varje år?
Jag frågar för jag vill höra din analys om när det går åt helvete. Jag kan erkänna att jag kan inte allt så förklara gärna vad som gör denna kris värre än tidigare kriser.
Citera
2022-11-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Brickländerna kollar hur jävla illa det går för EU att bli utan energi, som nu får förödmjuka sig att tigga gas och olja från andra ställen i världen.
Är du så pantad att du tror att att andra länder är så jävla dumma i huvudet som EU är.
Det är inte dammsugare dom köper av ryssland, det är mat gödsel och energi.
EU har gjort tidernas största självmål.

Putin är lika beroende av intäkterna från EU som om 3-6 månader är HELT borta. Det finns alltid en annan sida av myntet.

Då bör sanktionerna slå till med full kraft. Hur skall Putin kunna täcka upp för det massiva intäktsbortfallet?????
Citera
2022-11-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom måste visa framgång i kriget när dom skickat så mycket.

Det har dom
Citera
2022-11-06, 21:39
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Vintern lär slå hårt mot de dåligt utrustade / försörjda ryska styrkorna . Köldskador och hunger lär ta på resurserna . Allt Ukraina behöver göra är att fortsätta slå mot de de redan usla logistiska kedjorna
.

Läser du överhuvudtaget vad som händer i Ukraina, det är ju Ukrainska befolkningen som famlar i mörker och har inte ens vatten att dricka och fryser varje dag lite mer än igår. Stackar Ukrainare, men jag skyller på f.d. cirkusartisten Zelensky samt Bidenadministationen och MSM.

Och sen en stor skillnad; I väst tycker bara hälften av invånarna i gängse land om sin ledare. I Ryssland stöds han mer än till 90%. Sen kan msm påstå vad dom vill.
Senast redigerad av guuben 2022-11-06 kl. 21:41.
Citera
2022-11-06, 21:40
Medlem
Nihennas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4p26p/tetyana-mudryenko-protesterade-mot-ryssland-hangdes

Citat:
Sjuksköterskan Tetyana Mudryenko vägrade acceptera Rysslands ockupation.

Hon stod framför trupper och skrek: Skadovsk är Ukraina!

Dagar senare drogs hon ut på gatan och hängdes, skriver Financial Times.

Ryss-Orcernas lydhundar i Ukraina hänger en sköterska framför rådhuset bara för att hon protesterar mot ockupationen. Men glöm inte, det är Ryssland som är de goda i den här konflikten enligt vissa
Citera
2022-11-06, 21:44
Medlem
Citat:
Kom igen nu. Klart de har resurser till det. Många kan hjälpa dom kina, Indien, Syrien, erdogan. M.fl

Vi kan inte tro att väst kan styra överallt.

Ser du att de länderna står i kö för att hjälpa Putin?
Citera
2022-11-06, 21:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Vintern lär slå hårt mot de dåligt utrustade / försörjda ryska styrkorna . Köldskador och hunger lär ta på resurserna . Allt Ukraina behöver göra är att fortsätta slå mot de de redan usla logistiska kedjorna

Det stora problemet jag ser är hur Ukraina ska hantera mängden desertörer och krigsfångar . De kan ju inte hantera dessa på " ryskt " maner eftersom de har västs ögon på sig och är beroende av västs stöd .

Fångarna är bara att bussa iväg till Polen och liknande. Enklaste är ju att göra som skåningarna, skjut, gräv och tig, ge fan i att filma bara.
Citera
2022-11-06, 21:47
Medlem
Citat:
Kom igen nu. Klart de har resurser till det. Många kan hjälpa dom kina, Indien, Syrien, erdogan. M.fl

Vi kan inte tro att väst kan styra överallt.

Kan du peka ut något specifikt eller går du bara på magkänsla?
Du påstår massa och jag undrar om du har belägg för dina påståenden.

Frågar lite för min egen skull då jag kanske får lära mig nåt nytt(en ny pusselbit i det hela) men jag vill också hjälpa dig
Drömmen vore att du pekade ut tillverkning av ett specifikt stridsfordon där man kunde se hela specen och vilka företag som tillverkade exempelvis optiska riktmedel, FCS, och övrig elektronik.
Har svårt att se att Ryssland i dagens ekonomiska läge skulle kunna slåss mot övriga världen om den begränsade processtillverkningen. Skeptisk till jag ser mig motbevisad.
Citera
2022-11-06, 21:47
Medlem
Kadeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
https://youtu.be/jVvgnHxJoSY

Ca 30 min lång video från Kraken som visar deras roll i befrielsen av Kharkiv. En del videomaterial har visats förut. Bla ses ryska motattacker med stridsvagnar decimeras och en hel del strider inne i städer/byar.

Tack för länken! Denna har man väntat på sen igår. Hade inte väntat mig någon annan video än denna, proffs som förstör ryssens styrkor och lumpfordon

Kadek
Citera
2022-11-06, 21:49
Medlem
Om du ryssarna befäst kherson hårt - kan dom inte bara få va där o så skär man av all tillförsel
så att dom blir migranter som skaffar ett nytt liv där om dom inte vill ge upp eller åka hem
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Ja, Ryssland har tagit en femtedel av Ukraina.
Enligt ryska källor så retirerade Ryssland på ett par fronter men som nu har återtagits eller tas åter.
Ryska officiella orsaken var att det skulle blivit för kostsamt att hålla stafen Lyman så man drog sig hellre tillbaka men att Ukraina led stora förluster ....det blev där en s.k. Pyrrhus seger för Ukraina.
Och i Kherson har Ryssland byggt upp ett hårt försvar...en dåre skulle försöka bryta sig över Dniepr.
Tvärtom, jag tror att Ryssland behåller sina positioner i Kherson city.
Det råder dålig moral i delar av Ukrainska armén, polska frivilliga soldater har hamnat i beskjutning mot Ukrainska dito pga meningsskiljaktigheter. Inte bra nyheter att förmedla i Polen.

Märkligt att du kan sitta och fabulera ihop sådana idiotier, det där har inte hänt. Däremot vet vi att kadyroviter och buryatier har haft skärmytslingar över tvättmaskinerna. Nej, dina fantasier har inte hänt. Ju sämre det går för ryssen, ju mer börjar han ljuga verkar det som.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Läser du överhuvudtaget vad som händer i Ukraina, det är ju Ukrainska befolkningen som famlar i mörker och har inte ens vatten att dricka och fryser varje dag lite mer än igår. Stackar Ukrainare, men jag skyller på f.d. cirkusartisten Zelensky samt Bidenadministationen och MSM.

Och sen en stor skillnad; I väst tycker bara hälften av invånarna i gängse land om sin ledare. I Ryssland stöds han mer än till 90%. Sen kan msm påstå vad dom vill.

Du är en mycket sjuk människa som skyller på ett av offren. Den är den ondskefulle diktatorn i Kreml, hataren av människor, som bär ansvaret för allt lidande. Vår viktigaste uppgift är att försöka döda Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in