2022-11-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Att bedöma och spekulera om Rysslands ljusa framtid genom att hävda att ” Putin ser lugn och nöjd ut” visar att du inte är inte den vassaste kniven i lådan, kanske t.o.m. den slöaste?

Resten av din ”analys” ligger på samma nivå, och att dessutom hylla de ryska soldaternas våldtäkter av kvinnor, barn och män diskvalificerar dig som människa.

Du är en förbannat obehagligt varelse. Är du av rysk eller serbisk härkomst?
Vassaste kniven? Jag tror inte du förstår varför Putin ser lugn och nöjd ut. Allt väst hittils gjort har spelat honom i händerna. Relationerna med Kina har stärkts, BRICS och Shanghai Cooperation Organisation (SCO) likaså. Ryssland har införlivat fyra historiskt ryska regioner i federationen, EU:s och USA:s ekonomier går åt helvete medans Rysslands klarat sig och nu växer, västs sanktioner och hat mot ryssar har enat folket och gjort det lättare att mobilisera.

Nej, jag svensk med rötter hos mina vikingar och jag väljer själv mina konflikter och krig. Du därimot är för mig ett främmande element, hjärntvättat av amerikansk propagana och popkultur.
Citera
2022-11-06, 13:49
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Historiskt så betyder det hårdare motstånd,

Du svarade på vad det historiskt betyder att slå ut elnätet. Varför resonerar ryssarna att ett utslaget elnät = mindre motstånd. När jag personligen också misstänker att ett utslaget elnät skapar en större stridsvilja bland den ukrainska befolkningen.

Hur tänker Ryssland där egentligen? Tror de att befolkningen ska frysa så mycket att de inte vill kriga längre?

Dammen vid Cherson sägs nu vara skadad, träffad av en Himars-robot: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ryssland-uppger-att-damm-skadats-utanf%C3%B6r-cherson/ar-AA13Nczz?ocid=msedgntp&cvid=03313ddcd3a34dd9802c9e 7f787d5e83
Senast redigerad av Hegamon 2022-11-06 kl. 14:27.
Citera
2022-11-06, 13:50
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Tja, jag är pro-tysk och det går inget vidare i Tyskland ekonomiskt.

Du får sluta läsa ukrainsk propaganda om ryska förluster. Ryssarna håller linjerna sedan länge och det är ukrainarna som kastar in soldater i små självmordsoffensiver.

Då ryssarna är färdig med sina 300 000 soldater blir det troligast en offensiv av dom och då kanske du får njuta av ryska förluster men även förfasa dig över nya förlorade landområden för Ukraina.

Bäst tycker jag vore att förhandlingar kommer igång så att detta avslutas, det ukrainska folket har lidit tillräckligt och vintern blir inte kul för dom. Inte för oss heller ekonomiskt som måste ta hand om migrationsvågen.

Bra att det finns några vuxna i rummet bland alla fjortisar.
Dom här antiryssarna har noll koll på vad som är anledningen till kriget och vad har hänt sen februari eller förra veckan och inte ett hum om vad troligen sker inkommande tid.
Bidentroll kunde man kalla dom, hitsända av MSM.
Bidentroll😁
Apropå sanktionerna mot Ryssland; det finns en rolig YT när Putin berättar en historia om pappan och pojken i en tysk familj.
Citera
2022-11-06, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Vilken chans ger du att förhandlingar leder till den enda acceptabla lösning - Att Ryssland lämnar Ukraina?
Förhandlingar eller världskrig och det är upp till EU att välja. EU måste också välja om man vill stå på egna ben eller ingå handelsblock med USA som kommer att suga det sista ur oss. Ryssland kommer mest troligt att lämna Ukraina efter en tid men behålla de historiska områderna som gavs bort av Sovjet. Ukraina skulle ha vårdat gåvan och arvet ifrån Sovjet istället för att låta råskinn från västra Ukraina styra med hat. Det där gäller vårt land med, vi måste vara försiktiga med våra nya etniska grupper och inte låta våra råskinn komma till makten och sätta oss i inbördeskrig.
Citera
2022-11-06, 13:52
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
1 person säger= inte bevisa på något annat än att 1 person sagt.

Hittar du inget sammstämmiga oberoende uppgifter = du har nog bara blivit tagen i röven av fjortis rysstrollen... igen.
Du menar att ukrainska regeringsföreträdares uttalande i brittisk press i själva verket skulle utgöra en rysk operation? Märkligt då att det inte kommit något fördömmande av uttalandet/det ryska fjortistrollet från ukrainska myndigheter.

Citat:
Since mid-May, at least 11 pro-Russian collaborators have met messy fates — some of them fatal, not all of them formally claimed by Ukraine.

But in August alone, they featured car bombs, a suspected poisoning, and a deputy mayor shot dead just outside his home.
https://www.businessinsider.com/ukraine-russia-collaborators-got-rewards-but-now-hunted-down-2022-9
Citera
2022-11-06, 13:55
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Förhandlingar eller världskrig och det är upp till EU att välja. EU måste också välja om man vill stå på egna ben eller ingå handelsblock med USA som kommer att suga det sista ur oss. Ryssland kommer mest troligt att lämna Ukraina efter en tid men behålla de historiska områderna som gavs bort av Sovjet. Ukraina skulle ha vårdat gåvan och arvet ifrån Sovjet istället för att låta råskinn från västra Ukraina styra med hat. Det där gäller vårt land med, vi måste vara försiktiga med våra nya etniska grupper och inte låta våra råskinn komma till makten och sätta oss i inbördeskrig.
Förstår du inte hur ofantligt barnsligt det låter med denna inställning? " Antingen förhandlar ni på våra villkor eller så startar vi världskrig"
Låter som en facist som gått vilse i sandlådan och får ett vredesutrbrott när andra inte låter han ta allt han vill.
Citera
2022-11-06, 13:58
Medlem
%s avatar
Citat:
Vassaste kniven? Jag tror inte du förstår varför Putin ser lugn och nöjd ut. Allt väst hittils gjort har spelat honom i händerna. Relationerna med Kina har stärkts, BRICS och Shanghai Cooperation Organisation (SCO) likaså. Ryssland har införlivat fyra historiskt ryska regioner i federationen, EU:s och USA:s ekonomier går åt helvete medans Rysslands klarat sig och nu växer, västs sanktioner och hat mot ryssar har enat folket och gjort det lättare att mobilisera.

Nej, jag svensk med rötter hos mina vikingar och jag väljer själv mina konflikter och krig. Du därimot är för mig ett främmande element, hjärntvättat av amerikansk propagana och popkultur.
Har du läst på telegram att ryssens ekonomi växer? För det stämmer naturligtvis inte.
"According to independent analysis by the World Bank, International Monetary Fund and The Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD), 2022 will be a bad year for the Russian economy. Gross Domestic Product (GDP) is expected to drop by at least 5.5% in the best scenario to almost 9% in the worst scenario."
https://www.consilium.europa.eu/en/infographics/impact-sanctions-russian-economy/
Citera
2022-11-06, 14:00
Medlem
sherms avatar
Citat:

Det är rimligt att vi börjar tala om dessa fenomen som varande just produkter av amerikansk imperialism. Standard bland automatona natohjon att insinuera att man skulle vara ryss eller serb av den enkla anledningen att ens tanke är fri snarare än fjättrad av amerikansk propaganda.

På tal om lättheten i att mobilisera har de nu samlat 318.000 man, överskottet är frivilliga.
Citera
2022-11-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Du svarade på vad det historiskt betyder att slå ut elnätet. Varför resonerar ryssarna att ett utslaget elnät = mindre motstånd. När jag personligen också misstänker att ett utslaget elnät skapar en större stridsvilja bland den ukrainska befolkningen.

jo, inte heller är de särskillt framgångsrika, utan det handlar nog mest om att man misslyckats med samtliga militärstrategiskt militära mål, och är inte i någon position (kan vara så att man konstaterat att man aldrig kommer uppnå en position där man har en chans på de, tex slå ut militär ledningsförmåga, luftherrävlade, förhindra ukrainska militära förband från operativ förmåga etc,) och då finns bara civila mål/terror kvar.

Citat:
Hur tänker Ryssland där egentligen? Tro de att befolkningen ska frysa så mycket att de inte vill kriga längre?
oftast så är den enklaste förklaring den rätta, och "de gör allt de kan" för att uppnå sina mål med invasionen pekar ju på resonemanget ovan är korrekt.

Citat:
Dammen vid Cherson sägs nu vara skadad, träffad av en Himars-robot: https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ryssland-uppger-att-damm-skadats-utanf%C3%B6r-cherson/ar-AA13Nczz?ocid=msedgntp&cvid=03313ddcd3a34dd9802c9e 7f787d5e83

de kommer säkerligen fortsätta med sin terror mot civilbefolkningen , tills de inte har den möjligheten längre, den är dock oerhört meningslös och den kommer kosta ryssland ett par extra generationer av lidande.
Citera
2022-11-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm

På tal om lättheten i att mobilisera har de nu samlat 318.000 man, överskottet är frivilliga.

Och huruvida det är 318.000 man har du ingen aning om i detta propagandakrig, och även om de är några stycken så har de dålig utbildning och utgör basen för ryssarnas kanonmat.

Jättefint jobbat av Putin.
Citera
2022-11-06, 14:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
EU:s och USA:s ekonomier går åt helvete medans Rysslands klarat sig och nu växer.

Nej. Rysslands ekonomi krymper:

Citat:
Russia's economy shrinks 5% year-on-year in September -economy ministry

"Russia's economy shrank by 5% on an annualised basis in September, the economy ministry said on Thursday."

"Western sanctions and the fallout from Russia sending tens of thousands of troops into Ukraine in February have pushed the country into recession."

"The ministry said Russia's economy was 4.4% smaller in the third quarter of 2022 compared to the same three-month period of 2021."

https://www.reuters.com/markets/europe/russias-economy-shrinks-5-year-on-year-september-economy-ministry-2022-11-02/
Citera
2022-11-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du menar att ukrainska regeringsföreträdares uttalande i brittisk press i själva verket skulle utgöra en rysk operation?

Bra att vi är överrens om att det handlar om ett utryck, inte som när ryssarna säger att de "bara ska befria ukraina" och resultatet är 1000-tals mördade civila i massgravar.

förstår du skillnaden mellan att dra slutsatser baserat på "jag säger" kontra "jag gjorde"?

Citat:
Märkligt då att det inte kommit något fördömmande av uttalandet/det ryska fjortistrollet från ukrainska myndigheter.

varför , det är ju inte en rysstrollning, rysstrollningen är ju att det ska ha skett 1,10,100,1000 tals? med avrättningar och slakt av rysska terrorister, för det har det ju inte....

Citat:
https://www.businessinsider.com/ukraine-russia-collaborators-got-rewards-but-now-hunted-down-2022-9

är man myndig nog att bryta mot lagen, så är man myndig nog att ta sitt straff, eller tycker du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in