2022-11-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Som vanligt skev vinkling från västmedia:

"Xi agreed that both leaders "jointly oppose the use or threat of use of nuclear weapons" over Ukraine, according to a readout by the state-run Xinhua news agency, though he refrained from criticising Russia or calling on Moscow to withdraw its troops."
https://news.yahoo.com/xi-tells-scholz-china-germany-013737448.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAANzK rm-I0Z-zglqbvD7q6zSn2LxmlGMXGCPXr8jWEH_VIQqphn7iAcno1xCRp dd-m9VB70Bs9TXzwK A5XtXI18jw0HoGGCAyN-jLzDaH9KzjrkuLtx72egGr_urrIv9u5szPAMcLIAXWPP7pxOJ5 l1Z0CtYVEjeUUfGgBkX8zGmo

Intressant hursomhelst.
Alla Puainkramare i tråden känner sig säkra på att Kina kommer att rädda Ryssland. Det är en utopi av oändligt många skäl.
Att försiktiga Kina överhuvudtaget uttalar sig mot Putin är ett väldigt starkt bevis på att Putin inte kan förvänta sig att de kommer att hålla honom under armarna för att undvika den ryska kollapsen.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Medvedevs son bodde dessutom i USA ända fram tom 5 juni då jänkarna slängde ut honom:

https://thebarentsobserver.com/en/life-and-public/2022/06/i-hate-them-they-are-bastards-and-scum-they-want-death-us-russia

Svårt att veta om de verkligen tror att de har rätt att suga ut väst samtidigt som de krigshetsar mot oss.
Eller om de verkligen tycker att för dem, eliten, så gäller ingen som helst anständighet.

Det understrukna är jag övertygad om. Ingen skam, ingen moral, ingenting.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
"Ryssland hotar Norge"

Jag tror att även spänningen mellan Sverige och Ryssland kommer att öka dramatiskt framöver. Jag tror att svenska myndigheter, MUST m fl kommer att låta proryska demonstranter att demonstrera på gatorna likt i Tyskland för att på så sätt lätta på trycket och samtidigt lugna ner ryssarna. Det kan vara ett sätt att förvirra ryssarna också.

Så bli inte förvånade om ni ser ryska/ kommunistiska flaggor på gatorna snart

Skämtar du? De enda flaggor ryssar behöver är vita.
Citera
2022-11-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Då jag under många år, ända fram till i början av året, jobbat i Ryssland under många år med industriutveckling kan jag konstatera att allt är korrupt, från låg till hög.

Det är inte förunnat eliten, Ryssland är helt och hållet baserat på korruptionsekonomi.
I Ryssland är det ett normalläge, det är bara att gilla läget eller åka därifrån.

Det är skälet till att Ryssland fortfarande är på 1800-talet utanför de asfalterade områdena, inte en enda rubel satsas på landets utveckling. Värre kommer det att bli nu när rubeln har blivit Monopolpengar.

Sammanfattningsvis är det ett jävla rövarsamhälle där man inte kommer någonstans utan mutor och vodka.

Bra analys. Instämmer helt.
Citera
2022-11-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
En undersökning från precis innan invasionen 2014. En siffra som stadigt gått nedåt.

https://www.kiis.com.ua/?lang=eng&cat=reports&id=236&page=1

Sedan får du förklara för mig varför under Rysslands val så i Krim så fanns bara två alternativ att välja mellan.

Varför fanns det inte att stanna hos Ukraina för befolkningen?

https://fivethirtyeight.com/features/many-signs-pointed-to-crimea-independence-vote-but-polls-didnt/
Den undersökning du referar var betald och beställd av EU, Nederländerna och The National Endowment for Democracy, så metodiken blev nog därefter. Den handlade dessutom inte om återförening av Krim med Ryssland, utan om folk ville att Ryssland och Ukraina skulle gå ihop till en stat. Det är en helt annan frågeställning. Folk på Krim ville lämna Ukraina och ansluta sig till Ryska federationen, de ville inte ta med sig Ukraina in i Ryssland.

Så varför fanns inte alternativet att lämna Ukraina med i undersökningen?
Citera
2022-11-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är eliten som ska leda genom exempel, vilket de iofs gör, på sitt genomkorrupta vis.
När vanligt folk ser att eliten stjäl, plundrar och mutar sig fram med rena gangstermetoder så kommer såklart de göra likadant.
Det enda som skett under putler är att elitens härjningar är mer dolt än på 90-talet, det är numera ett statsunderstött gangstervälde och den som står putler närmast kan stjäla mest obehindrat.
Så är det, det är ett system som härrör från kommunisttiden som aldrig kommer att gå ur ryssarna.
Citera
2022-11-04, 19:03
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Min ledare är inte Putin utan jag har en egen dvärg här i landet, Kristersson har jag för mig att han heter.

Jag tror jag hoppar över resten av kommentarerna, det är väl 15 kvar. Inget intressant och i ditt innehöll ingentig om konflikten i Ukraina.

Ni är osäkra på er ståndpunkt och det är därför ni reagerar så starkt. Det är synd om er.

Nej, människor reagerar starkt p.g.a Putins imperialistiska invasion utav Ukraina och dess befolkning som nu lever i en misär och ett lidande vi inte kan ta in fullt ut. Det är mänskligt att reagera över detta förstår du. Det är faktiskt dig det är synd om som inte ser detta.
Citera
2022-11-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Den undersökning du referar var betald och beställd av EU, Nederländerna och The National Endowment for Democracy, så metodiken blev nog därefter. Den handlade dessutom inte om återförening av Krim med Ryssland, utan om folk ville att Ryssland och Ukraina skulle gå ihop till en stat. Det är en helt annan frågeställning. Folk på Krim ville lämna Ukraina och ansluta sig till Ryska federationen, de ville inte ta med sig Ukraina in i Ryssland.

hmm. folk på krim villa ju tillhöra ukraina,
https://en.wikipedia.org/wiki/1991_Ukrainian_independence_referendum

alla andra "teorier" är ju (precis som dina egna) kraftigt omstridda, ink de som är relvanta parter i målet, dvs ukraina, krim och ryssland.

du förstår väll på något plan varför krim inte är erkänt internationelllt som något annat än ukrainskt suvärnt teritorium, eller förstår du inte varför det är så? (jag har skrivit ut svaret till dig ovan)
Citera
2022-11-04, 19:15
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:

Sluta tramsa med dina egna ideer och ta fasta på vad FN säger!

Ukraina var och är en suverän stat sen långt innan 2014 då ryssarna annekterade Krim.

Punkt slut
Citera
2022-11-04, 19:29
Medlem
Vad gör Amnesty International - varför verkar dom inte för rysk deserting o amnesti för detta.
Vad är A I för något o vad gör de se behovet ovan

Var står FEMEN brudarna när det gäller Ukraina?
Citera
2022-11-04, 19:32
Medlem
Citat:

"Folk på Krim ville lämna Ukraina" påstår du nu, liksom Putin gjorde liksom Lavrov gjorde osv. och så dök det plötsligt upp gröna män från land 0 och hjälpte till lite..och plötsligt var Krim annekterat för att ryzzarna måste "rädda" de ryzzar som bodde där..
En lögn då, en lögn nu och en lögn för all framtid.
Citera
2022-11-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vad gör Amnesty International - varför verkar dom inte för rysk deserting o amnesti för detta.
Vad är A I för något o vad gör de se behovet ovan

Var står FEMEN brudarna när det gäller Ukraina?

Fan så jag stör mig på att ingen verkar kunna få korrekt info om detta krig relativt nära oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in