2022-11-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Kanske TT pojkvän var i lgh hos JJ , kanske därför TT var förbannad kanske och cyklade dit på natten ?

Är inte möjligt då TT ringde A innan hon skulle cykla hem
Citera
2022-11-04, 18:13
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Dränkte dom båda henne i badkaret kanske svårt att skrika under vatten, ljuden kom ju från badrummet och JJ sa ju själv till grannen att hennes vän hade ramlat där? eller så ett hårt slag mot huvudet med något hårt så hon svimmade av eller dog direkt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Jag tror att det hade hörts till grannarna om de fyllt badkaret med vatten. I lyhörda hus brukar sånt höras.
Citera
2022-11-04, 18:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
BOs sista stund i livet måste ha varit fruktansvärd.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja precis, det har jag också tänkt på. Sparkarna/ ljuden (eller hur det nu uttrycktes i media) som hörts till vänster om lägenhetsdörren, kanske sparkarna när TT kämpar för sitt liv. Hemskt och otäckt att tänka sig in i TT:s sista tid, när hon inser att inte kommer att överleva.

Hennes sista tid i livet måste ha varit fruktansvärd.

Alla förstår vilken hemsk dödsångest hon måste ha känt. BO kan mycket väl ha sparkat när hon kämpade för sitt liv samt att försöka väcka uppmärksamhet från grannar.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Är inte möjligt då TT ringde A innan hon skulle cykla hem

Ja vet man det, eller hur ???
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Eller serverat en spetsad avskedsdrink innan. En sista skål för kvällen innan hon åker hem och sedan blir det svart. Mgm verkar ju haft kontakter som levererat grejer förr enligt uppgifter i tråden.

Inte helt omöjligt att det har gått till så.

Det jag fortfarande stället mig frågande till är det 2:a samtalet som Tove gjorde till sin pojkvän. Det var ett röstmeddelande hon lämnade då han troligtvis sov vid tillfället.

Det har ju framkommit uppgifter om att när pojkvännen lyssnade på meddelandet på söndagsförmiddagen så ska det ha varit väldigt suspekta ljud i bakgrunden, och att det har föranlett hans känsla att nått allvarligt hade hänt Tove.

Där spricker nerdrogningsteorin lite, då Tove måste ha varit talför när hon ringde det andra samtalet. Frågan kvarstår också vad det var för bakgrundsljud - om det har varit de misstänkta som har hotat Tove under tiden hon ringde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
Grannarna till en av de misstänkta kvinnorna, som hörde dunsar i lägenheten under natten Tove försvann, frågar sig nu om de kunde gjort mer.

https://sverigesradio.se/artikel/grannarna-till-misstankta-kvinnan-det-kanns-jattetungt-om-det-hant-henne-nagot-dar-inne

Nu först börjar grannarna till Johanna undra om dom kunde gjort nått mera för att förhindra/stoppa det fruktansvärda som hände den hemska natten då Tove försvann.

Ja det är väl ganska naturligt. Om du har en granntjej på 19år som bor på våningen över dig och du hör tre kraftiga dunsar vad skulle du göra då? Grannen valde här att först ringa på men fick inget svar. Kort därefter träffar grannen på tjejen i trappen och frågar vad som hänt och hon svarar att en kompis ramlat i lägenheten och att hon själv nu ska till McD för att köpa mat till kompisen. Grannen väljer att skjutsa henne till McD. Vad hade du själv gjort? Krävt att få kolla i lägenheten så att hon inte har mördat någon där? Och om du gör det och ser grannens berusad väninnan (MH), kräver du då att då se så att ingen annan ligger död eller misshandlad i lägenheten? Själv tycker jag att grannen gjort mer än man kan begära efter tre dunsar.
Citera
2022-11-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja vet man det, eller hur ???

Ja man vet det, och hade polisen kopplat A's mobil till JJs lägenhet hade han nog också varit misstänkt
Citera
2022-11-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Förlåt, dialektal grej. Lenbakad så är man lite eljest redan från väldigt unga år. Navelsträng runt halsen, supande gravid morsa whatever.

Där jag kommer ifrån sa man "lengräddad" om de som var lite eljest, har nog själv inte använt det ordet sedan tonåren, man kan numera höra någon säga det då och då, inte så vanligt längre.
Citera
2022-11-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]

Det jag fortfarande stället mig frågande till är det 2:a samtalet som Tove gjorde till sin pojkvän. Det var ett röstmeddelande hon lämnade då han troligtvis sov vid tillfället.

Det har ju framkommit uppgifter om att när pojkvännen lyssnade på meddelandet på söndagsförmiddagen så ska det ha varit väldigt suspekta ljud i bakgrunden, och att det har föranlett hans känsla att nått allvarligt hade hänt Tove.

Där spricker nerdrogningsteorin lite, då Tove måste ha varit talför när hon ringde det andra samtalet. Frågan kvarstår också vad det var för bakgrundsljud - om det har varit de misstänkta som har hotat Tove under tiden hon ringde.

Eller så var det kanske inte bakgrundsljud (för det är väl inte helt bekräftat) utan just att hon lätt väldigt sluddrig som gjorde honom misstänksam, om hon då tidigare vid 1.40 inte låtit påverkad/full.
Citera
2022-11-04, 18:20
Medlem
Man tycker det borde vara dags kompisar och bekanta runt JJ och Tove att börja snacka vad bråket handlar om och vad Tove vad orolig för som fick henne att gå till Nöjet, tjejen hon letade efter. Att de inte kommit fram mer kring det är lite förvånande.
Citera
2022-11-04, 18:21
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Ja man vet det, och hade polisen kopplat A's mobil till JJs lägenhet hade han nog också varit misstänkt

Ja troligtvis har de väl kollat ?

Men hur det än är så behöver ju mgm inte varit själva med TT ?
Citera
2022-11-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]

Det samtal gjordes från tove till pojkvännen 2:30 och det är där Tidpunkten för människorovet enligt häktningsframställan: 02.30 sker också så polisen måste hört något allvarligt eftersom gör den samma tidpunkt. Något allvarligt måste ha hörts i bakgrunden helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in