Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Nopp, i väst finns ingen sådan barbarisk tradition!
Menar du att NATO har specialförband i Ukraina?
Och även om det, säkert finns ex-SAS där, så inte slösar Ukraina bort sådan kompetens på att skjuta sina egna soldater! Hävdar du att svenska SOG också skulle användas på en så barbarisk sätt?
Slava Ukraini!
Har inte väst "barbariska traditioner", nu kan jag ta upp tusentals exempel men det är inte topic, läs historia.
Även du får en överaskning senare då det mesta kommer upp till ytan då västs media börjar skriva sanningar igen. Under tiden får man söka andra källor om folk nu orkar.
NATO har folk i Ukraina. Nyligen erkände USA att dom till och med hade uniformerade soldater där för att inspektera "vapenleveranser". Vi har en massa polacker, fransmän och engelsmän och alla "före detta" NATO-soldater. Dom används oftas inte i offensiverna utan man skickar dom stackars nykläckta ukrainska soldaterna först. Legoknäcktarna inväntar resultat och bryter man igenom fortsätter dom. Nationalistbataljonerna har som jag skrev sin uppgift.
Nej, jag tror knappast att svenska soldater skulle ställa upp på sådant men vi vet vad brittiska soldater gjorde i Afganistan då dom hade sina sadistiska lekar med civilbefolkningen.