2022-11-04, 13:44
Medlem
Giant Squids avatar
Ska man bräcka Eddie nu så är det väl en Kenworth,äldre modell med motorn framtill som gäller, med en stor plyschinredd hytt baktill där man kan hångla med tjejerna. Undrar om en sådan skulle vara laglig?
Senast redigerad av Giant Squid 2022-11-04 kl. 13:47.
Citera
2022-11-04, 14:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag har C kort " på köpet" från 1984. Innan 84 fick man köra lastbil på B kort men inte yrkesmässigt.
När dom ändrade så räckte det att någon som ägde lastbil att man kört minst 100 mil.
Tyvärr missade jag rutan för TAXI, samma med det innan 84 , taxi hade ingen egen behörighet
alla kunde köra taxi.

Jo, det har jag också hört. Bara man kunde ”intyga” att man hade behovet så fick man med det krysset i rutan också.
Citera
2022-11-04, 14:49
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Vad är det för skitsnack. Alla kommuner har bussar som går minst en gång i timmen. Vad det gäller aktiviteter så är det väl utövande av musik (kultur överhuvudtaget) sport och idrott som är det huvudsakliga för svenska ungdomar.

Hehe. Ok.
Citera
2022-11-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Nej! Nu är det färdiglekt för Eddie och dom andra småungarna på vägarna! EU kommer förbjuda skiten! Inte en dag för tidigt!

Hoppas verkligen du har rätt
Citera
2022-11-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Dyraste a-traktorn hittills? Undra hur mycket sås den där tål...

Blev nyfiken och kollade runt lite på ämnet och den här stjärnan, som jag länkar till, hade enligt egen utsago lagt 200 000 på bara lacken.
https://www.youtube.com/watch?v=GurwhTfeSwo
Citera
2022-11-04, 16:34
Medlem
Vilken jävla leksak han har som 15 åring
Citera
2022-11-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Eddie Malmberg sitter alltså och kör en 10 ton tung lastbil som a-traktor, medans andra 15 åringar knappt kan hålla sig på vägen med en vanlig 740..

https://www.expressen.se/nyheter/eddie-15-har-en-lastbil-som-a-traktor-overkligt/
Visst, jag ska inte dra alla över en kam - den här killen verkar skötsam, men jag tycker inte det skulle kännas säkert och möta en lastbil med en LGF-skylt på med tanke på alla dödsolyckor som varit den senaste tiden.

Vad tycker ni om A-traktorer egentligen?
Jag tycker skiten ska förbjudas och ungdomarna kan gott återgå till att köra moppe.

Förbjud skiten. På vägarna ska köra riktiga bilar. EU kan komma att bötfälla Sverige om inte A-traktorer tas bort, SR nyhet imorse. Det kan komma att avgöras i EU-domstolen. Bara bra om ett förbud går igenom så slipper vi dessa skrotar på vägarna framöver.
Citera
2022-11-04, 17:21
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Eddie Malmberg sitter alltså och kör en 10 ton tung lastbil som a-traktor, medans andra 15 åringar knappt kan hålla sig på vägen med en vanlig 740..

https://www.expressen.se/nyheter/eddie-15-har-en-lastbil-som-a-traktor-overkligt/
Visst, jag ska inte dra alla över en kam - den här killen verkar skötsam, men jag tycker inte det skulle kännas säkert och möta en lastbil med en LGF-skylt på med tanke på alla dödsolyckor som varit den senaste tiden.

Vad tycker ni om A-traktorer egentligen?
Jag tycker skiten ska förbjudas och ungdomarna kan gott återgå till att köra moppe.
Är inte superimponerad av dessa fordon, speciellt när man hamnar bakom i en kö och folk inte vågar köra om.

Sen verkar ju till och med EU ha synpunkter på våra flata regler.

I min ungdoms glada dagar hade jag en kompis vars föräldrar hade åkeri och denne slyngel rattade en trailerdragare som EPA/A-traktor på helgerna. Där och då tyckte man ju att det var lite fränt, speciellt när man själv skumpade fram på cykeln.

I dag not so much.
Citera
2022-11-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Förbjud skiten. På vägarna ska köra riktiga bilar. EU kan komma att bötfälla Sverige om inte A-traktorer tas bort, SR nyhet imorse. Det kan komma att avgöras i EU-domstolen. Bara bra om ett förbud går igenom så slipper vi dessa skrotar på vägarna framöver.

Exakt förbjud skiten!! Vart är alla miljöfanatiker?? VÄLDIGT klimatsmart att flytta på 10 ton bara för att Eddie, 15, ska få leka!! Alla med bara en gnutta förnuft måste ju begripa att detta är vansinne och borde aldrig ha tillåtits.
Citera
2022-11-04, 17:37
Medlem
Citat:
Exakt förbjud skiten!! Vart är alla miljöfanatiker?? VÄLDIGT klimatsmart att flytta på 10 ton bara för att Eddie, 15, ska få leka!! Alla med bara en gnutta förnuft måste ju begripa att detta är vansinne och borde aldrig ha tillåtits.

Håller med men fan ta dig om du kör en för stor husbil som är c regad på vanliga b kortet. Då blir det böter. Men en 15 åring får köra runt i en stor lastbil det är lagligt.
Citera
2022-11-04, 17:44
Medlem
Citat:

Det är inte miljön jag tänker på. Kör själv diesel.
Men de har s k "roadblocks" som förtjänar en knuff ut i diket. Snorungar ska cykla vid den åldern och inte köra skrot på hjul.
Citera
2022-11-04, 17:54
Medlem
Vad ska grabben uppgradera till sen, när han nu startat med det värsta vrålåket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in