2022-10-07, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Antal federala fångar som sitter för brajrökning är noll. Se inte riktigt att detta är the winning ticket i en kollapsande ekonomi.

.
I bidens tal nämnde han att de med federala domar hindras från vissa anställningar och section 6 housing eller diverse statliga välfärdsprogram, eller möjligheten att rösta i de delstater som förbjuder fd dömda från att någonsin rösta igen. . Så genom att ge dem en pardon, kan de söka att "expunge record" och på så sätt återfå sina rättigheter.

Jag hoppas att detta besvarar din fråga
Grattis förresten. Hoppas att firats med tårta och champagne 🥂
Citera
2022-10-07, 20:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Kultens hopp är alltså att motståndarna ska fängslas. 😂

Fast om det blir så att de båda är i rättsliga problem lagom till 2024 vem ska vara deras ersättare?

Blir det kanske Marjorie Taylor Greene som blir deras presidentkandidat eller satsar de på Ted Cruz igen, eller vad tror du trots din trumpsexualitet så måste du väl ha någon form av åsikt?
Citera
2022-10-08, 08:01
Medlem
Citat:
Tydligen rör det sig om hela 6500 som nu får section 6. Fantastiskt! Det visste du inte. Du har ju svårt med siffror. Antagligen därför du ljuger om praktiken på investeringsbanken. Du vill mycket men saknar förmåga.
Du måste lära dig skillnaden mellan en fråga och ett påstående.
Hur går det med LADOK? Vi skulle ju visa vem som hade flest poäng! Glömde du bort det? Du slog ju vad om flera tusen.. 😂

Vi slår vad! Du får en hunka till kaffe om du ställer upp! Du får den om du bara visar ett enda poäng. Ingen tror att du ens klarat a- kursen.

Hur kan en människa vara så pass usel att den fantiserar ihop en persona på fb i syfte att framställa dig som bättre än andra? Oerhört låg nivå. Men stor humor. Du är värd en medalj för det. Ditt första inlägg på Fb är ju helt makalöst.

Ha det på lagret, seppo! 🤩

Som vanligt svävar du Jaffa-mannen iväg och sysslar med personangrepp i stället för att diskutera ämnet i tråden. Om du är så fascinerad av Seppo, starta en tråd om honom i lämplig avdelning och diskutera bäst du vill. Men i denna tråden rekommenderar jag dig att hålla dig till ämnet och diskutera Trump 2024.

Jag förstår dock att du flyr ifrån detta, både du, jag och Seppo med flera vet nu att det inte blir något 2024 för Trump, annat än i en orange sparkdräkt i ett federalt fängelse. Verkligheten har hunnit i kapp honom, likt den gjort för dig, Nixter, Dravkcab, Tokfrans, Vinkelhak mfl. Narcissisten med vuxenblöjor har till sist stuckit handen i kakburken en gång för mycket. För närvarande befinner han sig i fyra rättsprocesser och utredningar där alla har en potential, och kommer, att ge honom fängelse;

* Brott mot Espionage act m.m, med anledningen av dokument han stulit och förvarat på Mar-el-lago.

* Skattebrott, företagsbedrägeri, investeringsbedrägeri i New York, här delas nu åtalen i ett civilrättsligt och ett brottsmål mot honom.

* Otillbörlig valpåverkan och brott mot vallagarna i syfte att bedra Amerika och väljarna i Georgia.

* Anstiftan till Statskuppsförsöket den 6/1 inkluderande försöker att bedra väljarna i de Amerikanska folket, vallagarna och elektorssystemet genom både Navarros s.k Green Bay Sweep och att byta ut de legitima elektorerna till vad MAGA kallade Trump-elektorerna.

Utöver detta så har vi vad som framkommit, och ytterligare kommer att läggas fram av January 6 kommittén, där vad som nu förstås slutrapporten kommer att lämnas över för brottsutredning av åklagare.

Och då är detta förutom de drygt 20 andra rättsprocesser som antingen är civilrättsliga eller som ännu inte kommit lika långt i sin utredningsprocess. Så som exempelvis att han stämts’, var för sig, av tre olika Poliser för sin inblandning i Statskuppsförsöket den 6/1.

I allt detta har jag faktiskt en viss förståelse att du slutat diskutera ämnena i trådarna här på Flashback och i stället kastar dig över debattörer för att nedlåtande diskutera vad du tycker om dessa. Det finns liksom ingenting positivt att säga om Trump och hans framtid längre.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-10-08 kl. 08:57.
Citera
2022-10-08, 10:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag tycker nog att Seppo har uppvisat ganska goda kunskaper i gymnasiematematik och den matematik man lär sig första terminen på universitetet i fall man studerar till ingenjör eller ekonom. Ibland blir det fel som när han raljerade över att "infitesimal" var en statistisk term, när den i själva verket härstammar från matematisk analys, vilket de flesta bildade människor vet. Men även om det han skriver om matematik är rena självklarheter (för människor med avklarad gymnasieutbildning) så har han oftast rätt i sak och felen han gör brukar komma när han blir aggressiv och vill visa sig överlägsen.
Min favorit är att investeringsbankiren Seppo inte kan hålla koll på engelska räkneord som billion. Tänk dig att sätta ett sånt freak på att hantera riktiga pengar i en internationell bankvärld... Men det är viktigt för Seppo att leva ut sina framgångsfantasier. på Flashback. Vi får helt enkelt håna honom för det.

Det ska bli spännande efter midterms. Får se om Trump ställer upp. Själv hoppas jag mer på DeSantis denna gång. Även om Trumps period som presiden var den bästa i mannaminne är han ganska svårt åtgången av MSM och deras lakejer. Bara titta på detta forum. Han har ju till och med fått KLyban intresserad av att skriva nonsens och fascism i vartenda inlägg!
Senast redigerad av Japhy 2022-10-08 kl. 10:53.
Citera
2022-10-08, 10:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Som vanligt svävar du Jaffa-mannen iväg och sysslar med personangrepp i stället för att diskutera ämnet i tråden. Om du är så fascinerad av Seppo, starta en tråd om honom i lämplig avdelning och diskutera bäst du vill. Men i denna tråden rekommenderar jag dig att hålla dig till ämnet och diskutera Trump 2024.

Jag förstår dock att du flyr ifrån detta, både du, jag och Seppo med flera vet nu att det inte blir något 2024 för Trump, annat än i en orange sparkdräkt i ett federalt fängelse. Verkligheten har hunnit i kapp honom, likt den gjort för dig, Nixter, Dravkcab, Tokfrans, Vinkelhak mfl. Narcissisten med vuxenblöjor har till sist stuckit handen i kakburken en gång för mycket. För närvarande befinner han sig i fyra rättsprocesser och utredningar där alla har en potential, och kommer, att ge honom fängelse;

* Brott mot Espionage act m.m, med anledningen av dokument han stulit och förvarat på Mar-el-lago.

* Skattebrott, företagsbedrägeri, investeringsbedrägeri i New York, här delas nu åtalen i ett civilrättsligt och ett brottsmål mot honom.

* Otillbörlig valpåverkan och brott mot vallagarna i syfte att bedra Amerika och väljarna i Georgia.

* Anstiftan till Statskuppsförsöket den 6/1 inkluderande försöker att bedra väljarna i de Amerikanska folket, vallagarna och elektorssystemet genom både Navarros s.k Green Bay Sweep och att byta ut de legitima elektorerna till vad MAGA kallade Trump-elektorerna.

Utöver detta så har vi vad som framkommit, och ytterligare kommer att läggas fram av January 6 kommittén, där vad som nu förstås slutrapporten kommer att lämnas över för brottsutredning av åklagare.

Och då är detta förutom de drygt 20 andra rättsprocesser som antingen är civilrättsliga eller som ännu inte kommit lika långt i sin utredningsprocess. Så som exempelvis att han stämts’, var för sig, av tre olika Poliser för sin inblandning i Statskuppsförsöket den 6/1.

I allt detta har jag faktiskt en viss förståelse att du slutat diskutera ämnena i trådarna här på Flashback och i stället kastar dig över debattörer för att nedlåtande diskutera vad du tycker om dessa. Det finns liksom ingenting positivt att säga om Trump och hans framtid längre.
Så det blir SingSing 2024 alltså...

Jag tycker det är spännande med dina runkfantasier, Handflatan, även om jag inte delar din läggning. Man kan du inte ta dem i lämpligare sex-forum istället för att sprida din debila skit här i ett politiskt forum. Ingen vettig människa inbillar sig att Trump kommer bli dömd för något av det du gurglar upp. Men det är kul att du villigt låter dig skedmatas av VanityFair. Det sätter liksom en passande idiotstämpel i pannan på dig.

Ja, ja, jag vet. Jaffamannen är forumet sämsta debattör och hemsk och fruktasvärd. Bra att du håller dig borta från personangrepp, din stackare. En dag kan du säkert finna en vettigare syssla än att älta Trump kommade straff.

Men du, Handflatan, är det inte så att bevis är något som läggs fram i domstolar? Det var ju det rådande argumentet i valfusktråden. Du har uppenbarligen dubbla måttstockar, sopa.`Mig veterligen har inte Trump åtalats för ett enda brott som härrör till hans presidentperiod. Men det kommer många artiklar på MSNBC. Trist att de lyckas förvrida huvudet på svagbegåvat skräp som du.

Edit: Jag tycker det är sött och gulligt att du försvarar investeringsbankiren seppo. Kanske ni kan träffas i en bastu nån dag.

Seppo! Det heter Section 8. Inte Section 6. Men vi förstår alla att du har svårt för siffror. Sifferblind som Biden. Ni kan ju ha DJUPA diskussioner om LADOK och Incells.
Senast redigerad av Japhy 2022-10-08 kl. 10:57.
Citera
2022-10-29, 11:38
Medlem
Trump framställs av media som en ledare för vita män. Men han var i makten i 4 år, vad gjorde han för män i usa? Inte ett dugg. Det finns ett enormt förtryck emot män i usa, men han gjorde inget. Så varför ser då vita män han fortfarande som en frälsare?
Citera
2022-10-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Trump framställs av media som en ledare för vita män. Men han var i makten i 4 år, vad gjorde han för män i usa? Inte ett dugg. Det finns ett enormt förtryck emot män i usa, men han gjorde inget. Så varför ser då vita män han fortfarande som en frälsare?
Därför att Trumps anhängare ser alla alternativ som pestsmittade, i synnerhet då demokraterna som minsann accepterar färgade, HBT-personer och kvinnor som "inte vet sin plats" på ledande poster och backar deras rätt att behandlas på lika villkor.

Under tiden står en alltmer förvirrad Trump och säger, med det där lätt spruckna drawlet i rösten som han kör med på sina valmöten: "America, can somebody tell me exactly what the Hell is gawin' oaan?"
Citera
2022-11-04, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Har Donald Trump blivit fälld på någon punkt, av alla de anklagelser, stämningar Demokraterna startat?
Citera
2022-11-04, 10:13
Medlem
Kanske är färgad av att jag inte gillar karln. Men tyckte helt. uppriktigt att han verkade betydligt tröttare än tidigare i klippet som vidas på Expressen, där han säger att han med största sannolikhet ställer upp 2024.
Citera
2022-11-04, 10:31
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Kanske är färgad av att jag inte gillar karln. Men tyckte helt. uppriktigt att han verkade betydligt tröttare än tidigare i klippet som vidas på Expressen, där han säger att han med största sannolikhet ställer upp 2024.

Män i 80-års åldern ska inte ägna sig åt att vara USA:s president. Det är ett väldigt krävande jobb, både fysiskt och mentalt. Vi ser nu att Joe Biden inte längre orkar med sitt jobb, demokraterna har inte med honom på kampanjen för mellanårsvalet.

Dessutom behöver inte världen Donald Trump. Han har haft sin tid. Vi behöver inte en president som inte tror på den globala uppvärmningen, vilket framstår som sinnessjukt när man kan bevittna förändringarna med egna ögon.
Senast redigerad av mrmoonlights 2022-11-04 kl. 10:35.
Citera
2022-11-04, 10:35
Medlem
Har han gått ut officiellt än med att han ställer upp eller håller han fortfarande bara på och hintar för att få folk att skänka pengar?
Citera
2022-11-04, 10:35
Medlem
Trumpen hintar hela tiden, "mest troligt säger dåren", om Donald ställer upp, så förlorar han nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in