2022-11-04, 03:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jaha. Har du några exempel?
Jag skulle kunna ge ett. Genierna som dödade Madeleine Delbom i Långshyttan.

(FB) Mordet på Madeleine Delbom i Långshyttan (2016-06-17)

Två av killarna började må så dåligt att de på fyllan satt på krogen och berättade vad de gjort. Den första tjejen som greps erkände efter en kort paus i förhöret. Det är mer regel än undantag att man till slut erkänner. Det är i stort sett bara gängkriminella som svarar "ingen kommentar" rakt igenom förhören, eller psykopater/narcissister som envetet nekar trots att verkligen allt pekar mot dem.
Citera
2022-11-04, 03:30
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, jag tillhör dem som hade svårt att tro att de båda tjejerna skulle vara oskyldiga eller att det inte skulle vara fler inblandade. Två unga tjejer. Det borde ta max en till två dagar för polisen att förhöra dem var för sig och hitta luckor i deras berättelser eller att de inte är samstämmiga, så att någon av dem till slut skulle inse att det är helt lönlöst att neka. Men så har inte skett.

Hur vet du detta inte skett? Förhör hålls väl inte varje dag och förhör med luckor kan mycket möjligt ha visat polisen till platsen där de fann kroppen som en av många ledtrådar. Är det att MGM är tjejer som du har svårt att få in i skallen? Med största sannolikhet finns det luckor i mördarnas berättelser.

Lalala...verkligheten är som en film tänker du eller? Strålkastarljus, good cop, bad cop, waterbording. Sammanbrott inom 24 timmar om MGM är en tjej men motstånd om MGM är en man. Fy fan vad korkad du är.
Citera
2022-11-04, 03:36
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jag skulle kunna ge ett. Genierna som dödade Madeleine Delbom i Långshyttan.

(FB) Mordet på Madeleine Delbom i Långshyttan (2016-06-17)

Två av killarna började må så dåligt att de på fyllan satt på krogen och berättade vad de gjort. Den första tjejen som greps erkände efter en kort paus i förhöret. Det är mer regel än undantag att man till slut erkänner. Det är i stort sett bara gängkriminella som svarar "ingen kommentar" rakt igenom förhören, eller psykopater/narcissister som envetet nekar trots att verkligen allt pekar mot dem.

Här är idioten Kämendahl något på spåren. Det handlar inte nog inte om MGM är tjejer eller killar utan nog mer om de är psykopater eller inte. Även tjejer med psykopatiska drag kan hålla käften om de tror att det tjänar på det. Det är inte heller särskilt svårt för sådana att ta en lektion från gängkriminella och se hur de går fria för att mörda igen.
Senast redigerad av Blundetto 2022-11-04 kl. 03:42.
Citera
2022-11-04, 03:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hur vet du detta inte skett? Förhör hålls väl inte varje dag och förhör med luckor kan mycket möjligt ha visat polisen till platsen där de fann kroppen som en av många ledtrådar. Är det att MGM är tjejer som du har svårt att få in i skallen? Med största sannolikhet finns det luckor i mördarnas berättelser.

Lalala...verkligheten är som en film tänker du eller? Strålkastarljus, good cop, bad cop, waterbording. Sammanbrott inom 24 timmar om MGM är en tjej men motstånd om MGM är en man. Fy fan vad korkad du är.
Jag är mycket väl medveten om att polisen sitter på information som den inte gått ut med och att de vet mer än samtliga av oss andra. Därför blir det ju olika hypoteser om händelseförloppet i den här tråden och sedan kan ju du bli lite ledsen i ögat och kalla oss andra "korkade" när vi inte utan förbehåll tror samma saker som finns i din världsbild. Det är okej för mig. Jag har inga problem med att det finns folk här med mindervärdeskomplex och utan alkolås på datorn, som inte kan föra en anständig diskussion. Det är Flashback liksom.

Men vad tror du själv har hänt? Tror du på teorin om att hon skulle blivit dödad i lägenheten och därefter utsläpad eller har du någon annan uppfattning? För gärna fram dina teorier istället för att sitta och böla över att andra har teorier om hur det (inte) gått till.
Senast redigerad av Kämpendahl 2022-11-04 kl. 03:52.
Citera
2022-11-04, 03:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Här är idioten Kämendahl något på spåren. Det handlar inte nog inte om MGM är tjejer eller killar utan nog mer om de är psykopater eller inte. Även tjejer med psykopatiska drag kan hålla käften om de tror att det tjänar på det. Det är inte heller särskilt svårt för sådana att ta en lektion från gängkriminella och se hur de går fria för att mörda igen.
Utan att försöka diagnosticera henne så skulle Jennie Olsson vara ett exempel på det. Hon nekade in i absurdum och när bevisen var överväldigande försökte hon förklara det med nya bortförklaringar. Johanna Möller nekar fortfarande och hon har under förhören ändrat sin historia ett dussintal gånger. Men gissningsvis är blånekanden av den här dimensionen ovanliga och det är mer vanligt att man erkänner när man beläggs med tillräckliga bevis.

https://www.expressen.se/gt/krim/jennie-olsson-42-mordade-kollega-i-brukarens-hem/
Senast redigerad av Kämpendahl 2022-11-04 kl. 03:54.
Citera
2022-11-04, 03:57
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Utan att försöka diagnosticera henne så skulle Jennie Olsson vara ett exempel på det. Hon nekade in i absurdum och när bevisen var överväldigande försökte hon förklara det med nya bortförklaringar. Johanna Möller nekar fortfarande och hon har under förhören ändrat sin historia ett dussintal gånger. Men gissningsvis är blånekanden av den här dimensionen ovanliga och det är mer vanligt att man erkänner när man beläggs med tillräckliga bevis.

https://www.expressen.se/gt/krim/jennie-olsson-42-mordade-kollega-i-brukarens-hem/

Har inget att tillägga mer än att du är registrerad 19 april o jag 21 april 2008.
Citera
2022-11-04, 04:01
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jag är mycket väl medveten om att polisen sitter på information som den inte gått ut med och att de vet mer än samtliga av oss andra. Därför blir det ju olika hypoteser om händelseförloppet i den här tråden och sedan kan ju du bli lite ledsen i ögat och kalla oss andra "korkade" när vi inte utan förbehåll tror samma saker som finns i din världsbild. Det är okej för mig. Jag har inga problem med att det finns folk här med mindervärdeskomplex som inte kan föra en anständig diskussion. Det är Flashback liksom.

Men vad tror du själv har hänt? Tror du på teorin om att hon skulle blivit dödad i lägenheten och därefter utsläpad eller har du någon annan uppfattning? För gärna fram dina teorier istället för att sitta och böla över att andra har teorier om hur det (inte) gått till.

Åtminstone grovt misshandlad i lägenheten. Angående ditt blaj om vad jag tror så tror jag följande:

Jag tror att polisen fört en förutsättningslös förundersökning utan begreppen killar och tjejer. Vidare har de nog landat i att en stor del av brottsligheten skett i lägenheten utan att känna ett akut behov av posta detta i tråden för att tillfredsställa idioter med livlig fantasi. Vi får väl se när FUP kommer om det är så relevant att MGM är tjejer. Tills dess kan du sitta där i ditt mörka rum och inbilla dig att du gör mig ledsen i ögat över dina projektioner.
Citera
2022-11-04, 04:08
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har inget att tillägga mer än att du är registrerad 19 april o jag 21 april 2008.
Lol sluta göra bort dig själv. Mitt konto är reggat detta året, jag reggade mitt första konto när FB gick från att vara ett nyhetsbrev och magazine till att bli ett forum och sedan dess har jag haft säkert 20 konton. Att du fortfarande hänger kvar vid ett konto från 2008 visar bara på att du har sämre säkerhetstänk än de flesta andra här.
Citera
2022-11-04, 04:10
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Ok, då kanske vi pratade förbi varandra. Jag tolkade dig som att gängkriminella kan neka på ett sätt som tjejer inte kan. För att tjejer är tjejer. Detta då du skrev att polisen borde knäckt dem då de är två unga tjejer. Personligen ser jag två unga psykopater men då föregår jag P7:an.
Citera
2022-11-04, 04:10
Medlem
HLundborgs avatar
Så på vägen hem ringde hon sin kille, ledsen över att hon bråkat med tjejerna. Han kom och mötte upp henne de blev osams varpå han ströp henne och dumpade kroppen.
Citera
2022-11-04, 04:15
Medlem
Citat:
Ja det är nog lite väl många luckor i din trötta hypotes. Till att börja med bör man inte posta trötta hypoteser med hål mitt i natten av ren respekt för den avlidna din respektlösa jävla nollkupong.

Det är extremt tveksamt att kramper från en överdos låter som någon som sparkar i väggen. Det lär knappast höras. Den döden möter många i sin ensamhet varje år utan att grannar reagerar. Eller menar du att MGM placerade BO i en position där hon i krampande tillstånd kunde sparka i väggarna på ett sätt som väckte grannarna mitt i natten? Det vore väl extremt korkat om man drogat personen i fråga? Din frivilligt ful knarkande granne fick nog frispel och vände upp och ner på lägenheten innan han tuppade av och det var det du hörde.

I detta fall är det nog mer troligt att MGM drogade BO och sedan sparkade henne besinningslöst och det förklarar dunsarna som grannarna hörde.

Det är för övrigt ganska stor skillnad på att bära en fodersäck/torvbal på 20 kilo och att bära en kropp som väger 60 kilo. Då blir det enklare om man är två. Din merit som f.d hästtjej är värd ungefär lika mycket som en rutten höbal som en häst har skitit på. Jämförelsen är så korkad att det inte ens borde kallas för en hypotes.

Finns det något bakom dina respektlösa inlägg eller? Dina hypoteser e väl snarlika isf. Lär dig skriva.
Citera
2022-11-04, 04:15
Avslutad
så jävla hemskt det här
stackars Tove och anhöriga

Men det jag inte fattar är:

* vem var vännen Tove letade efter?
*om motivet är svartsjuka som några spekulerat om, svartsjuka på vad??
* Åkte både JJ och MH till McDobalds? var fanns Toves kropp då? i bilen? kvar i lägenheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in