Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Så det du säger är att nivån av valdetagande inte är en relvant eller ens vettig utgångspunkt för att mäta nivån av demkorati/demokratiproblem?
för nordkorea har exceptionellt högt valdeltagande, för sverige är väll närmare än totalitär diktatur än 100% röstande nordkorea... eller?
Nu var det du som jämförde Ryssland och Nordkorea. Det du hittills tagit upp hade inget gemensamt - valdeltagandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
så både högt och lågt valdeltagande är negativt ur demokratisynpunkt.
Väldigt lågt eller väldigt högt borde vara anledning oro att demokratin kanske inte fungerar, eller vad tänker du? Det behöver ju inte vara så, men det är ett observandum.
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
vi ska se om du är vassare än en 11åring nu när vi går tillbaks till mitt objektivt enkla konstaterande.
Oj, nu är jag en 11 åring också. Jävlar, den kändes. Vad är du då, en tuff 15åring som går i 8an?
Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Att INTE rösta är (även det) en demokratisk rättighet.
Överrens? (mitt tipp är att bara svara ja/nej, så behöver du inte göra dig själv till enfaldigt åtlöje och shitposta sönder tråden i 2h till)
Jag har redan svarat ja på den frågan. Du verkar helt missat det. Och du har även missat att jag beskrev min poäng, att lågt valdeltagande kan vara ett demokratiproblem och anledning till att undersöka de faktiska förhållandena.