2022-10-20, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Något nytt gällande Ludvigssons kommande team?

Senaste ryktet är ett nytt schweiziskt lag lett av Doug Ryder (ex-Qhubeka). Nibali har också en roll i lagledningen.
Citera
2022-10-20, 15:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Mäktig huvudsponsor i det laget! Man får väl helt enkelt visa sin uppskattning som cykelintresserad och köpa en av deras klockor 👍

Jag tänker batterier
Citera
2022-10-20, 16:51
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag tänker batterier

Tudor är helt enkel en aning billigare version av Rolex. Samma ägare, egen design men likadana urverk och tekniska innehåll. Tänk Volkswagen och Skoda ungefär.
Citera
2022-10-21, 13:44
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag tänker batterier

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Tudor är helt enkel en aning billigare version av Rolex. Samma ägare, egen design men likadana urverk och tekniska innehåll. Tänk Volkswagen och Skoda ungefär.

Jag tänkte också på batterier. Har faktiskt aldrig hört talas om Tudor som klockmärke, men nu är jag ingen expert i frågan. Har dock en Festina TdF-edition från tiden då det begav sig.

Är det några andra klocktillverkare som varit huvudsponsorer i cykelsporten?
Citera
2022-10-27, 10:39
Medlem
Månsans avatar
kl 11.30 kan man kolla på Tour de France 2023-Route Presentation.
(om 50 minuter alltså när detta skrivs).

Sändningen går att se på massa ställen, jag kör som vanligt med tiz-cycling.
Citera
2022-10-27, 13:33
Medlem
Månsans avatar
TdF 2023:

Start i Baskien, sen upp i sydvästra Frankrike –> Centralmassivet –> Alperna –> Paris.
Huvuddelen utspelar sig i mitten av landet från väster till öster.
1 Itt, 8 flat, 8 mountains, 4 hilly.
Tempot endast 22 km (stage 16). 4 rena bergstoppmålgångar, Vingegaard borde inte vara besviken.
Citera
2022-10-28, 11:46
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
TdF 2023:

Start i Baskien, sen upp i sydvästra Frankrike –> Centralmassivet –> Alperna –> Paris.
Huvuddelen utspelar sig i mitten av landet från väster till öster.
1 Itt, 8 flat, 8 mountains, 4 hilly.
Tempot endast 22 km (stage 16). 4 rena bergstoppmålgångar, Vingegaard borde inte vara besviken.

Tycker det ser ut att vara en spännande Toursträckning, jag gillar att de startar i Baskien med ett par etapper där puncheurcyklister torde ha goda möjligheter att göra upp om segern, och så snabbt in i Pyrenéerna, med bergsmålgång på sjätte etappen. Därimellan sprinteretapper. Även fortsättningsvis en god balans och variation av etapperna.

Girot gynnar tveklöst de bästa tempocyklisterna, bör i första hand vara, tror jag, för att locka till sig Evenepoel. Men Pogacar vill ha honom i Touren, sade "om jag vore världsmästare skulle jag vilja köra Touren". Jag hoppas på en konkurrensduglig Bernal i Girot, men om Evenepoel startar torde han vinna. Carapaz ska förmodligen försöka med Touren.
Citera
2022-10-28, 12:41
Medlem
TilleyHats avatar
Bergsgetterna jublar över 2023 års bansträckning i Touren och det är inte svårt att förstå varför. Det är tufft redan från början med start i kuperade Baskien och därefter Pyrenéerna på det efter ett par "lättare" etapper. Sen in i Centralmassivet, Alsace och Alperna. Vi cykelälskare har en härlig sommar att se fram emot. Lite synd att de inte kör något av Alpe d'Huez eller Ventoux. Minst en av dessa målgångar borde vara ett stående inslag varje år i Touren.
Citera
2022-10-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Bergsgetterna jublar över 2023 års bansträckning i Touren och det är inte svårt att förstå varför. Det är tufft redan från början med start i kuperade Baskien och därefter Pyrenéerna på det efter ett par "lättare" etapper. Sen in i Centralmassivet, Alsace och Alperna. Vi cykelälskare har en härlig sommar att se fram emot. Lite synd att de inte kör något av Alpe d'Huez eller Ventoux. Minst en av dessa målgångar borde vara ett stående inslag varje år i Touren.

Puy de Dome är ju med och liknar Ventoux. Själv tycker jag det är bra att de varierar lite. Det son dock stör är avsaknaden av tempo. Ett 50-55 km tempo borde vara med varje år. Dock lär det väl stå mellan Pog och dansken så har nog ingen inverkan på slutsegern.
Citera
2022-10-30, 12:43
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladaniwi87
Puy de Dome är ju med och liknar Ventoux. Själv tycker jag det är bra att de varierar lite. Det son dock stör är avsaknaden av tempo. Ett 50-55 km tempo borde vara med varje år. Dock lär det väl stå mellan Pog och dansken så har nog ingen inverkan på slutsegern.

Puy de Dome är en fin klättring, ingen tvekan om det, men jag tycker ändå att jämförelsen haltar. Det är som att säga att Criterium du Dauphine är som Tour de France eftersom de går på samma vägar.

Mont Ventoux har en helt annan aura och prestige och borde i min värld vara mer eller mindre återkommande i Touren år efter år.

Jag är hur som helst övertygad om att Touren år 2023 blir hur fin och sprakande som helst.
Citera
2022-11-03, 13:15
Medlem
knullklassons avatar
Ludvigsson verkar vara klar för Q36.5 precis som bl.a. Mark Donovan, Matteo Moschetti, Gianluca Brambilla, Carl Frederik Hagen, Jack Bauer och Damien Howson.
Citera
2022-11-03, 20:46
Medlem
Månsans avatar
Hade jag missat, Sonny Colbrelli har aviserat att han lägger av pga hjärtproblemen.

Trist, hans 2021-säsong var enastående med vinster i Paris-Roubaix, Marco Pantani, Europamästerskapet, italienska mästerskapet, GC i Benelux Tour och mängder av andra fina resultat. Nästan oslagbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in