2022-11-03, 12:46
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ni kommer väl ihåg den numera raderade tweeten från CBS News som visade att endast 30 % av de kostsamma vapenförsändelserna till Ryssland når sin avsedda mottagare och destination? Nu har USA skickat personal under ledning av general Garrick Harmon, som ska utföra en revision av sända vapen. Som ni förstår är detta ett indirekt medgivande av att väldigt få leveranser kommer fram. Resten bombas sönder av ryssarna, eller säljs på svarta marknaden. Vi såg tidigare källor som visade att en del vapen kommit i kriminellas händer i bland annat Sverige och Finland.
Men det är ju inte vad som sägs i den artikel du hänvisar till, det står:
Citat:
Amerikansk militär personal är nu i Ukraina för att hjälpa till att hålla reda på de vapen och utrustning för miljarder dollar som USA har skickat sedan starten av den ryska invasionen, sade en hög amerikansk försvarstjänsteman och hög amerikansk militärtjänsteman. Enligt General Garrick Harmon, USA:s försvarsattaché i Ukraina, har inspektionerna redan börjat med hjälp av personal från Office of Defense Cooperation som har återvänt till den amerikanska ambassaden i Ukraina, sade tjänstemännen.

Jag hoppas innerligt att du denna dag kan hålla dig åtminstone någorlunda sanningsenlig då du skriver till oss här i tråden.
Citera
2022-11-03, 12:46
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Men männska! Vad är det du inte förstår kring detta med separatism? Självklart är sådant alla stater och nationer på hela djävla planeten bekämpar- sådant har även stöd i alla de internationella traktat som undertecknats. Världssamfundet är föga intresserad av en himla massa småstater med sin lilla etniska sammansättning i ett endaste gytter av grupperingar, även Ryssland håller lagar kring separatism inskrivet i sin författning- de bekämpar alla sådana yttringar benhårt. Att avknoppningar kan ske är en god sak men då efter att landet/parlamentet själva tycker så.

Detta kommer från samma personer som vill splittra upp Ryssland i delrepubliker. Cherrypicking och hyckleri deluxe.
Citera
2022-11-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skyhöga ryska förluster som vanligt 730 stupade.

Rena blodbadet i Donetsk antagligen.

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1588069956360486915?t=yRGk76okfUVXwm3t-CAyPQ&s=19

Fortsätter det så här blir det 100000 jubileum lagomt till jul

K-ind är en propagandakanal med nära kopplingar till regeringen i Kiev (och därigenom USA). De skriver vad deras kompisar vill höra, med lämpligt upptrissade siffror och ofta arrangerade bilder. Nothing to see here.
Citera
2022-11-03, 12:47
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Jag skrev just att det kanske inte är valdeltagandet som är det demokratiska problemet i Ryssland, lika lite som det är det i Nordkorea - detta betyder att oavsett valdeltagande så kan det finnas grava demokratiska problem i ett land. Problem som fiins i Nordkorea och Ryssland, och även i Ukraina fast i mindre grad. Vill du lära dig mer om demokrati föreslår jag grundkurs i statsvetenskap.

Nu raljerar du bara. Självklart finns det bakomliggande problem, men valdeltagande i sig kan ju vara viss indikation. Hälften av Ukrainas befolkning låter den andra hälften bestämma demokratiska processer, antingen kan det vara ett problem eller så är man nöjd som det är. Jag lutar åt det förstnämnda.

Vad får dig att dra slutsatsen att Ukraina har mindre demokratiska problem än Ryssland? Du får gärna backa upp ditt påstående med fakta.
Citera
2022-11-03, 12:48
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Men det är ju inte vad som sägs i den artikel du hänvisar till, det står:

Jag hoppas innerligt att du denna dag kan hålla dig åtminstone någorlunda sanningsenlig då du skriver till oss här i tråden.

Struntprat. Sakinnehållet är exakt detsamma.
Citera
2022-11-03, 12:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

https://twitter.com/KyivIndependent/status/1588069956360486915?t=yRGk76okfUVXwm3t-CAyPQ&s=19

Bara senaste veckan, under sju dagar, har ryssland förlorat mer manskap än vad USA gjorde sammanlagt under 20 år i Afghanistan.

Rysslands totala dödssiffror i detta tredagarskrig överträffar nu USAs totala förlust av manskap i Vietnam och rysslands förluster i Afghanistan, tillsammans.
Citera
2022-11-03, 12:52
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du har rätt. 465% av alls HIMARS har förstörts.

Vad tror du om den stundande omgrupperingen o kehrson? Kommer Putin ta livet av sig nu?

Tycker din siffra är väldigt låg, 465% när ryssarna redan INNAN dom resterande systemen (skickades en handfull först? Minns inte om det var 2, 4 eller 6 system som det börjades med) kom hade förstört (enligt dom själva) ca 30-40 stycken. Så tycker jag absolut att dina siffror är låga då man läser dagligen från troll och telegram att dom spränger dom hela tiden.

Omgruppering? Du menar deras taktiska retirerade? 🙃
Citera
2022-11-03, 12:52
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
EU gråter krokodiltårar i den här frågan. Ursula m fl tjoar "FY! Ryssland använder gasen som ekonomiskt vapen - så hemskt, det får man inte göra! Rules-based international order!" samtidigt som de
1) inte vill kännas vid att deras egna banksanktioner innebär ekonomisk krigföring mot Ryssland (och som dessutom drabbar andra, t ex Afrika)
2 duckar för insikten att det troligen var UK, dvs NATO, som sprängde Nordstream-ledningarna.

Vilken jävla ynkedom, Europa!
Jobbigt läge för er ryssrunkare som hela tiden måste gråta ut här om hur orättvist allting är mot Ryssland😂😂😂🇺🇦🇺🇦

Hade Putin bara gett fan i att invadera Ukraina hade ni sluppit detta!

Klaga på Putin i stället för att sitta och hata på USA och EU ditt kräk!
Citera
2022-11-03, 12:53
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Bara senaste veckan, under sju dagar, har ryssland förlorat mer manskap än vad USA gjorde sammanlagt under 20 år i Afghanistan.
Enligt pålitliga Ukrainska källor?
Citera
2022-11-03, 12:55
Medlem
sherms avatar
Citat:

Förvånad att de inte är uppe i det tredubbla redan, det är trots allt sagoblaskan Kyiv Independet som berättar..
Citera
2022-11-03, 12:56
Medlem
Svaret på vem som sprängde Northstream gasledningen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=982998

Tyska marinen inleder insats för att hjälpa till att skydda nordisk infrastruktur.

Ryzzka taktiken att förstöra infrastruktur som en del av hybridkriget i Ukraina sprider sig. Nu får nog de ryzzka sabotageförbanden spänna fast hjälmarna även om de opererar under havsytorna.
Citera
2022-11-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag undanber mig rena spamkommentarer (som från den pappskalle jag svarade med den repliken), de som hoppar in i en diskussion jag har med någon annan. Det var tydligt att han inte hade en susning om vad det handlade om utan bara ville spamma och agera rolighetsminister.

Och det gäller dig också.

så mycket tårar, så mycket känslor.... är det den "tiden i månaden" så är det kanske bättre du säger till chefen och tar en "personlig dag", det är roligare att diskutera dina faktafel och objektiva lögner, än dina känsloutbrott.

om du lagt dina kopeks på en lya i "ryska kherson" så får jag väll beklaga, trösta dig med att ryssvalutan endå inte har något värde utanför.... ryssland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in