2022-11-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Likbilen som finns med på bild stod parkerad på adressen: Skurebo koltorpet 1, 57498 Nye.

Tack för den . det bekräftade min misstanke o inlägg om platsen
Citera
2022-11-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Plocka in farsan och brodern direkt. Tveksamt att dom skulle missa kroppen flera gånger om med hund dessutom.

Fast skulle de verkligen inte grävt en grop så att säga?
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Aftonbladet skriver INTE att kroppen flyttats. Sluta förvränga saker ni som påstår detta

Övrigt som framgår är att JJs advokat kommenterar att JJ fortsatt nekar till brott och att hon tycker det är orimligt att ha blivit omhäktad.

MHs advokat svarar dock bara ”Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annat, säger Mikael Svegfors”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasminbyn
Hittar inte på fb?
Ol*fsson, va lite snabb å skicka iväg.
Citera
2022-11-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Här har skrivits i tråden om J's bror, att någon var hemma hos honom, när han öppnade dörren var han mycket otrevlig etc.
Hittar inte inlägget, men vem var o sökte honom?
Var det han från podden?
Kommer någon annan ihåg vad jag pratar om?

Efter jag läst det så börja jag misstänka att brodern är inblandad.
Och nu hittas T i dessa trakter.

En reporter eller han den där poddaren träffade en ung kille vid det där polisen gjort husrannsakan vid torpet. Killen va skärrad och bad han åka därifrån..
Jag tror 99% att den killen va Js bror och involverad.
Tipset poddaren fick är nog också av viktig del här skulle jag tro. Jag tror tipset säger att någon vet vad som hänt och vart T befinner sig ...Min teori
Citera
2022-11-02, 20:22
Medlem
Beck86s avatar
Nu har det framkommit nya uppgifter. Stället där den döda kvinnan hittades på - HAR SÖKTS TIDIGARE. detta tyder på att kroppen har kommit dit E-F-T-E-R kvinnorna blivit häktade
Citera
2022-11-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Vi vet ju inte ännu hur kroppen låg ?
Kanske nedgrävd 3m ?
Det finns en sankmark precis mellan torpet o sjön - kanske i den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Nu har det framkommit nya uppgifter. Stället där den döda kvinnan hittades på - HAR SÖKTS TIDIGARE. detta tyder på att kroppen har kommit dit E-F-T-E-R kvinnorna blivit häktade

Va? Eller så hittade dom inte henne första gången bara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Var fan kommer dom uppgifterna om att dom pekat ut vart hon är ifrån egentligen?

Markägaren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Här står det att dom tidigare hade sökt i det området där kroppen hittades men då låg det ingen kropp där https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QVbWJ/polisen-sokte-i-omradet-dar-kropp-hittades-i-vetlanda

Nån annan måste ha dumpat liket där isåfall.

Fast de skriver väl inte att de sökt exakt där kroppen har hittats. Bara att de varit i området, och det kan betyda lite vad som helst.
Citera
2022-11-02, 20:24
Medlem
Åklagaremyndigheten

Åklagaremyndigheten:

Avliden person funnen utanför Vetlanda

En avliden person har under onsdagsförmiddagen hittats av polisen i ett skogsområde öster om Vetlanda. Det skedde efter en riktad polisinsats i det aktuella området.
– Nu kommer en rättsmedicinsk obduktion att genomföras för att utreda dödsorsaken av den upphittade kroppen. Kriminaltekniska undersökningar pågår vid platsen där personen påträffades, säger kammaråklagare Adam Rullman.

Polismyndigheten håller en pressträff i kväll på plats i Vetlanda kl 21. Eventuella frågor hänvisas till pressträffen.

Åklagaren är inte tillgänglig för media.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/2022/november/avliden-person-funnen-utanfor-vetlanda/
Citera
2022-11-02, 20:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
I dag hittades en kropp i sökandet efter försvunna Tove.
Polisen har tidigare varit i skogsområdet där den döda personen nu hittats.

En gård, ett par kilometer från fyndplatsen, har tidigare genomsökts.

Polisen har vid flera tidigare tillfällen befunnit sig i området där kroppen i dag hittades och sökt med bland annat hundpatruller.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QVbWJ/polisen-sokte-i-omradet-dar-kropp-hittades-i-vetlanda

En avliden person har hittats i Vetlandatrakten, uppger polisen.
Polisen kommer att hålla en pressträff med anledning av fyndet klockan 21 på onsdagen.

Polisens presstalesperson Monica Bergström bekräftar att det rör sig om en kvinna som hittats men kroppen är ännu inte identifierad.

https://www.expressen.se/nyheter/dod-person-hittad-i-vetlanda/
Samma hundpatrull som sökte Beata? Förmodligen inte, men det där med lössök på stort område verkar inte vara så effektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in